فهرست بیشترین بازدید

مشاوره/ با سلام من بصورت قرارداد ساعتی در یک موسسه زبان که شرکت تابعه یکی از سازمان های دولتی می باشد، مشغول به تدریس هستم. این موسسه اعلام کرده است که اگر کل ساعات کارکرد سالانه 576 ساعت باشد عیدی تعلق می گیرد و در غیر اینصورت خیر. من میدانم که عیدی متناسب با میزان کارکرد و به ماخذ شصت روز محاسبه می شود و بخشنامه عیدی سال 90 را هم دارم ولی سوال من این است که این اندازه 576 ساعت بر اساس کدام ماده یا تبصره قانونی می باشد به عبارتی به قول این موسسه اگر 576 ساعت در طی سال کار کنیم عیدی کامل تعلق می گیرد خواهشمند است راهنمایی نمایید با تشکر فرا حید
با سلام من بصورت قرارداد ساعتی در یک موسسه زبان که شرکت تابعه یکی از سازمان های دولتی می باشد، مشغول به تدریس هستم. این موسسه اعلام کرده است که اگر کل ساعات کارکرد سالانه 576 ساعت باشد عیدی تعلق می گیرد و در غیر اینصورت خیر. من میدانم که عیدی متناسب با میزان کارکرد و به ماخذ شصت روز محاسبه می شود و بخشنامه عیدی سال 90 را هم دارم ولی سوال من این است که این اندازه 576 ساعت بر اساس کدام ماده یا تبصره قانونی می باشد به عبارتی به قول این موسسه اگر 576 ساعت در طی سال کار کنیم عیدی کامل تعلق می گیرد خواهشمند است راهنمایی نمایید با تشکر فرا حید
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 03/02/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ سلام آیا کتاب یا مرجعی برای آموزش نحوه تحریری دفاتر روزنامه و کل در بازار است.
سلام آیا کتاب یا مرجعی برای آموزش نحوه تحریری دفاتر روزنامه و کل در بازار است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 12/12/1390        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام و سپاس فراوان شرکت تولیدی الکترونیک دارم که پروانه بهره برداری را در مرداد 90 دریافت کردده ام از این تاریخ تا کنون هیچگونه فروشی نداشته ام تا کنون 844921000 ریال خرید داشته ام در مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده ام ولی اصلا اظهارنامه ندادم حال برای تکمیل اظهارنامه بخش اطلاعات خرید و فروش کالا چگونه پر کنم؟
با سلام و سپاس فراوان شرکت تولیدی الکترونیک دارم که پروانه بهره برداری را در مرداد 90 دریافت کردده ام از این تاریخ تا کنون هیچگونه فروشی نداشته ام تا کنون 844921000 ریال خرید داشته ام در مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده ام ولی اصلا اظهارنامه ندادم حال برای تکمیل اظهارنامه بخش اطلاعات خرید و فروش کالا چگونه پر کنم؟
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 29/01/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام من فوق لیسانس رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی هستم و 2تا سوال از خدمتون دارم 1- چگونه میتونم در تجزیه و تحلیل سهام تبحر داشته باشم البته سعس میکنم کتابهای مالی مختلف رو در این زمینه بخونم . 2-بنظر شما من چطوری میتونم یه شغل و کسب و کار مناسبی رو برای خودم داشته باشم پیشنهاد چه کسب و کارهایی رو میدید؟ باسپاس و تشکر
با سلام من فوق لیسانس رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی هستم و 2تا سوال از خدمتون دارم 1- چگونه میتونم در تجزیه و تحلیل سهام تبحر داشته باشم البته سعس میکنم کتابهای مالی مختلف رو در این زمینه بخونم . 2-بنظر شما من چطوری میتونم یه شغل و کسب و کار مناسبی رو برای خودم داشته باشم پیشنهاد چه کسب و کارهایی رو میدید؟ باسپاس و تشکر
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 17/01/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با عرض سلام و خسته نباشید.میخواستم بدونم تواین وضیعت الان سرمابه گذاری تو بورس و دلار خوبه؟مرسی
با عرض سلام و خسته نباشید.میخواستم بدونم تواین وضیعت الان سرمابه گذاری تو بورس و دلار خوبه؟مرسی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 11/01/1391        آخرین مشاهده: 01/04/1405

مشاوره/ فردی کارمند پاره وقت شرکتی بوده که در طول دوره همکاری قراردادی با وی منعقد نکرده است. از طرفی حقوق وی در طول دوره همکاری براساس ساعات کاری و به صورت توافق شده با وی به میزان هر ساعت حداقل۱۰۰.۰۰۰ ریال در سال ۱۳۹۲پرداخت شده است. همچنین وی در لیست بیمه شرکت بوده و بیمه و مالیات حقوق وی به صورت کامل اظهار و پرداخت شده است. بنا به درخواست استعفای کارمند و قبول مدیریت شرکت٬ وی پیش از پایان دوره توافق شده٬ همکاری خود با شرکت را قطع می نماید. در عین حال کارمند و کارفرما تلقی یکسانی از توافق شفاهی صورت‌گرفته در خصوص پرداخت یا عدم پرداخت عیدی و سنوات ندارند. موارد زیر نیز در خصوص روال و اتفاقات رخ‌داده در طول دوره همکاری، برای تکمیل موضوع به عرض می‌رسند: - شرکت از سال ۸۹ روال ثابتی در پرداخت عیدی و سنوات به کارکنان پاره وقت نداشته و ادعا می‌کند بنا به توافقی بودن این موضوع دلیلی به پرداخت آن نمی‌بیند. - کارمند در سال ۹۱ به عضویت شرکت در آمده و با توجه به دریافت عیدی و سنوات سال ۹۱ و سایر شواهد خود، ادعا می‌کند که دریافت عیدی و سنوات ۹۲ نیز حق وی بوده است. - در سال ۹۲ نیز طبق تصمیم شرکت مزایای عیدی و سنوات به کارکنان پاره‌وقت داده شده اما به کارمند مذکور گفته می‌شود که به دلیل ترک کار در پایان بهمن ماه مزایا به ایشان تعلق نمی‌گیرد. ضمنا هنگام توافق برای خروج از شرکت هم این موضوع به کارمند گفته نشده که در صورت ترک شرکت، از مزایای دیگر بهره‌مند نخواهی شد. - کارمند در سال ۹۱ با ورود به شرکت شدیدا بر بسته شدن قرارداد شفاف کاری اصرار کرده که این اتفاق از سمت کارفرما عملی نشده و دائما گفته شده که قراردادها در حال آماده شدن هستند. با این اوصاف لطفا بفرمائید که آیا از دید قانون کارمند مستعفی می تواند از بابت پرداخت عیدی و سنوات دوره همکاری خود از شرکت مطالبه داشته باشد یا خیر؟
علیرضا سربی Alirezasorbi
علیرضا سربی Alirezasorbi
تاریخ ثبت: 31/05/1394        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام من با مراجعه به یکی از شرکتهایی که کار آنها ثبت تغییرات می باشد خواستار ثبت مجمع فوق العاده که شامل الحاق به فعالیت شرکت همچنین تمدید مدت تصدی اعضا و تعیین سمت نمایندگاه اعضاهیات مدیره می باشد شدم در اولین با ارسال نمونه صورتجلسه فوق العاده گفتند که قانون می گوید منشی یا دبیر جلسه مجمع باید بازرس باشد و مدیرعامل که یکی از اعضائ هیات مدیره است در شرکتهای سهامی خاص مجاز به بودن منشی جلسه نیست گفتند که در این مجمع باید بازرس و روزنامه کثیرالانتشار هم انتخاب شود درصورتی که هم روزنامه کثیر الانتشار و هم بازرس در مجمع فوق العاده نیز انتخاب شده است ما در این صورتجلسه فقط مد نظرمان تغییر و الحاق به فعالیت شرکت می باشد. 2- آیا با اتمام مدت تصدی اعضاهیات مدیره می شود می توان مدت تصدی را در مجمع عمومی عادی سالانه که بناست سه ماه بعداز اتمام تاریخ تصدی انجام شود ب ثبت رساند و اعضادر این مدت اختیارات قبل را دارند یا خیر؟ 3- در همین بین هیات مدیره شرکت نیز افزایش سرمایه را تصویب نمودند 4- آیا برای تغییر یکی از نماینده سهامداران باید منتظر ثبت صورتجلسه مجمع عمومی فوق که تمدید مدت تصدی را شامل می شود باشیم. با تشکر
سعید ربیعی مجد
سعید ربیعی مجد
تاریخ ثبت: 17/07/1392        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ سلام.خسته نباشید.در تاریخ 91.3.31 شرکت برای من عدم نیاز زد و من برای بیمه بیکاری اقدام کردم به دلیل اینکه شرکت در نامه عدم نیاز اسم خاتمه پروزه اورده بود کمیته بیکاری شعبه میرزا شیراری رای مخالف زد.از طرفی چون 2 سال و نیم ابتدای کارم شرکت بیمه برایم رد نکرده بودند یه دادخواست هم تنظیم کردم که این دادخواست در شعبه شمیران است .میخواستم بدونم اگه من در این شکایتم بیمه بیکاری را هم بنویسم امیدی هست که در دادگاهی که تشکیل میشه بیمه بیکاری پیگیری بشه یا حتما" باید فرم هم پر بشه؟و اگه پیگیری میشه دوباره من را به همون شعبه ارجاع میدهند؟و مشخص میشه من یکبار اقدام کرده و جواب منفی گرفتم؟ نمیدونم راهی داره یا نه وچون من 7سال ونیم کار کردم و کارم پروزه ای نبوده متاسفانه شرکت اشتباه کرد و...... ممنون میشم جواب بدهید.
سلام.خسته نباشید.در تاریخ 91.3.31 شرکت برای من عدم نیاز زد و من برای بیمه بیکاری اقدام کردم به دلیل اینکه شرکت در نامه عدم نیاز اسم خاتمه پروزه اورده بود کمیته بیکاری شعبه میرزا شیراری رای مخالف زد.از طرفی چون 2 سال و نیم ابتدای کارم شرکت بیمه برایم رد نکرده بودند یه دادخواست هم تنظیم کردم که این دادخواست در شعبه شمیران است .میخواستم بدونم اگه من در این شکایتم بیمه بیکاری را هم بنویسم امیدی هست که در دادگاهی که تشکیل میشه بیمه بیکاری پیگیری بشه یا حتما" باید فرم هم پر بشه؟و اگه پیگیری میشه دوباره من را به همون شعبه ارجاع میدهند؟و مشخص میشه من یکبار اقدام کرده و جواب منفی گرفتم؟ نمیدونم راهی داره یا نه وچون من 7سال ونیم کار کردم و کارم پروزه ای نبوده متاسفانه شرکت اشتباه کرد و...... ممنون میشم جواب بدهید.
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 02/05/1391        آخرین مشاهده: 05/04/1405

مشاوره/ سلام . جناب استاد ما در شهر ارومیه واحد آگهی نامه ( نیازمندیها ) روزنامه شهر را حدود 50 روز است که فعال کرده ایم . این آگهی نامه با عنوان ضمیمه رایگان رزونامه بصورت رایگان در سطح شهر توزیع می شود . متاسفانه در طی این 50 روز با وجود اینکه تعرفه درج آگهی ما نسبت به سایر آگهی نامه ها بسیار بسیار پایین است تنها دو بار موفق به چاپ آن شدیم ( هر بار 4 صفحه = یک برگ ). تا جایی که متوجه شدیم مردم شهر از آگهی نامه های راضی نبوده اند . در ضمن مردم هزینه های زیادی صرف کرده و خودشان اقدام به چاپ آگهی و چسباندن انها در پانلهای شهرداری می کنند . خلاصه بازاریابهایی هم که علیرغم توضیحاتی که به مردم می دادنند ( از قبیلپایین بودن تعرفه ما - بالا بودن هزینه ای که خودشان صرف چاپ . پخش تراکت می کنند و ... ) نتونستد کاری بکنند . انگار ضمیر باطن همه خوابیده . در هر نوبت هم یک صفحه تبلیغ به خودمان اختصاص دادیم و لی نمی دونیم چکار کنیم . اگر راهنمایی بفرمایید لطف بزرگی در حق بنده و کارکنان می کنید . با تشکر
سلام . جناب استاد ما در شهر ارومیه واحد آگهی نامه ( نیازمندیها ) روزنامه شهر را حدود 50 روز است که فعال کرده ایم . این آگهی نامه با عنوان ضمیمه رایگان رزونامه بصورت رایگان در سطح شهر توزیع می شود . متاسفانه در طی این 50 روز با وجود اینکه تعرفه درج آگهی ما نسبت به سایر آگهی نامه ها بسیار بسیار پایین است تنها دو بار موفق به چاپ آن شدیم ( هر بار 4 صفحه = یک برگ ). تا جایی که متوجه شدیم مردم شهر از آگهی نامه های راضی نبوده اند . در ضمن مردم هزینه های زیادی صرف کرده و خودشان اقدام به چاپ آگهی و چسباندن انها در پانلهای شهرداری می کنند . خلاصه بازاریابهایی هم که علیرغم توضیحاتی که به مردم می دادنند ( از قبیلپایین بودن تعرفه ما - بالا بودن هزینه ای که خودشان صرف چاپ . پخش تراکت می کنند و ... ) نتونستد کاری بکنند . انگار ضمیر باطن همه خوابیده . در هر نوبت هم یک صفحه تبلیغ به خودمان اختصاص دادیم و لی نمی دونیم چکار کنیم . اگر راهنمایی بفرمایید لطف بزرگی در حق بنده و کارکنان می کنید . با تشکر
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 18/04/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم سوالاتی در مورد حسابداری که واسم پیش اومده ازتون بپرسم ما یک شرکت تعاونی 2ساله که تاسیس کردم اما هنوز فعالیت خاصی نداره یعنی راه نیفتاده و فعلا فقط روی کاغذه پایان هر سال باید صورتهای مالی اون رو تنظیم و تحویل اداره تعاون بدیم من خودم اینکارو میخوام انجام بدم خواستم بپرسم که ایا دارایی های سال قبل شرکت که تا امسال هیچ تغییری نکردن به همون مبلغ سال قبل باید درنظر گرفته بشن ؟؟ استهلاک چطور ؟ بودجه قطعی امسال و بودجه پیشنهادی سال بعد که بر اساس درامد و هزینه هست ، هزینه هاش شامل چه هزینه هایی میشه ؟(با نظر به اینکه شرکت فعالیتی که منجر به درامد بشه نداشته)اگه میشه راهنمایی کنین باید فردا صورتهای مالی رو تحویل بدم باتشکر
با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم سوالاتی در مورد حسابداری که واسم پیش اومده ازتون بپرسم ما یک شرکت تعاونی 2ساله که تاسیس کردم اما هنوز فعالیت خاصی نداره یعنی راه نیفتاده و فعلا فقط روی کاغذه پایان هر سال باید صورتهای مالی اون رو تنظیم و تحویل اداره تعاون بدیم من خودم اینکارو میخوام انجام بدم خواستم بپرسم که ایا دارایی های سال قبل شرکت که تا امسال هیچ تغییری نکردن به همون مبلغ سال قبل باید درنظر گرفته بشن ؟؟ استهلاک چطور ؟ بودجه قطعی امسال و بودجه پیشنهادی سال بعد که بر اساس درامد و هزینه هست ، هزینه هاش شامل چه هزینه هایی میشه ؟(با نظر به اینکه شرکت فعالیتی که منجر به درامد بشه نداشته)اگه میشه راهنمایی کنین باید فردا صورتهای مالی رو تحویل بدم باتشکر
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 01/03/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام وعرض ارادت سوالی داشتم که ممنون می شوم رهنمون نمایید: شرکت سودده در سال مالی 89 مبلغی را ( مثلا 100/000/000 ریال ) با تصویب مجمع به عنوان پاداش بین کلیه اعضای هیئت مدیره پرداخت نموده است. شرکت در سال 1390 نیز بصورت علی الحساب طی سال پرداخت نموده و در مجمع سال 90 نیز مجمع مصوب نموده است در سال 1390 حسابرس شرکت بند ذیل را آورده است : " در سال مالی مورد گزارش مبلغ 100 میلیون ریال بعنوان حق السعی اعضا هیئت مدیره مصوبه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام مورخ 1390/12/29 ومبلغ 100 میلیون ریال بع عنوان علی الحساب پاداش به مدیر عامل واعضا هیئت مدیره شرکت پرداخت شده است که در این خصوص نظر مجمع عمومی را به مفاد مواد 134 و 241 اصلاحیه قانون تجارت جلب می نماییم " در مجمع نیز این تصمیم گرفته شده است : " موضوع ماده... حسابرس در مجمع مطرح ومججددا تصویب شد " حال سوال اینست : 1- آیا مشکلی با توجه به تصویب مجمع وجود دارد ؟ 2- آیا پاسخ مجمع صحیح است ؟ 3- چه اقدامی باید صورت گیرد ؟ آیا باید پاداشها عودت یابد ؟ بسیار سپاسگذارم
رضا محمودی سفیدگر
رضا محمودی سفیدگر
تاریخ ثبت: 08/04/1393        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام و خسته نباشید . در سال 91 گویا برای فروشها و خدمات بالای 8000000000 ریال نیازی نیست صورتهای مالی توسط حسابرس رسمی تایید شود (البته شنیده ام ) اگر اینگونه است ماده قانونی یاتبصره آنرا می خواهم ؟ بخشنامه جدید معافیت مالیاتی سقف آن چند ریال است ؟قبلا" از شما متشکرم
با سلام و خسته نباشید . در سال 91 گویا برای فروشها و خدمات بالای 8000000000 ریال نیازی نیست صورتهای مالی توسط حسابرس رسمی تایید شود (البته شنیده ام ) اگر اینگونه است ماده قانونی یاتبصره آنرا می خواهم ؟ بخشنامه جدید معافیت مالیاتی سقف آن چند ریال است ؟قبلا" از شما متشکرم
محمدرضا (فرزاد) جهانشاهلو
محمدرضا (فرزاد) جهانشاهلو
تاریخ ثبت: 28/08/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام و احترام . بصورت اختصار بعرض میرسانم که پدر اینجانب در سال 85 فوت نموده اند و اخیرا وراث آنمرحوم متوجه شده ایم که ایشان شرکتی را بهمراه 2 نفر دیگر ( ناشناس برای وراث ) در سال 84 در اداره ثبت شرکتهای تهران به ثبت رسانده اند . حال سئوالم از جنابعالی اینست که کوتاهترینو بهترین راه برای مشخص شدن وضعیت فعالیت شرکت اعم از درآمد و بدهی و همچنین مشخص شدن وضعیت دارائیهای احتمالی آن از چه طریق بایستی اقدام نمائیم ؟ مزید بعرض است که شرکت فوق مسئولیت محدود بوده و امکان دسترسی به شرکاء نیز وجود ندارد و تنها اطلاعات موجود شماره ثبت شرکت و نام شرکت میباشد . با تشکر فراوان از پاسخ حضرتعالی .
با سلام و احترام . بصورت اختصار بعرض میرسانم که پدر اینجانب در سال 85 فوت نموده اند و اخیرا وراث آنمرحوم متوجه شده ایم که ایشان شرکتی را بهمراه 2 نفر دیگر ( ناشناس برای وراث ) در سال 84 در اداره ثبت شرکتهای تهران به ثبت رسانده اند . حال سئوالم از جنابعالی اینست که کوتاهترینو بهترین راه برای مشخص شدن وضعیت فعالیت شرکت اعم از درآمد و بدهی و همچنین مشخص شدن وضعیت دارائیهای احتمالی آن از چه طریق بایستی اقدام نمائیم ؟ مزید بعرض است که شرکت فوق مسئولیت محدود بوده و امکان دسترسی به شرکاء نیز وجود ندارد و تنها اطلاعات موجود شماره ثبت شرکت و نام شرکت میباشد . با تشکر فراوان از پاسخ حضرتعالی .
عباس اسدی
عباس اسدی
تاریخ ثبت: 28/04/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام وعرض ادب واحترام وتبریک سال نو اینجانب 2 سوال از جنابعالی داشتم سوال اول: عیدی پایان سال را چطور باید در لیست بیمه نشان داد ایا باید در قسمت مزایا وارد کرد یا ترتیب دیگری دارد؟ سوال دوم : در مورد صورت معاملات فصلی اشخاص حقیقی بند ب میباشد (به خصوص در مورد پزشکان) ایا باید در گزارش فصلی لیست تمامی افراد ویزیت شده را همراه با کد ملی انهاوارد کرد؟در صورتی که اطلاعات کد ملی انهارا نداشتیم چه باید کرد؟ لطفا راهنمایی فرمایید با تشکر از شما
با سلام وعرض ادب واحترام وتبریک سال نو اینجانب 2 سوال از جنابعالی داشتم سوال اول: عیدی پایان سال را چطور باید در لیست بیمه نشان داد ایا باید در قسمت مزایا وارد کرد یا ترتیب دیگری دارد؟ سوال دوم : در مورد صورت معاملات فصلی اشخاص حقیقی بند ب میباشد (به خصوص در مورد پزشکان) ایا باید در گزارش فصلی لیست تمامی افراد ویزیت شده را همراه با کد ملی انهاوارد کرد؟در صورتی که اطلاعات کد ملی انهارا نداشتیم چه باید کرد؟ لطفا راهنمایی فرمایید با تشکر از شما
داریوش ثابت
داریوش ثابت
تاریخ ثبت: 16/01/1394        آخرین مشاهده: 02/04/1405

مشاوره/ باسلام بهترین نرم افزار های اموزش حسابداری از مبتدی تا پیشرفته را معرفی کنید با تشکر
باسلام بهترین نرم افزار های اموزش حسابداری از مبتدی تا پیشرفته را معرفی کنید با تشکر
محمدرضا (فرزاد) جهانشاهلو
محمدرضا (فرزاد) جهانشاهلو
تاریخ ثبت: 12/06/1393        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ استاد سلام- بنده به کمک پدر و برادر خود قصد ایجاد یه شغل پر درامد را داریم ... سرمایه مان به 1 میلیارد میرسد و در عوض میتوانیم وام بانکی نیز بگیریم از شما خواهش میکنم یه شغل پر درامد در شهرستان لامرد در جنوب استان فارس پیشنهاد کنید. هر شغلی اعم از نمایندگی و یا کارخانه کوچک تولیدی و یا ساخت و ساز و یا هر شغل مناسب از دیدگاه شما که پر درامد باشد. خیلی ممنونتم با جزییات راهنمایی فرمایید..
استاد سلام- بنده به کمک پدر و برادر خود قصد ایجاد یه شغل پر درامد را داریم ... سرمایه مان به 1 میلیارد میرسد و در عوض میتوانیم وام بانکی نیز بگیریم از شما خواهش میکنم یه شغل پر درامد در شهرستان لامرد در جنوب استان فارس پیشنهاد کنید. هر شغلی اعم از نمایندگی و یا کارخانه کوچک تولیدی و یا ساخت و ساز و یا هر شغل مناسب از دیدگاه شما که پر درامد باشد. خیلی ممنونتم با جزییات راهنمایی فرمایید..
سعید ربیعی مجد
سعید ربیعی مجد
تاریخ ثبت: 05/04/1393        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ آیا مازاد حاصل از تجدید ارزیابی مشمول مالیات می باشد وهزینه استهلاک ناشی از مازاد تجدید ترزیابی قابل قبول نمی باشد؟
آیا مازاد حاصل از تجدید ارزیابی مشمول مالیات می باشد وهزینه استهلاک ناشی از مازاد تجدید ترزیابی قابل قبول نمی باشد؟
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 18/06/1391        آخرین مشاهده: 05/04/1405

مشاوره/ آیا می توان قراردادهای پیمانکاری به عنوان مثال طراحی سایت را با شخص حقیقی بسته شود ؟ یعنی یک شرکت می تواند با یک شخص حقیقی قرارداد ببندد و تعهدات ذکر شده در قرارداد جنبه قانونی دارد و قابل پیگیری در دادگاه می باشد؟؟
آیا می توان قراردادهای پیمانکاری به عنوان مثال طراحی سایت را با شخص حقیقی بسته شود ؟ یعنی یک شرکت می تواند با یک شخص حقیقی قرارداد ببندد و تعهدات ذکر شده در قرارداد جنبه قانونی دارد و قابل پیگیری در دادگاه می باشد؟؟
عباس اسدی
عباس اسدی
تاریخ ثبت: 14/05/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ اگر ساختمانی به صورت رهن کامل اجاره شده باشد آیا مستاجر تکلیفی در خصوص کسر مالیات تکلیفی دارد یا خیر؟
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 26/12/1390        آخرین مشاهده: 31/03/1405

مشاوره/ با سلام من اخیرا حساب شرکتی را تحویل گرفتم که یکی از درآمدهای فرعی از فروش تجهیزات است.این تجهیزات خریدشان هزینه ثبت شده و هیچ ثبتی بابت موجودی کالا و بهای تمام شده کالای فروش رفته نخورده است.من باید در این مورد تمامی حسابها را اصلاح کنم یا این هزینه که ثبت شده چه هزینه است؟؟ دوم این شرکت یک قرارداد با شخص حقیقی دارد.هزینه خدمات انجام شده توسط این فرد به نام چه هزینه ای ثبت می شود؟با توجه به این که این کار ارائه خدمات اینترنت این شرکت(نوعی واسطه)هزینه دلالی ثبت می شود؟؟ با سپاس از پاسخ قبلی
با سلام من اخیرا حساب شرکتی را تحویل گرفتم که یکی از درآمدهای فرعی از فروش تجهیزات است.این تجهیزات خریدشان هزینه ثبت شده و هیچ ثبتی بابت موجودی کالا و بهای تمام شده کالای فروش رفته نخورده است.من باید در این مورد تمامی حسابها را اصلاح کنم یا این هزینه که ثبت شده چه هزینه است؟؟ دوم این شرکت یک قرارداد با شخص حقیقی دارد.هزینه خدمات انجام شده توسط این فرد به نام چه هزینه ای ثبت می شود؟با توجه به این که این کار ارائه خدمات اینترنت این شرکت(نوعی واسطه)هزینه دلالی ثبت می شود؟؟ با سپاس از پاسخ قبلی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 08/04/1391        آخرین مشاهده: 01/04/1405

مشاوره/ با سلام حداقل حقوق روزانه سال 91 مبلغ 129900 میباشد.که برای یک ماه 31 روزه میشود 4026900 ریال. سوال من این است که اگر بخوایهم برای یک شخص حداق حقوق را در بگیریم و این شخص متاهل باشد و دارای فرزند باشد ، میتوانم برای این شخص حکم قرار داد 4026900 ریال ببندم ، یا اینکه باید 4026900 ریال به اضافه حق اولادو و عایله مندی شود و مبلغ بالاتر به عنوان حداقل حقوق منعقد شود؟ به طور خلاصه این 129900 که اعلام شده است آیا شامل تمام پرداخت ها به نیروی کار است یاتمام پرداخت ها به جز آیتمهای اولاد و عایله مندی و ... است.
با سلام حداقل حقوق روزانه سال 91 مبلغ 129900 میباشد.که برای یک ماه 31 روزه میشود 4026900 ریال. سوال من این است که اگر بخوایهم برای یک شخص حداق حقوق را در بگیریم و این شخص متاهل باشد و دارای فرزند باشد ، میتوانم برای این شخص حکم قرار داد 4026900 ریال ببندم ، یا اینکه باید 4026900 ریال به اضافه حق اولادو و عایله مندی شود و مبلغ بالاتر به عنوان حداقل حقوق منعقد شود؟ به طور خلاصه این 129900 که اعلام شده است آیا شامل تمام پرداخت ها به نیروی کار است یاتمام پرداخت ها به جز آیتمهای اولاد و عایله مندی و ... است.
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 06/05/1391        آخرین مشاهده: 05/04/1405

مشاوره/ باسلام احتراما شرکت خصوصی که 3 نفرپرسنل دارد . اینجانب حسابداری آنرا انجام میدهم که اسنادآن بسیارکم است . برای 6 ماه مبلغ بیست وچهارمیلیون ریال دریافت نموده ام وقراردادی هم باشرکت ندارم . آیا باید قراردادداشته باشم ودرمعاملات فصلی (ثبت اطلاعات پرداخت قرارداد) گزارش شود . وآیا بیمه هم به آن تعلق میگیرد ؟
باسلام احتراما شرکت خصوصی که 3 نفرپرسنل دارد . اینجانب حسابداری آنرا انجام میدهم که اسنادآن بسیارکم است . برای 6 ماه مبلغ بیست وچهارمیلیون ریال دریافت نموده ام وقراردادی هم باشرکت ندارم . آیا باید قراردادداشته باشم ودرمعاملات فصلی (ثبت اطلاعات پرداخت قرارداد) گزارش شود . وآیا بیمه هم به آن تعلق میگیرد ؟
محمدرضا (فرزاد) جهانشاهلو
محمدرضا (فرزاد) جهانشاهلو
تاریخ ثبت: 14/04/1394        آخرین مشاهده: 04/04/1405

7621 ردیف در 191 صفحه
   << بعدی  149  148  147  146  145  144  143  142  141  140  139  138  137  136  135  134  133  132  131  130  129  قبلی >>
دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

پرسش ها و پاسخ ها

    با عرض سلام و خسته نباشید در صورتی شرکتی به عنوان اسپانسر با ما مشغول فعالیت باشد از نظر اداره مالیاتی پول های واریزی از طرف اسپانسر به چه صورت شناسایی میشود ؟ آیا معاف از مالیات است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    باسلام من کاردان دامپزشکم باشراکت مرغداری خریدیم مرغدار نمونه کشور شدم سرم کلاه گذاشتن مرغداری رو فروختن .میخوام کار شروع کنم نمیدونم چیکار باید بکنم.از مردم فراری شدم میترسم با هر کس کار کنم سرم کلاه

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام،وقت بخیر زمانی که لیست تعدیل حقوق تهیه می گردد و حقوق و عیدی از مالیات معاف می گردند در سیستم حسابداری چطور باید مالیات حقوق را کسر کرد متشکرم

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام وقت بخیر من دوتا حساب دارم به نام پیش دریافت عوارض و ارزش فزوده و پیش پرداخت عوارض و ارزش افزود موقع پرداخت ارزش افزوده و عوارض چطوری سند بزنم و این که چرا تفاوت ارزش افزوده خرید من و ارزش ا

    مانوئیل یوحنائی
    مانوئیل یوحنائی ( حسابداری مالی و مالیاتی -حسابداری صنعتی - حسابرسی - حسابرسی داخلی  )

    سلام ، وقت بخیر نحوه سند زدن پرداختی بیمه تامین اجتماعی به چه صورته ؟ بدون این که تو لیست حقوق و دستمزد بیام ه صورت جداگانه چطوری ثبت بزنم؟

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام به مشاور محترم من تازه دیپلم در رشته حسابداری گرفته ام نمی دانم به تحصیل در دانشگاه ادامه دهم یا خیر ؟ با توجه به اینکه بیکاری در مقطع دانش آموختگان عال زیاد است چه کنم ؟ لطفا" رهنمایی بفرمائید

    عیسی ذوقی
    عیسی ذوقی ( مشاور بازرگانی، مالی ومالیاتی  )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت جنابعالی چنانچه پروانه بهره برداری کارگاه یا کارخانه ای که در شهرک صنعتی به نام فرد باشد ولی همین شخص مدیرعامل شرکتی باشد که در همان کارگاه مشغول تولید است و برای آن شرکت دفاتر قانونی تهی

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت استاد محترم برای آموزش کارکنان در دوره آموزشی اکسل در حسابداری میخواستم ببینم چطوری باید با شما هماهنگی کنیم. با تشکر

    مهدی مقدسی
    مهدی مقدسی ( مشاوره مالی ،حسابداری و حسابرسی مالی و مالیاتی ،قانون مالیات های مستقیم. اکسل .قوانین بازار سرمایه، )