فهرست بیشترین بازدید

مشاوره/ با سلام لطفا ضمن تعریفی ملموس از مهندسی مالی ،بفرمایید موارد کاربرد آن چیست ؟
سید مهدی حجازی
سید مهدی حجازی
تاریخ ثبت: 11/09/1394        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ باسلام استادگرامی درموردخرید خدمت سربازی که سالهای73تا75انجام داده ام وپیش ازان بیمه هم نبوده ام درخواستی به تامین اجتماعی درفروردین92دادم ریزکسورات سالهای 91 و92رامحاسبه کرده وفیشی بمبلغ 1371000 هزارتومن به من داده اندکه به حساب رفاه کارگران بریزم برای محسبه بیمه سربازی .بنده معاون اموزگار هستم وکل دریافتیهای سال91و92بنده20میلیون بوده وحدود 1میلیون 300هم لیست کسورات بنده بوده طبق فیش. حقوق حالا استادگرامی این مبلغ یعنی 1371000راچطورمحاسبه کردند درحالیکه خیلیها با700یا800هزارتومن سنواتشان محاسبه شده؟
باسلام استادگرامی درموردخرید خدمت سربازی که سالهای73تا75انجام داده ام وپیش ازان بیمه هم نبوده ام درخواستی به تامین اجتماعی درفروردین92دادم ریزکسورات سالهای 91 و92رامحاسبه کرده وفیشی بمبلغ 1371000 هزارتومن به من داده اندکه به حساب رفاه کارگران بریزم برای محسبه بیمه سربازی .بنده معاون اموزگار هستم وکل دریافتیهای سال91و92بنده20میلیون بوده وحدود 1میلیون 300هم لیست کسورات بنده بوده طبق فیش. حقوق حالا استادگرامی این مبلغ یعنی 1371000راچطورمحاسبه کردند درحالیکه خیلیها با700یا800هزارتومن سنواتشان محاسبه شده؟
علیرضا صفائی
علیرضا صفائی
تاریخ ثبت: 23/06/1393        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام در خصوص یک عنوان به روز در مورد بازاریابی می خواستم راهنمایی بگیرم
عیسی ذوقی
عیسی ذوقی
تاریخ ثبت: 19/07/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام ..... من مدتیه که وارد کار بازرگانی شدم و به عنوان مترجم در شرکت ها کار میکنم . اما اطلاعاتم در مورد تجارت خارجی مثل :نحوه بازکردن حساب های LC کافی نیست وهمچنین با لغات و اصطلاحات بازرگانی به زبان انگلیسی در حد خیلی خوب آشنا نیستم میخواستم لطفی بکنید و یه کتابی درمورد تجارت خارجی به من معرفی کنید که هم با مسائل تجارت خارجی بیشتر آشنا بشم وهم با لغات و اصطلاحات انگلیسی رایج دربازرگانی ..... خیلی فوری ..خواهش میکنم هرچه سریعتر جواب بدین .... باتشکر
با سلام ..... من مدتیه که وارد کار بازرگانی شدم و به عنوان مترجم در شرکت ها کار میکنم . اما اطلاعاتم در مورد تجارت خارجی مثل :نحوه بازکردن حساب های LC کافی نیست وهمچنین با لغات و اصطلاحات بازرگانی به زبان انگلیسی در حد خیلی خوب آشنا نیستم میخواستم لطفی بکنید و یه کتابی درمورد تجارت خارجی به من معرفی کنید که هم با مسائل تجارت خارجی بیشتر آشنا بشم وهم با لغات و اصطلاحات انگلیسی رایج دربازرگانی ..... خیلی فوری ..خواهش میکنم هرچه سریعتر جواب بدین .... باتشکر
عباس اسدی
عباس اسدی
تاریخ ثبت: 16/02/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام من چند سال هست در فروش قطعات کامپیوتری فعالیت دارم ولی متاسفانه نتوسنتم درامد قابل توجهی را بدست اورم گاهی درامدم خوب بوده اخر سال هیچی برام نمیمونه یادرمورد بیزینس ادارات برای فروش اقساطی چطور وارد شوم ممنون
با سلام من چند سال هست در فروش قطعات کامپیوتری فعالیت دارم ولی متاسفانه نتوسنتم درامد قابل توجهی را بدست اورم گاهی درامدم خوب بوده اخر سال هیچی برام نمیمونه یادرمورد بیزینس ادارات برای فروش اقساطی چطور وارد شوم ممنون
محمدرضا سعادت نژاد
محمدرضا سعادت نژاد
تاریخ ثبت: 17/01/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ سلام.با مدرک تحصیلی زیر دیپلم میشه شرکت سهامی خاص ثبت کرد.متشکر
مانوئیل یوحنائی
مانوئیل یوحنائی
تاریخ ثبت: 17/04/1393        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ باسلام خدمت سرکارخانم محبوبه کریمی لطفاً میخواهم راهنماییم بفرمایید من حسابداری شرکت پیمانکاری را بر عهده دارم یک نرم افزار مالی خوبی بهم پیشنهاد بدین . در رابطه با تهیه لیست حقوق بفرمایین کدام یک از آیتم هایی که ذکر میکنم مشمول مالیات و بیمه هستند: حقوق مبنا ، اضافه کاری ، نوبتکاری ، حق مسکن ، بن ، حق عائله مندی ، مأموریت ، ایاب و ذهاب و پایه سنواتی ؟ و چگونگی محاسبه و پرداخت پایه سنواتی را هم بفرمایین چون من از اداره کار شهرم پرسیدم میگن که مبلغ پایه سنواتی روی دستمزد روزانه افزوده میشود که اگر به این شکل باشد روی اضافه کاری هم تأثیر میگذارد آیا این چنین است یا فقط مبلغ پایه سنواتی در تعداد روز کارکرد ضرب و قابل پرداخت است؟
باسلام خدمت سرکارخانم محبوبه کریمی لطفاً میخواهم راهنماییم بفرمایید من حسابداری شرکت پیمانکاری را بر عهده دارم یک نرم افزار مالی خوبی بهم پیشنهاد بدین . در رابطه با تهیه لیست حقوق بفرمایین کدام یک از آیتم هایی که ذکر میکنم مشمول مالیات و بیمه هستند: حقوق مبنا ، اضافه کاری ، نوبتکاری ، حق مسکن ، بن ، حق عائله مندی ، مأموریت ، ایاب و ذهاب و پایه سنواتی ؟ و چگونگی محاسبه و پرداخت پایه سنواتی را هم بفرمایین چون من از اداره کار شهرم پرسیدم میگن که مبلغ پایه سنواتی روی دستمزد روزانه افزوده میشود که اگر به این شکل باشد روی اضافه کاری هم تأثیر میگذارد آیا این چنین است یا فقط مبلغ پایه سنواتی در تعداد روز کارکرد ضرب و قابل پرداخت است؟
محبوبه کریمی
محبوبه کریمی
تاریخ ثبت: 11/04/1393        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ سلام . اینجانب یک شرکت کامپیوتری دارم و میخواهم در آن دوره های تخصصی برنامه نویسی برگزار کنم. باتوجه به اینکه مجوز فنی و حرفه ای هم دارم آیا باید برای برگزاری این دوره ها مجوز خاصی بگیرم؟ ویا چه مراحلی را باید طی کنم؟ آیا به اداره اماکن منطقه مربوط میشود؟
سلام . اینجانب یک شرکت کامپیوتری دارم و میخواهم در آن دوره های تخصصی برنامه نویسی برگزار کنم. باتوجه به اینکه مجوز فنی و حرفه ای هم دارم آیا باید برای برگزاری این دوره ها مجوز خاصی بگیرم؟ ویا چه مراحلی را باید طی کنم؟ آیا به اداره اماکن منطقه مربوط میشود؟
عبداله لطفی
عبداله لطفی
تاریخ ثبت: 13/03/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ سلام میخواهم برای اولین بار در بورس اوراق اجاره شرکت کنم و تا به حال هم هیچ آشنایی با بورس نداشته ام ایا به نظرتان راه مطمینی برای شروع سرمایه گذاری هست؟ با تشکر
سلام میخواهم برای اولین بار در بورس اوراق اجاره شرکت کنم و تا به حال هم هیچ آشنایی با بورس نداشته ام ایا به نظرتان راه مطمینی برای شروع سرمایه گذاری هست؟ با تشکر
هادی معماری
هادی معماری
تاریخ ثبت: 05/03/1391        آخرین مشاهده: 02/04/1405

مشاوره/ نرم افزارهای تهیه شده جهت انجام مامورمالی ؛ حقوق ودستمزد؛ کارت ساعت و ...در کدام سرفصل دارایی ها ثبت میشوند؟
نرم افزارهای تهیه شده جهت انجام مامورمالی ؛ حقوق ودستمزد؛ کارت ساعت و ...در کدام سرفصل دارایی ها ثبت میشوند؟
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 13/12/1390        آخرین مشاهده: 31/03/1405

مشاوره/ مغایرا تهای بین استانداردهای حسابداری و حسابرسی با قوانین مالیاتی چیست؟
مصطفی عبدی
مصطفی عبدی
تاریخ ثبت: 03/10/1394        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ سلام. برای اخذ مجوز آموزشگاه خیاطی و مزون عروس چه مدارکی لازم است؟ آیا با دیپلم میتوان این کار را انجام داد؟ با تشکر
مؤسسه مشاوره حقوقی بین المللی داورانِ دانشِ روز آگاه و مؤسسه دانشِ روز آگاهان ؛ محمدرضا اخباریون
مؤسسه مشاوره حقوقی بین المللی داورانِ دانشِ روز آگاه و مؤسسه دانشِ روز آگاهان ؛ محمدرضا اخباریون
تاریخ ثبت: 21/10/1393        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام و خسته نباشید اینجانب یک مشکلی دارم که نمی دانم راه حلی برای آن وجود دارد یا خیر . ممنون می شوم راهنمایی فرمایید. من 3 ماه پیش صاحب یک فرزند دختر شدیم ولی متاسفانه خانواده ما در انتخاب اسم دچار مشکل شد. خانواده من اسمهای ساده و مذهبی دوست داشتند ولی برعکس خانواده همسرم اسم های جدید و امروزی. و من بعد از کلی جنگ دعوا اسم فرزندم را بهار گذاشتم. حال در خانواده اختلاف بسیاری افتاده و هر کس اسمی که خود دوست دارند صدا می زنند. الان دختر در 4 ماهگی است ولی هنوز کسی اسم شناسنامه ای او را صدا نمی زند. من خود را در این قضیه مقصر می دانم. حال خانواده من هم متقاید شدند که این اسمها قدیمی می باشد و در نتیجه کل خانواده ها به نتیجه رسیده اند که او را آرمیتا صدا کنند و نمی دانم چکار کنم. دوست ندارم دخترم 2 اسمه شود. آیا امکان دارد در شناسنامه اسم او را از بهار به آرمیتا عوض کرد؟ واقعا این موضوع بسیار من را آزار می دهد. خواهشا راهنمایی بفرمایید. با تشکر فراوان
عباس اسدی
عباس اسدی
تاریخ ثبت: 20/06/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام احتراما در صورتی که کسی که دارای لیسانسی غیر از رشته های مدیریتی می باشد علاقه به رشته های مدیریتی داشته باشد و بخواهد در یکی از گرایش های رشته مدیریتی ادامه دهد و شغل فعلی او هم کارمند باشد به نظر شما کدام رشته مدیریتی و کدام گرایش را باید شروع کند البته برای دوره کارشناسی ارشد و از چه منابع جهت شروع برای درس خواندن استفاده نماید موفق و پیروز باشید
با سلام احتراما در صورتی که کسی که دارای لیسانسی غیر از رشته های مدیریتی می باشد علاقه به رشته های مدیریتی داشته باشد و بخواهد در یکی از گرایش های رشته مدیریتی ادامه دهد و شغل فعلی او هم کارمند باشد به نظر شما کدام رشته مدیریتی و کدام گرایش را باید شروع کند البته برای دوره کارشناسی ارشد و از چه منابع جهت شروع برای درس خواندن استفاده نماید موفق و پیروز باشید
رضا طالعی فر
رضا طالعی فر
تاریخ ثبت: 23/02/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام من الان مدت 7سال برای یک شرکت بصورت قرار دادی در یک پروژه عمرانی کار می کنم و اخرین قرار دادی که من با شرکت امضا کردم بر اساس قانون کار اما با پایه حدودا 20000 تومان در روزاست در صورتی که مبلغ دریافتی من بر اساس توافق بیشتر از این مبلغ قرار داد است و بیمه وارریزی برای من بر اساس مبلغ توافقی واریز می گردد وبا توجه به توضیحات بالا می خواستم بدونم سنوات من در پایان کار بر اساس قرارداد محاسبه می شود یا بر اساس حق بیمه واریزی با تشکر توضیح اینکه مبلغ مابه تفاوت در فیش باعنوان مزایای انگیزشی ثبت میشود.
با سلام من الان مدت 7سال برای یک شرکت بصورت قرار دادی در یک پروژه عمرانی کار می کنم و اخرین قرار دادی که من با شرکت امضا کردم بر اساس قانون کار اما با پایه حدودا 20000 تومان در روزاست در صورتی که مبلغ دریافتی من بر اساس توافق بیشتر از این مبلغ قرار داد است و بیمه وارریزی برای من بر اساس مبلغ توافقی واریز می گردد وبا توجه به توضیحات بالا می خواستم بدونم سنوات من در پایان کار بر اساس قرارداد محاسبه می شود یا بر اساس حق بیمه واریزی با تشکر توضیح اینکه مبلغ مابه تفاوت در فیش باعنوان مزایای انگیزشی ثبت میشود.
حسین عزیزی نژاد
حسین عزیزی نژاد
تاریخ ثبت: 31/01/1391        آخرین مشاهده: 01/04/1405

مشاوره/ ا سلام خدمت استاد گرامی اینجانب در تاریخ 03/20/ 1393اقدام به پیش خرید آپارتمان به متراژ 110 از قرار متری 1/600/000 تومان کردم. جمع کل قیمت ساختمان در زمان تحویل 176 میلیون تومان شد که تمام چکها به غیر از 35 میلیون وام مسکن پرداخت گردید. در زمان تحویل آپارتمان جهت اخذ دفترچه اقساط به بانک مراجعه نمودم که بانک اعلام کرد 11 میلیون تومان سود دوران مشارکت شده که شما باید پرداخت کنید. لازم به توضیح می باشد علیرغم اینکه اینجانب ابهامات خود را پیرامون مواردمبایعه نامه( مبلغ و درصد و مدت دوران مشارکت و سود مشارکت ) سوال نمودم متاسفانه فروشنده و بنگاه املاک با علم به موضوع هیچ گونه توضیحی نداده و در مبایعه نامه بطور کلی قید شده است که مبلغ سود دوران مشارکت بر عهده خریدار است. حال تمام خریداران با این مشکل مواجه شده و از فروشنده و بنگاه فوق شاکی می باشند. لازم به ذکر می باشد که درصد سود دوران مشارکت 24% مدت دوران مشارکت 18 ماه و قبل از انعقاد مبایعه نامه با اینجانب ، فروشنده در تاریخ 20/1/1393 با بانک اقدام به عقد قرار داد نموده است. ضمنا دیروز متوجه شده ام که سیستم لوله کشی گرمایش دارای ایراد می باشد. سوال بنده این می باشد: 1. آیا امکان دارد که سود دوران مشارکت( با توجه به عدم شفافیت و صداقت فروشنده و بنگاه املاکی) از دین اینجانب خارج گردد؟ 2. آیا فسخ قرارداد و دریافت خسارت با توجه به خیار غبن امکان پذیر است؟ 3.آیا فسخ قرارداد و دریافت خسارت با توجه به نقص مورد معامله امکان پذیر است؟ اگر راه حلی هست لطفا مرا راهنمائی بفرمائید.با تشکر
سید مهدی حجازی
سید مهدی حجازی
تاریخ ثبت: 09/02/1396        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام بهترین کتاب آموزش کامل حسابداری پیمانکاری ساختمانی را ممکنه معرفی نمایید ممنون
معصومه جوانبخت
معصومه جوانبخت
تاریخ ثبت: 14/01/1395        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ سلام مهریه مادربزرگ من زمینی هستش که الان به ورثه به ارث میرسه ولی مادربزرگ من سندی نداره که اثبات کنه زمین مهریه ایشون بوده و مالیات ارث بهش میخوره حالا چطوری باید ثابت کرد که زمینه مهریه مادربزرگم بوده؟
سلام مهریه مادربزرگ من زمینی هستش که الان به ورثه به ارث میرسه ولی مادربزرگ من سندی نداره که اثبات کنه زمین مهریه ایشون بوده و مالیات ارث بهش میخوره حالا چطوری باید ثابت کرد که زمینه مهریه مادربزرگم بوده؟
محمد قریشی یزدی
محمد قریشی یزدی
تاریخ ثبت: 23/09/1393        آخرین مشاهده: 02/04/1405

مشاوره/ باسلام خدمت شما مشاور عزیز بنده یه واحد مسکونی خریدم و واسه ما بقی پول که 18 میلیون می خوام وام بگیرم چکار باید بکنم البته هنوز سند آماده نشده تا چند وقت دیگه اماده است. اگر راهنمایی جز به جز بکنید ممنون میشم. موفق باشید یا علی
باسلام خدمت شما مشاور عزیز بنده یه واحد مسکونی خریدم و واسه ما بقی پول که 18 میلیون می خوام وام بگیرم چکار باید بکنم البته هنوز سند آماده نشده تا چند وقت دیگه اماده است. اگر راهنمایی جز به جز بکنید ممنون میشم. موفق باشید یا علی
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 21/03/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ سلام بنده در مورخه 25/12/90 اتومبیلی به مبلغ 16.5 میلیون تومان خریداری کردم که 13.5آنرا نقد و الباقی طی دو چک یک ماهه. متاسفانه بعد از دو روز با رفتن به کارشناسی اتومبیل متوجه شدم که اتاق ماشین تعویض گردیده است. فروشنده اظهار بی اطلاعی میکرد ولی با ارائه مدارک فروشنده قبلی قبول کرد که ماشین چپ کرده و اتاقش تعویض شده است. فروشنده بعلت اینکه تمامی پول را خرج مخارج عروسی کرده بوداز بنده مهلت ده روزه خواست تا ماشین دیگری با همان مشخصات برایم تهیه نماید. در این مدت قیمت ماشین مذکور حدود 1.5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده. ضمن اینکه چکهای مربوط به مابقی پول ماشین هم طبیعتاٌ صادر و تحویل فروشنده نگردید. ضمنا اتاق ماشین مذکور بدون اخذ مجوز از راهنمایی و رانندگی تعویض گردیده است. بیمه اتومبیل نیز در 25/1/91 به پایان میرسد که فروشنده چون فعلا نتوانسته ماشین مورد نظر را تهیه نماید قبول نموده که بیمه نامه را شخصا تهیه نماید. به نظر شما بهترین کاری که بنده میتوانم انجام دهم چیست؟ - ماشین فوق را به قیمت حدود 11 میلیون تومان توافق و خریداری نمایم؟ - از فروشنده شکایت نموده و تمام حق و حقوق خود را مطالبه نمایم؟ - پول خود را پس بگیرم که در اینصورت ما به تفاوت گران شدن اتومبیل را جگونه محاسبه کنم؟ و یا اینکه حضرتعالی راه دیگری را پیشنهاد میفرمائید؟
سلام بنده در مورخه 25/12/90 اتومبیلی به مبلغ 16.5 میلیون تومان خریداری کردم که 13.5آنرا نقد و الباقی طی دو چک یک ماهه. متاسفانه بعد از دو روز با رفتن به کارشناسی اتومبیل متوجه شدم که اتاق ماشین تعویض گردیده است. فروشنده اظهار بی اطلاعی میکرد ولی با ارائه مدارک فروشنده قبلی قبول کرد که ماشین چپ کرده و اتاقش تعویض شده است. فروشنده بعلت اینکه تمامی پول را خرج مخارج عروسی کرده بوداز بنده مهلت ده روزه خواست تا ماشین دیگری با همان مشخصات برایم تهیه نماید. در این مدت قیمت ماشین مذکور حدود 1.5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده. ضمن اینکه چکهای مربوط به مابقی پول ماشین هم طبیعتاٌ صادر و تحویل فروشنده نگردید. ضمنا اتاق ماشین مذکور بدون اخذ مجوز از راهنمایی و رانندگی تعویض گردیده است. بیمه اتومبیل نیز در 25/1/91 به پایان میرسد که فروشنده چون فعلا نتوانسته ماشین مورد نظر را تهیه نماید قبول نموده که بیمه نامه را شخصا تهیه نماید. به نظر شما بهترین کاری که بنده میتوانم انجام دهم چیست؟ - ماشین فوق را به قیمت حدود 11 میلیون تومان توافق و خریداری نمایم؟ - از فروشنده شکایت نموده و تمام حق و حقوق خود را مطالبه نمایم؟ - پول خود را پس بگیرم که در اینصورت ما به تفاوت گران شدن اتومبیل را جگونه محاسبه کنم؟ و یا اینکه حضرتعالی راه دیگری را پیشنهاد میفرمائید؟
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 29/01/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ جناب آقای استاد نورمحمدی با سلام و تحیت احتراما به استحضار می رساند اینجانب برای اولین بار تجربه تهیه تراز-صورتهای مالی و نوشتن دفاتر و همچنین ارائه اظهار نامه 92 را می خواهم داشته باشم که با برخی سئوالات ذیل مواجه شده ام آن هم بدون داشتن هیچ گونه نرم افزاری تمامی موارد را دستی انجام می دهم مختصری از شرکت: شرکت تولیدی صنعتی با عملکرد سال مالی 90 - 91 ارائه اظهارنامه - تا کنون عملیات مالی 92 را انجام نداده است-(به بهره برداری نرسیده و در سال 93 به بهره برداری می رسد - در سال 91 مشمول ارزش افزوده نبوده و در مهرماه 92 جهت گرفتن مجوز ورود و استفاده از معافیت واردات ماشین آلات در ارزش افزوده ثبت نام نموده است. سال 91 حسابدار سابق مشغول بوده و من قرار است سال مالی 92 را انجام و تحویل دهم الف) چندین رویداد مالی از سال قبل (پرداخت اقاسط زمین - امتیازات برق و گاز و ...) انجام نشده است چگونه می توانم این موارد را در سال 92 ثبت نمایم ثبت سند چگونه می شود. ب)در سال 91 از حسابی با عنوان ارزش افزوده به صورت بدهکار درخصوص خرید مصالح ساختمان در حال ساخت استفاده شده است که در آن زمان ما مشمول ارزش افزوده نبوده ایم. آیا این ثبت به عنوان دارایی پایان سال به سال بعد منتقل می شود یا خیر بسته می شود و به حساب ساختمان 91 منتقل می گردد. ثبت سند در سال 92 چگونه است. ج)ما در سال 92 یک وام دریافت کردیم که جهت جلوگیری از خرید سفته بیش از حد یک سفته گرفتیم و مبلغ 2 میلیون و 200 هزار تومان به دارایی دادیم تا مبلغ آن را افزایش دهد آیا باید به صورت هزینه ثبت گردد یا خیر - ثبت این مورد چگونه است جناب استاد محترم ببخشید که 3 سئوال را با هم مطرح کردم زیرا وقت تهیه موارد عملکرد 92 بسیار کم می باشد و من نیز باید در 13 روز باقیمانده تمامی موارد را به صورت دستی تهیه و ارائه نمایم. پیشاپیش از بذل عنایات حضرتعالی کمال تشکر و قدردانی را دارم. با تشکر فراوان
جناب آقای استاد نورمحمدی با سلام و تحیت احتراما به استحضار می رساند اینجانب برای اولین بار تجربه تهیه تراز-صورتهای مالی و نوشتن دفاتر و همچنین ارائه اظهار نامه 92 را می خواهم داشته باشم که با برخی سئوالات ذیل مواجه شده ام آن هم بدون داشتن هیچ گونه نرم افزاری تمامی موارد را دستی انجام می دهم مختصری از شرکت: شرکت تولیدی صنعتی با عملکرد سال مالی 90 - 91 ارائه اظهارنامه - تا کنون عملیات مالی 92 را انجام نداده است-(به بهره برداری نرسیده و در سال 93 به بهره برداری می رسد - در سال 91 مشمول ارزش افزوده نبوده و در مهرماه 92 جهت گرفتن مجوز ورود و استفاده از معافیت واردات ماشین آلات در ارزش افزوده ثبت نام نموده است. سال 91 حسابدار سابق مشغول بوده و من قرار است سال مالی 92 را انجام و تحویل دهم الف) چندین رویداد مالی از سال قبل (پرداخت اقاسط زمین - امتیازات برق و گاز و ...) انجام نشده است چگونه می توانم این موارد را در سال 92 ثبت نمایم ثبت سند چگونه می شود. ب)در سال 91 از حسابی با عنوان ارزش افزوده به صورت بدهکار درخصوص خرید مصالح ساختمان در حال ساخت استفاده شده است که در آن زمان ما مشمول ارزش افزوده نبوده ایم. آیا این ثبت به عنوان دارایی پایان سال به سال بعد منتقل می شود یا خیر بسته می شود و به حساب ساختمان 91 منتقل می گردد. ثبت سند در سال 92 چگونه است. ج)ما در سال 92 یک وام دریافت کردیم که جهت جلوگیری از خرید سفته بیش از حد یک سفته گرفتیم و مبلغ 2 میلیون و 200 هزار تومان به دارایی دادیم تا مبلغ آن را افزایش دهد آیا باید به صورت هزینه ثبت گردد یا خیر - ثبت این مورد چگونه است جناب استاد محترم ببخشید که 3 سئوال را با هم مطرح کردم زیرا وقت تهیه موارد عملکرد 92 بسیار کم می باشد و من نیز باید در 13 روز باقیمانده تمامی موارد را به صورت دستی تهیه و ارائه نمایم. پیشاپیش از بذل عنایات حضرتعالی کمال تشکر و قدردانی را دارم. با تشکر فراوان
احمد نورمحمدی
احمد نورمحمدی
تاریخ ثبت: 17/04/1393        آخرین مشاهده: 31/03/1405

مشاوره/ با عرض سلام و خسته نباشید به استاد عزیز در بیستم ماه بهمن یعنی مبلغ 000/000/1 ریال بابت بن کارت خرید کالا به کارگران پرداخت شد (شرکت پیمانکاری است) من سند حقوق رو چون از سیستم حقوق و دستمزد استفاده می کنند در 6/12/91 می زنم حالا نمیدونم این پرداختی رو چجوری ثبت کنم؟ اول میخواستم ببرم توی مساعده ؟ یا اگر حقوق پرداختی رو بدهکار کنم توی نوشتن دفاتر دچار مشکل نمیشویم؟ چون خلاف ماهیت می شه من بستانکاری رو در 6/12 می زنم لطف کنید به من کمک کنید متشکرم
با عرض سلام و خسته نباشید به استاد عزیز در بیستم ماه بهمن یعنی مبلغ 000/000/1 ریال بابت بن کارت خرید کالا به کارگران پرداخت شد (شرکت پیمانکاری است) من سند حقوق رو چون از سیستم حقوق و دستمزد استفاده می کنند در 6/12/91 می زنم حالا نمیدونم این پرداختی رو چجوری ثبت کنم؟ اول میخواستم ببرم توی مساعده ؟ یا اگر حقوق پرداختی رو بدهکار کنم توی نوشتن دفاتر دچار مشکل نمیشویم؟ چون خلاف ماهیت می شه من بستانکاری رو در 6/12 می زنم لطف کنید به من کمک کنید متشکرم
محمدرضا (فرزاد) جهانشاهلو
محمدرضا (فرزاد) جهانشاهلو
تاریخ ثبت: 08/12/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام شرکتی را به صورت مسئولیت محدود در سال 86 ثبت کردیم و در سال 89 بدون هیچگونه فعالیت و یا اخذ کد اقتصادی در طی سه سال، آن را منحل کردیم. با توجه به عدم آگاهی در سه سال فعالیت دفتر پلمپ نکردیم و هنگام انحلال نیز اداره ثبت از ما چیزی به عنوان مفاصا حساب مالیاتی نخواست و الان هم دو سال از آن تاریخ می گذرد. حال وضعیت ما چگونه است؟ آیا در آینده از حیث اداره ی مالیات به مشکل بر می خوریم؟ با توجه به اینکه در طی فعالیت به اداره مالیات نرفته و هیچ پرونده ای در آنجا نداریم باز هم ممکن است به مشکل بر بخوریم؟
با سلام شرکتی را به صورت مسئولیت محدود در سال 86 ثبت کردیم و در سال 89 بدون هیچگونه فعالیت و یا اخذ کد اقتصادی در طی سه سال، آن را منحل کردیم. با توجه به عدم آگاهی در سه سال فعالیت دفتر پلمپ نکردیم و هنگام انحلال نیز اداره ثبت از ما چیزی به عنوان مفاصا حساب مالیاتی نخواست و الان هم دو سال از آن تاریخ می گذرد. حال وضعیت ما چگونه است؟ آیا در آینده از حیث اداره ی مالیات به مشکل بر می خوریم؟ با توجه به اینکه در طی فعالیت به اداره مالیات نرفته و هیچ پرونده ای در آنجا نداریم باز هم ممکن است به مشکل بر بخوریم؟
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 01/06/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ ضمن عرض سلام واحترام و تشکر از زحمات شما درخصوص ثبت سند سوالی داشتم آیا میتوان سندی به این شکل صادر کرد : عنوان حساب شرح بدهکار بستانکار بانک واریز توسط الف 500.000 بانک واریز توسط ب 400.000 حسابهای دریافتنی واریز توسط الف 500.000 حسابهای دریافتنی واریز توسط ب 400.000 آیا میشود در یک سند بیش از یکبار یک عنوان حساب را بدهکار یا بستانکار کرد ؟ و آیا در دفاتر نیز میتوان به همین شکل ثبت نمود یا خیر؟ باتشکر فراوان
ضمن عرض سلام واحترام و تشکر از زحمات شما درخصوص ثبت سند سوالی داشتم آیا میتوان سندی به این شکل صادر کرد : عنوان حساب شرح بدهکار بستانکار بانک واریز توسط الف 500.000 بانک واریز توسط ب 400.000 حسابهای دریافتنی واریز توسط الف 500.000 حسابهای دریافتنی واریز توسط ب 400.000 آیا میشود در یک سند بیش از یکبار یک عنوان حساب را بدهکار یا بستانکار کرد ؟ و آیا در دفاتر نیز میتوان به همین شکل ثبت نمود یا خیر؟ باتشکر فراوان
دکتر رسول یاری فرد
دکتر رسول یاری فرد
تاریخ ثبت: 03/05/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام و خسته نباشید من نزدیک به 21 سال است که در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مشغول به کار هستم ضمنا 51 سال سن دارم . اگر بخواهم باز نشسته پیش از موعود بشوم چه مراحلی را باید طی کنم و شرایطش چگونه است؟ لطفا مرا راهنمائی فرمائید اگر راهی هست اقدام کنم. با تشکر
با سلام و خسته نباشید من نزدیک به 21 سال است که در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مشغول به کار هستم ضمنا 51 سال سن دارم . اگر بخواهم باز نشسته پیش از موعود بشوم چه مراحلی را باید طی کنم و شرایطش چگونه است؟ لطفا مرا راهنمائی فرمائید اگر راهی هست اقدام کنم. با تشکر
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 18/04/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

7621 ردیف در 191 صفحه
   << بعدی  121  120  119  118  117  116  115  114  113  112  111  110  109  108  107  106  105  104  103  102  101  قبلی >>
دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

پرسش ها و پاسخ ها

    با عرض سلام و خسته نباشید در صورتی شرکتی به عنوان اسپانسر با ما مشغول فعالیت باشد از نظر اداره مالیاتی پول های واریزی از طرف اسپانسر به چه صورت شناسایی میشود ؟ آیا معاف از مالیات است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    باسلام من کاردان دامپزشکم باشراکت مرغداری خریدیم مرغدار نمونه کشور شدم سرم کلاه گذاشتن مرغداری رو فروختن .میخوام کار شروع کنم نمیدونم چیکار باید بکنم.از مردم فراری شدم میترسم با هر کس کار کنم سرم کلاه

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام،وقت بخیر زمانی که لیست تعدیل حقوق تهیه می گردد و حقوق و عیدی از مالیات معاف می گردند در سیستم حسابداری چطور باید مالیات حقوق را کسر کرد متشکرم

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام وقت بخیر من دوتا حساب دارم به نام پیش دریافت عوارض و ارزش فزوده و پیش پرداخت عوارض و ارزش افزود موقع پرداخت ارزش افزوده و عوارض چطوری سند بزنم و این که چرا تفاوت ارزش افزوده خرید من و ارزش ا

    مانوئیل یوحنائی
    مانوئیل یوحنائی ( حسابداری مالی و مالیاتی -حسابداری صنعتی - حسابرسی - حسابرسی داخلی  )

    سلام ، وقت بخیر نحوه سند زدن پرداختی بیمه تامین اجتماعی به چه صورته ؟ بدون این که تو لیست حقوق و دستمزد بیام ه صورت جداگانه چطوری ثبت بزنم؟

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام به مشاور محترم من تازه دیپلم در رشته حسابداری گرفته ام نمی دانم به تحصیل در دانشگاه ادامه دهم یا خیر ؟ با توجه به اینکه بیکاری در مقطع دانش آموختگان عال زیاد است چه کنم ؟ لطفا" رهنمایی بفرمائید

    عیسی ذوقی
    عیسی ذوقی ( مشاور بازرگانی، مالی ومالیاتی  )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت جنابعالی چنانچه پروانه بهره برداری کارگاه یا کارخانه ای که در شهرک صنعتی به نام فرد باشد ولی همین شخص مدیرعامل شرکتی باشد که در همان کارگاه مشغول تولید است و برای آن شرکت دفاتر قانونی تهی

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت استاد محترم برای آموزش کارکنان در دوره آموزشی اکسل در حسابداری میخواستم ببینم چطوری باید با شما هماهنگی کنیم. با تشکر

    مهدی مقدسی
    مهدی مقدسی ( مشاوره مالی ،حسابداری و حسابرسی مالی و مالیاتی ،قانون مالیات های مستقیم. اکسل .قوانین بازار سرمایه، )