فهرست بیشترین بازدید

مشاوره/ سر قفلی مغازه ای را پدر همسرم به همسرم از طریق مبایعه نامه واگذار کرده (فروخته است)در بنگاه ثبت شده و به شهرداری که مالک آن مغازه است و دارایی نیر 2 درصد بابت انتقال پرداخت نمودیم خواهشمند است بگویید از نظر قانونی بعدا با وراث مشکل بر نمیخوریم راهنمایی فرمائید در ضمن سرقفلی مغازه از ابتدا (خیلی سالها پیش ) قولنامه ای بوده و سند رسمی ندارد
سر قفلی مغازه ای را پدر همسرم به همسرم از طریق مبایعه نامه واگذار کرده (فروخته است)در بنگاه ثبت شده و به شهرداری که مالک آن مغازه است و دارایی نیر 2 درصد بابت انتقال پرداخت نمودیم خواهشمند است بگویید از نظر قانونی بعدا با وراث مشکل بر نمیخوریم راهنمایی فرمائید در ضمن سرقفلی مغازه از ابتدا (خیلی سالها پیش ) قولنامه ای بوده و سند رسمی ندارد
سید علی شاه صاحبی
سید علی شاه صاحبی
تاریخ ثبت: 18/06/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ سلام من با یک کارگاه تولید فایبر گلاس قرارداد کاری بستم ولی الان دیگه نمیتونم کار را انجام دهم و تجهیزات را میخواهم به کسی بدهم ولی کارگاه قرارداد را انتقال نمیدهد به کس دیگری ایا من میتوانم خودم با ان شخص که میخواهم تجهیزات را به ان بدهم وبا او قراداد ببندم و کلیه مفاد قرارداد خودم را در این قرارداد بیاورم تا برایم مشکلی پیش نیاید
سلام من با یک کارگاه تولید فایبر گلاس قرارداد کاری بستم ولی الان دیگه نمیتونم کار را انجام دهم و تجهیزات را میخواهم به کسی بدهم ولی کارگاه قرارداد را انتقال نمیدهد به کس دیگری ایا من میتوانم خودم با ان شخص که میخواهم تجهیزات را به ان بدهم وبا او قراداد ببندم و کلیه مفاد قرارداد خودم را در این قرارداد بیاورم تا برایم مشکلی پیش نیاید
عباس اسدی
عباس اسدی
تاریخ ثبت: 11/06/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام چه موقع افزایش سرمایه لازم هست و نحوه ثبت سند آن؟ ذخیره افزایش سرمایه در همین مورد است؟
مهدی مقدسی
مهدی مقدسی
تاریخ ثبت: 10/08/1394        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ یا سلام نظر به اینکه پدر من راننده کامیون برون شهری است بازنشستگی ان به چه صورت است با چند سال سابقه و سن بازنشسته می شود با توجه به اینکه ایشان از سال 66به مدت 27ماه در سربازی بوده اند وحق بیمه سربازی را پرداخت کرده وطی سال های متمادی در شغل های مختلف مشغول کار بوده مثلا از سال 71 تا73 در شن شویی کار کرده ودر 73مدتی را بیمه بیکاری داشته از سال 74تا 75فروش لوازم الکتیریکی داشته از76تا 86بیمه اختیاری بوده واز 86تا94راننده کامیون بوده حال سوال این است که با توجه به شغل هاب گوناگون وضعیت بیمه ایشان ومحاسبات ان چگونه میشود ایا سختی کار (مشاغل سخت)مثل سربازی ویا سایر شغل ها شامل حال ایشان میشود اگر جواب اری است لطفا محاسبات آنرا توضیح دهید و کامل راهنمایی بفرمایید مگر طبق قوانین تامین اجتماعی 7300 روز کار وپرداخت بیمه برای بازنشستگی کافی نیست درضمن پدر بنده 50سال تمام سن دارد در غیر این صورت چند سال دیگر باید بیمه پرداخت گند تا بازنشسته شود خیلی ممنون جواب فوری لطفا
مازیار نخکوب
مازیار نخکوب
تاریخ ثبت: 13/07/1394        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ سلام من به تازگی فروش و نصب سیستم های حفاظتی را درقالب شرکت راه انداختم اما برای بازاریابی مشکل دارم نمی دونم باید چطور شروع کنم یعنی حس می کنم بازاریابی کار من نیست...از اون طرف می ترسم بازاریاب بگیرم بعد رقیب بشه...لطفا من و راهنمایی کنید اگه تکنیکی هست برای بازاریابی مدرن...من سابقه ایی ندارم
سلام من به تازگی فروش و نصب سیستم های حفاظتی را درقالب شرکت راه انداختم اما برای بازاریابی مشکل دارم نمی دونم باید چطور شروع کنم یعنی حس می کنم بازاریابی کار من نیست...از اون طرف می ترسم بازاریاب بگیرم بعد رقیب بشه...لطفا من و راهنمایی کنید اگه تکنیکی هست برای بازاریابی مدرن...من سابقه ایی ندارم
محمدرضا سعادت نژاد
محمدرضا سعادت نژاد
تاریخ ثبت: 03/05/1391        آخرین مشاهده: 02/04/1405

مشاوره/ با سلام ببخشید که مجددا"‌سئوال رو تکرار می کنم چون برای جوابش عجله داشتم اشخاص حقیقی را در نظر بگیرید که در زمینه صادرات فعالیت می کند و معاف از مالیات عملکردهستند این فرد که جزء مشاغل بند الف به حساب می آید برای سال 89 گزارش حسابرس ارائه نداده و فروش بالای 8 میلیارد دارد و ممیز هفته آینده می خواهد برای رسیدگی بیاید .خوب اگر علی الراس هم شود باز درآمد فروش به دلیل صادراتی بودن در ضریب صفر ضرب می شود یا خیر ؟ از طرفی اقامتگاه قانونی و محل فعالیت این شخص منزل مسکونی ایشان بوده آیا این ایرادی دارد که دفتر کار نداشته باشند؟چون ممیز اصرار داشته در محل حاضر بشه و قبول نکرده ایشان برای رسیدگی به اداره مالیاتی بروند
با سلام ببخشید که مجددا"‌سئوال رو تکرار می کنم چون برای جوابش عجله داشتم اشخاص حقیقی را در نظر بگیرید که در زمینه صادرات فعالیت می کند و معاف از مالیات عملکردهستند این فرد که جزء مشاغل بند الف به حساب می آید برای سال 89 گزارش حسابرس ارائه نداده و فروش بالای 8 میلیارد دارد و ممیز هفته آینده می خواهد برای رسیدگی بیاید .خوب اگر علی الراس هم شود باز درآمد فروش به دلیل صادراتی بودن در ضریب صفر ضرب می شود یا خیر ؟ از طرفی اقامتگاه قانونی و محل فعالیت این شخص منزل مسکونی ایشان بوده آیا این ایرادی دارد که دفتر کار نداشته باشند؟چون ممیز اصرار داشته در محل حاضر بشه و قبول نکرده ایشان برای رسیدگی به اداره مالیاتی بروند
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 15/04/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ جناب استاد محترم با سلام و تحیت - باستحضار می رساند اینجانب حسابدار یک شرکت در حال تاسیس سوله و راه اندازی ماشین آلات می باشم - شرکت در حال حاضر به بهره برداری نرسیده است - در سال مالی 92 از چندین سر فصل هزینه بیمه-حقوق و دستمزد - بهره و تاخیر وام- متفرقه و هزینه کارمزد استفاده نمودم که تمامی آنها در ارتباط با دارایی ساختمان در حال ساخت و ماشین آلات وارد شده از چین می باشد - خواهشمند است ارشاد فرمایید ثبت سند در پایان سال جهت بستن هزینه ها به صورت ساختمان در حال ساخت ** بدهکار و هزینه ... *** بستانکار صحیح است و هزینه را بستم یا خیر ---- روش دوم که متاسفانه حسابدار قبل نمی دانم چکونه انجام داده است هزینه ها را به هزینه قبل از تاسیس و بهره برداری برده و در پایان سال 91 هم برابر همان مبلغ به ساختمان در حال ساخت افزوده و هزینه قبل از بهره برداری را صفر نموده است - در کل می خواهم ببینم روش مستقیمی هست که من هزینه را در پایان سال صفر کنم و برابر هزینه صفر شده به ساختمان در حال ساخت اضافه نمایم یا ماشین آلات تولید
جناب استاد محترم با سلام و تحیت - باستحضار می رساند اینجانب حسابدار یک شرکت در حال تاسیس سوله و راه اندازی ماشین آلات می باشم - شرکت در حال حاضر به بهره برداری نرسیده است - در سال مالی 92 از چندین سر فصل هزینه بیمه-حقوق و دستمزد - بهره و تاخیر وام- متفرقه و هزینه کارمزد استفاده نمودم که تمامی آنها در ارتباط با دارایی ساختمان در حال ساخت و ماشین آلات وارد شده از چین می باشد - خواهشمند است ارشاد فرمایید ثبت سند در پایان سال جهت بستن هزینه ها به صورت ساختمان در حال ساخت ** بدهکار و هزینه ... *** بستانکار صحیح است و هزینه را بستم یا خیر ---- روش دوم که متاسفانه حسابدار قبل نمی دانم چکونه انجام داده است هزینه ها را به هزینه قبل از تاسیس و بهره برداری برده و در پایان سال 91 هم برابر همان مبلغ به ساختمان در حال ساخت افزوده و هزینه قبل از بهره برداری را صفر نموده است - در کل می خواهم ببینم روش مستقیمی هست که من هزینه را در پایان سال صفر کنم و برابر هزینه صفر شده به ساختمان در حال ساخت اضافه نمایم یا ماشین آلات تولید
مهدی عاصی
مهدی عاصی
تاریخ ثبت: 04/05/1393        آخرین مشاهده: 02/04/1405

مشاوره/ باعرض سلام به استاد جهانشاهلو بنده حسابدار یه شرکت حمل و نقل جاده ای هستم(امسال تحویل گرفته ام) که در پایان سال قبل حساب سرقفلی مبلغ 10،000،000 ریال مانده بدهکار داشته و امسال هم افتتاح حساب گریده است ولی این شرکت 2 سال قبل 55٪ از سهم خود رابه مبلغ 495،000،000ریال فروخته است حالا باتوجه به این اطلاعات که 100٪درصد سهم شرکت میشود900،000،000ریال آیا این میلغ سرقفلی محسوب میشود که باید ثبت نمایم اگر سرقفلی است طرف بستانکار حساب چه حسابی میشود؟ ممنون از راهنمایی که میفرمایید.
باعرض سلام به استاد جهانشاهلو بنده حسابدار یه شرکت حمل و نقل جاده ای هستم(امسال تحویل گرفته ام) که در پایان سال قبل حساب سرقفلی مبلغ 10،000،000 ریال مانده بدهکار داشته و امسال هم افتتاح حساب گریده است ولی این شرکت 2 سال قبل 55٪ از سهم خود رابه مبلغ 495،000،000ریال فروخته است حالا باتوجه به این اطلاعات که 100٪درصد سهم شرکت میشود900،000،000ریال آیا این میلغ سرقفلی محسوب میشود که باید ثبت نمایم اگر سرقفلی است طرف بستانکار حساب چه حسابی میشود؟ ممنون از راهنمایی که میفرمایید.
محمدرضا (فرزاد) جهانشاهلو
محمدرضا (فرزاد) جهانشاهلو
تاریخ ثبت: 21/12/1391        آخرین مشاهده: 01/04/1405

مشاوره/ با عرض سلام با توجه به اینکه حسابهای موقت در پایان سال بسته میشوند اگر در سال بد متجه اشتباهی در اسناد هزینه ویا درامد سال قبل شویم میبایست سند اصلاحی بزنیم و اصلاح را با حساب سود وزیان سنواتی انجام دهیم که البته حسابرسان بشدت با اینگونه اسناد مخالفت میکنند (بدلیل حساب سود و زیان سنواتی).حال سال من علت این مخالفت است و نیز ثبت حسابداری صحیح برای زدن سند حسابداری. با سپاس فراوان
با عرض سلام با توجه به اینکه حسابهای موقت در پایان سال بسته میشوند اگر در سال بد متجه اشتباهی در اسناد هزینه ویا درامد سال قبل شویم میبایست سند اصلاحی بزنیم و اصلاح را با حساب سود وزیان سنواتی انجام دهیم که البته حسابرسان بشدت با اینگونه اسناد مخالفت میکنند (بدلیل حساب سود و زیان سنواتی).حال سال من علت این مخالفت است و نیز ثبت حسابداری صحیح برای زدن سند حسابداری. با سپاس فراوان
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 17/04/1391        آخرین مشاهده: 01/04/1405

مشاوره/ جناب آقای شاه صائبی، با سلا و احترام، اینجانب با مدرک کارشناسی زبان انگلیسی و فوق لیسانس جغرافیای انسانی، از شاغلین وزارت جهاد کشاورزی و از جانبازان جنگ تحمیلی می باشم. و به مدت 5 سال و بعد از 15 سال سابقه کارشناسی، به عنوان رئیس گروه در حال خدمت بودم که با تغییراتی در سطح مدیریتی مواجه و به سطح کارشناسی و البته بدون هیچگونه دلیلی تنزل یافتم و به مدت 14 ماه نیز هیچگونه کاری به بنده ارجاع نمی شد. تقاضا می نمایم بفرمائید آیا مطلبق قانون استخدامی جانبازان که اشعار می دارد در شرایط مساوی جانبازان در تصدی پست های مدیریتی دارای اولویت هستند و در صورتی که به هر علتی امکان ادامه تصدی پست ها مقدور نباشد عناوین پستی برای آنها محفوظ و حقوق و مزایای آنها کسر نمی گردد، امکان پیگیری قانونی وجود دارد یا خیر؟ ضمنا بنده موضوع را به صورت مکتوب از امور اداری پیگیری نمودم که پاسخی دریافت ننمودم. با تشکر و امتنان بیگلو
علی کاوه
علی کاوه
تاریخ ثبت: 21/07/1391        آخرین مشاهده: 01/04/1405

مشاوره/ باسلام لطفادرارتباط باسوالم راهنمائی بفرمائید. اختلاف ناچیزی (بمبلغ3 ریال ) بین لیست بیمه و فیش صادر شده توسط سازمان تامین اجتماعی بابت 30 بیمه پرداختنی وجود دارد چگونه باید این سند را اصلاح نمودایا با بدهکارکردن بیمه پرداختنی و بستانکار نمودن هزینه حق بیمه سهم کارفرما بمبلغ3 ریال که مغایرت را ایجاد کرده درست می باشد چون حسابرس نظرش این بوده که اینگونه سنداصلاحی ایرادی ندارد و این اصلاح سند را میتوان در هر تاریخی ثبت نمود مشکلی ایجاد نمیکند ؟ باتشکرفراوان
باسلام لطفادرارتباط باسوالم راهنمائی بفرمائید. اختلاف ناچیزی (بمبلغ3 ریال ) بین لیست بیمه و فیش صادر شده توسط سازمان تامین اجتماعی بابت 30 بیمه پرداختنی وجود دارد چگونه باید این سند را اصلاح نمودایا با بدهکارکردن بیمه پرداختنی و بستانکار نمودن هزینه حق بیمه سهم کارفرما بمبلغ3 ریال که مغایرت را ایجاد کرده درست می باشد چون حسابرس نظرش این بوده که اینگونه سنداصلاحی ایرادی ندارد و این اصلاح سند را میتوان در هر تاریخی ثبت نمود مشکلی ایجاد نمیکند ؟ باتشکرفراوان
محمدرضا (فرزاد) جهانشاهلو
محمدرضا (فرزاد) جهانشاهلو
تاریخ ثبت: 04/06/1392        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام من حسابدار یه شرکتم که قراردادی امضا نکرد در پایان سال 90 با من کامل تسویه حساب کردن و در پایان خرذاد سال بعد منو اخرا کردن به دلایل غیر منطقی ایا میتونم شکایت کنم که به کار باز گردم
با سلام من حسابدار یه شرکتم که قراردادی امضا نکرد در پایان سال 90 با من کامل تسویه حساب کردن و در پایان خرذاد سال بعد منو اخرا کردن به دلایل غیر منطقی ایا میتونم شکایت کنم که به کار باز گردم
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 02/05/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ سلام و خسته نباشید. اگر کارگری تاکنون بیمه نشده باشد و دارای سابقه کار هم نباشددر ماههای اول استخدام با حداقل حقوق در سال 91 هزینه بیمه ی آن چقدر می باشد؟آیا 30% به طور کامل بر عهده ی کارفرما است؟ممنون
سلام و خسته نباشید. اگر کارگری تاکنون بیمه نشده باشد و دارای سابقه کار هم نباشددر ماههای اول استخدام با حداقل حقوق در سال 91 هزینه بیمه ی آن چقدر می باشد؟آیا 30% به طور کامل بر عهده ی کارفرما است؟ممنون
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 12/04/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام شرکتی که در سال مالی گذشته افزایش سرمایه داده آیا می تواند امسال نیز افزایش سرمایه دهد؟
موسسه حسابداری و حسابرسی بشارت ارقام
تاریخ ثبت: 30/10/1390        آخرین مشاهده: 01/04/1405

مشاوره/ با عرض سلام و ادب و احترام، خدمت شما و خدمت دست اندرکاران سایت رازنامه بنده و دوستم هر دو دانشجو هستیم (رشته مهندسی مکانیک، بنده مقطع ارشد و دوستم لیسانس) و برای تامین بخشی از هزینه های زندگی خانواده، قصد تدریس و مشاوره تحصیلی به دانش آموزان مقطع دبیرستان را داریم. در این راستا قصد پخش تبلیغات، مانند کارت ویزیت و خودکار بین تعدادی از دانش آموزان را داریم. فعلاً جا و مکانی برای مشاوره و تدریس نداریم، و هدف ما در مرحله اول مشاوره و تدریس در منزل دانش آموز و در مرحله دوم اگر تعداد زیادی خواستار بودند، اجاره کلاس به صورت ساعتی در مدارس و تدریس و مشاوره در آن هاست (چرا که هزینه اجاره یا رهن دفتری به این منظور بسیار بالاست و ما دو دانشجو، توانایی نداریم). قبلاً تجربه مشاوره و تدریس در شهرستان خود را به مدت حدود 4 سال، داشته ایم و مراجعان بسیار راضی بوده اند، اما اکنون قصد انتقال کار به تهران و تبلیغات (به صورت محدود) را نیز داریم. (یک نکته دیگر این که هیچ یک از ما دو نفر سربازی نرفته ایم (معافیت تحصیلی)) (برای شروع به کار هم، مانند روشی که در شهرستان پیاده کردیم، ابتدا یک جلسه رایگان، برگزار می شود، اگر دانش آموز مایل بود و از نحوه تدریس و مشاوره راضی بود، کار با اخذ هزینه ادامه می یابد) خب، پس از این مقدمه، از محضر جنابعالی چند سوال دارم. اول اینکه آیا ما برای تدریس و مشاوره نیاز به اخذ مجوز داریم؟ دوم اینکه اگر نیاز به مجوز باشد و بدون مجوز فعالیت نماییم، حقوق آموزشگاه های علمی تضییع نمی شود؟ سوم اینکه پیشنهاد شد، اگر نیاز به مجوز دارید، می توانید از افرادی که مجوز اخذ کرده اند و از آن استفاده نمی کنند، مجوز کرایه کنید (مثلاً مجوز آموزشگاه علمی یا مرکز مشاوره)، آیا این کار از لحاظ قانونی مشکلی ندارد؟ با تشکر از جنابعالی، به خاطر سعه صدر و زمانی که برای مطالعه و پاسخ به پرسش بنده صرف می نمایید
زهره صفدری
زهره صفدری
تاریخ ثبت: 18/04/1393        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ باعرض سلام و خسته نباشید. اینجانب از سال 87 در یک شرکت مشاور مشغول به فعالیت هستم.میخواستم بدانم 1-آیا مرخصی زایمان شامل من میشود؟ 2-چون 6 ماه مرخصی گرفتن به منزله اخراج اینجانب می باشد آیا من میتوانم 2 ماه مرخصی گرفته و 4 ماه راسر کار بیایم و شرکت حقوق مرا پرداخت نماید؟3- آیا حقوق در مرخصی زایمان به صورت کامل پرداخت میشود و به صورت ماهیانه؟
باعرض سلام و خسته نباشید. اینجانب از سال 87 در یک شرکت مشاور مشغول به فعالیت هستم.میخواستم بدانم 1-آیا مرخصی زایمان شامل من میشود؟ 2-چون 6 ماه مرخصی گرفتن به منزله اخراج اینجانب می باشد آیا من میتوانم 2 ماه مرخصی گرفته و 4 ماه راسر کار بیایم و شرکت حقوق مرا پرداخت نماید؟3- آیا حقوق در مرخصی زایمان به صورت کامل پرداخت میشود و به صورت ماهیانه؟
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 10/06/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام مبلغ حق ماموریت خارج از شهرواستان چند است؟خارج از کشور چطور؟
با سلام مبلغ حق ماموریت خارج از شهرواستان چند است؟خارج از کشور چطور؟
فرشید سیف
فرشید سیف
تاریخ ثبت: 07/05/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ باعرض سلام خدمت استاد عزیز می خواستم اطلاعاتی درموردشرکت های پیمانکاری(صنعتی)اطلاعاتی کسب کنم برای ثبت شرکت باید چه اقداماتی انجام داد؟ چگونگی یافتن مشتری چگونگی شرکت در مزایدات و مناقصات وبرنده شدن در ان ها من اطلاعات زیادی ندارم وکسی هم در این زمینه من رو راهنمایی نمی کنه لطفا شما راهنمایی کنید
باعرض سلام خدمت استاد عزیز می خواستم اطلاعاتی درموردشرکت های پیمانکاری(صنعتی)اطلاعاتی کسب کنم برای ثبت شرکت باید چه اقداماتی انجام داد؟ چگونگی یافتن مشتری چگونگی شرکت در مزایدات و مناقصات وبرنده شدن در ان ها من اطلاعات زیادی ندارم وکسی هم در این زمینه من رو راهنمایی نمی کنه لطفا شما راهنمایی کنید
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 10/04/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام و خسته نباشید بنده با شراکت خواهرم قصد راه اندازی مغازه روسری داریم.با سرمایه حدود 25.مشکلات و چالشهای موجود در کار برای ما چه خواهد بود؟ با تشکر
با سلام و خسته نباشید بنده با شراکت خواهرم قصد راه اندازی مغازه روسری داریم.با سرمایه حدود 25.مشکلات و چالشهای موجود در کار برای ما چه خواهد بود؟ با تشکر
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 02/04/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ سلام و عرض ادب ، خسته بیاشید-لطف میکنید نحوه محاسبه مالیات عیدی سال 90رادقیق برای من توضیح بدین -من دیگه گیج شدم هر مرجعی یه چیزی میگه اداره دارائی میگه سقف معافیت عیدی 485000تومان است -یکی میگه 485000*2 آیا کسی که کل حقوق سالیانه+2ماه عیدیش از 58200000 ریال (سقف معافیت سالیانه 90)کمتره به عیدی 6606000 ریالی اون مالیات تعلق میگیره یانه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون میشم پاسخم را شفاف بدین مرسی
سلام و عرض ادب ، خسته بیاشید-لطف میکنید نحوه محاسبه مالیات عیدی سال 90رادقیق برای من توضیح بدین -من دیگه گیج شدم هر مرجعی یه چیزی میگه اداره دارائی میگه سقف معافیت عیدی 485000تومان است -یکی میگه 485000*2 آیا کسی که کل حقوق سالیانه+2ماه عیدیش از 58200000 ریال (سقف معافیت سالیانه 90)کمتره به عیدی 6606000 ریالی اون مالیات تعلق میگیره یانه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون میشم پاسخم را شفاف بدین مرسی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 29/01/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ آقای ذوقی باسلام و احترام اینجانب دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد بازرگانی بین الملل هستم و بسیار علاقمند به کسب تجربه و فعالیت در زمینه بازرگانی هستم. به نظر جنابعالی بهترین راه برای شروع، از کجا و چگونه می باشد. باتشکر و سپاس
آقای ذوقی باسلام و احترام اینجانب دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد بازرگانی بین الملل هستم و بسیار علاقمند به کسب تجربه و فعالیت در زمینه بازرگانی هستم. به نظر جنابعالی بهترین راه برای شروع، از کجا و چگونه می باشد. باتشکر و سپاس
عیسی ذوقی
عیسی ذوقی
تاریخ ثبت: 28/07/1391        آخرین مشاهده: 01/04/1405

مشاوره/ با سلام آیا کارفرما می تواند بعد از یک سال و نیم که حقوق بنده را در لیست بیمه 700 هزار تومان درج می کرده، اکنون این مبلغ را کمتر و به اندازه حداقل پایه حقوق درج کند؟ با تشکر
با سلام آیا کارفرما می تواند بعد از یک سال و نیم که حقوق بنده را در لیست بیمه 700 هزار تومان درج می کرده، اکنون این مبلغ را کمتر و به اندازه حداقل پایه حقوق درج کند؟ با تشکر
حسین عزیزی نژاد
حسین عزیزی نژاد
تاریخ ثبت: 04/07/1391        آخرین مشاهده: 31/03/1405

مشاوره/ جناب آقای شاه صاحبی با سلام ما برای تنظیم صلح نامه رسمی به دفتر خانه اسناد رسمی مراجعه کردیم اما گفتند چون در سال 71 پدرهمسرم (مستاجر) و مالک مغازه (شهرداری)قرارداد عادی با هم بستند (برای واگذاری سرقفلی به مستاجر) ما نمتوانیم صلح نامه رسمی تنظیم کنیم خواهشمند است بگویید برای اینکه پدر همسرم که در حال حاظر سرقفلی را به شوهرم از طریق مبایعه نامه (در بنگاه ثبت نموده )واگذار نموده و 2 درصد حق انتقال به شهرداری نیز پرداخت نمودیم چه کنیم که با وراث در اینده به مشکل نخوریم خواهشمند است راهنمایی فرمائید.
جناب آقای شاه صاحبی با سلام ما برای تنظیم صلح نامه رسمی به دفتر خانه اسناد رسمی مراجعه کردیم اما گفتند چون در سال 71 پدرهمسرم (مستاجر) و مالک مغازه (شهرداری)قرارداد عادی با هم بستند (برای واگذاری سرقفلی به مستاجر) ما نمتوانیم صلح نامه رسمی تنظیم کنیم خواهشمند است بگویید برای اینکه پدر همسرم که در حال حاظر سرقفلی را به شوهرم از طریق مبایعه نامه (در بنگاه ثبت نموده )واگذار نموده و 2 درصد حق انتقال به شهرداری نیز پرداخت نمودیم چه کنیم که با وراث در اینده به مشکل نخوریم خواهشمند است راهنمایی فرمائید.
سید علی شاه صاحبی
سید علی شاه صاحبی
تاریخ ثبت: 25/06/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

7621 ردیف در 191 صفحه
   << بعدی  118  117  116  115  114  113  112  111  110  109  108  107  106  105  104  103  102  101  100  99  98  قبلی >>
دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

پرسش ها و پاسخ ها

    با عرض سلام و خسته نباشید در صورتی شرکتی به عنوان اسپانسر با ما مشغول فعالیت باشد از نظر اداره مالیاتی پول های واریزی از طرف اسپانسر به چه صورت شناسایی میشود ؟ آیا معاف از مالیات است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    باسلام من کاردان دامپزشکم باشراکت مرغداری خریدیم مرغدار نمونه کشور شدم سرم کلاه گذاشتن مرغداری رو فروختن .میخوام کار شروع کنم نمیدونم چیکار باید بکنم.از مردم فراری شدم میترسم با هر کس کار کنم سرم کلاه

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام،وقت بخیر زمانی که لیست تعدیل حقوق تهیه می گردد و حقوق و عیدی از مالیات معاف می گردند در سیستم حسابداری چطور باید مالیات حقوق را کسر کرد متشکرم

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام وقت بخیر من دوتا حساب دارم به نام پیش دریافت عوارض و ارزش فزوده و پیش پرداخت عوارض و ارزش افزود موقع پرداخت ارزش افزوده و عوارض چطوری سند بزنم و این که چرا تفاوت ارزش افزوده خرید من و ارزش ا

    مانوئیل یوحنائی
    مانوئیل یوحنائی ( حسابداری مالی و مالیاتی -حسابداری صنعتی - حسابرسی - حسابرسی داخلی  )

    سلام ، وقت بخیر نحوه سند زدن پرداختی بیمه تامین اجتماعی به چه صورته ؟ بدون این که تو لیست حقوق و دستمزد بیام ه صورت جداگانه چطوری ثبت بزنم؟

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام به مشاور محترم من تازه دیپلم در رشته حسابداری گرفته ام نمی دانم به تحصیل در دانشگاه ادامه دهم یا خیر ؟ با توجه به اینکه بیکاری در مقطع دانش آموختگان عال زیاد است چه کنم ؟ لطفا" رهنمایی بفرمائید

    عیسی ذوقی
    عیسی ذوقی ( مشاور بازرگانی، مالی ومالیاتی  )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت جنابعالی چنانچه پروانه بهره برداری کارگاه یا کارخانه ای که در شهرک صنعتی به نام فرد باشد ولی همین شخص مدیرعامل شرکتی باشد که در همان کارگاه مشغول تولید است و برای آن شرکت دفاتر قانونی تهی

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت استاد محترم برای آموزش کارکنان در دوره آموزشی اکسل در حسابداری میخواستم ببینم چطوری باید با شما هماهنگی کنیم. با تشکر

    مهدی مقدسی
    مهدی مقدسی ( مشاوره مالی ،حسابداری و حسابرسی مالی و مالیاتی ،قانون مالیات های مستقیم. اکسل .قوانین بازار سرمایه، )