فهرست بیشترین بازدید

مشاوره/ سلام در مورد دو راهی ایجاد شده بر سر انتخاب شغلی نیاز به مشاوره دارم من در حال حاضر در یک شرکت حسابدار هستم اما در یکی از موسسات حسابرسی به من پیشنهاد کار شده است حسابداری من در شرکت یک نواخت شده احساس می کنم دیگه نمی تونم چیزی یاد بگیرم لطفاً به من مشاوره بدهید با تشکر
سلام در مورد دو راهی ایجاد شده بر سر انتخاب شغلی نیاز به مشاوره دارم من در حال حاضر در یک شرکت حسابدار هستم اما در یکی از موسسات حسابرسی به من پیشنهاد کار شده است حسابداری من در شرکت یک نواخت شده احساس می کنم دیگه نمی تونم چیزی یاد بگیرم لطفاً به من مشاوره بدهید با تشکر
دکتر رسول یاری فرد
دکتر رسول یاری فرد
تاریخ ثبت: 10/08/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ سلام.شرکت خدمات حسابداری تاسیس نموده ام ولی نمیدانم از کجا شروع کنم
سلام.شرکت خدمات حسابداری تاسیس نموده ام ولی نمیدانم از کجا شروع کنم
دکتر رسول یاری فرد
دکتر رسول یاری فرد
تاریخ ثبت: 03/05/1391        آخرین مشاهده: 05/04/1405

مشاوره/ با سلام گواهی تایید امضا به جهت ارایه به اداره مالیات (جهت ثبت نام اشخاص حقوقی) به چه منظوری است و آیا این نمونه امضا باید به همان صورتیکه در اداره ثبت ذیل دفاتر امضا شده است باید باشد و یا نه؟ من برای دسته چک شرکت یک نوع امضا دادم که با امضایی که در زمان ثبت شرکتها فرق دارد حالا باید چکار کنم در صورتیکه امضا دسته چک را بیشتر قبول دارم آیا باید این تغییر امضا را به ثبت شرکتها اطلاع دهم و یا برم امضا دسته چک را به امضا ثبت شرکتها تغییر دهم؟ اجرت المثل برابر با اجرت المثمی چه مفهومی دارد که در اجاره خط است؟ با تشکر فراوان
با سلام گواهی تایید امضا به جهت ارایه به اداره مالیات (جهت ثبت نام اشخاص حقوقی) به چه منظوری است و آیا این نمونه امضا باید به همان صورتیکه در اداره ثبت ذیل دفاتر امضا شده است باید باشد و یا نه؟ من برای دسته چک شرکت یک نوع امضا دادم که با امضایی که در زمان ثبت شرکتها فرق دارد حالا باید چکار کنم در صورتیکه امضا دسته چک را بیشتر قبول دارم آیا باید این تغییر امضا را به ثبت شرکتها اطلاع دهم و یا برم امضا دسته چک را به امضا ثبت شرکتها تغییر دهم؟ اجرت المثل برابر با اجرت المثمی چه مفهومی دارد که در اجاره خط است؟ با تشکر فراوان
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 12/12/1390        آخرین مشاهده: 02/04/1405

مشاوره/ با سلام فعالیت ساختمانی آپارتمان را شروع کردهام و نیاز به 250 میلیون تومان دارم از چه راهی م یتوانم تامین سرمایه کنم.ضمنا برگشت سرمایه با حداقل سود 25درصد سالانه را تضمن می کنم. ممنون
با سلام فعالیت ساختمانی آپارتمان را شروع کردهام و نیاز به 250 میلیون تومان دارم از چه راهی م یتوانم تامین سرمایه کنم.ضمنا برگشت سرمایه با حداقل سود 25درصد سالانه را تضمن می کنم. ممنون
مصطفی عبدی
مصطفی عبدی
تاریخ ثبت: 21/07/1394        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ فردی کارمند پاره وقت شرکتی بوده که در طول دوره همکاری قراردادی با وی منعقد نکرده است. از طرفی حقوق وی در طول دوره همکاری براساس ساعات کاری و به صورت توافق شده با وی به میزان هر ساعت حداقل۱۰۰.۰۰۰ ریال در سال ۱۳۹۲پرداخت شده است. همچنین وی در لیست بیمه شرکت بوده و بیمه و مالیات حقوق وی به صورت کامل اظهار و پرداخت شده است. بنا به درخواست استعفای کارمند و قبول مدیریت شرکت٬ وی پیش از پایان دوره توافق شده٬ همکاری خود با شرکت را قطع می نماید. در عین حال کارمند و کارفرما تلقی یکسانی از توافق شفاهی صورت‌گرفته در خصوص پرداخت یا عدم پرداخت عیدی و سنوات ندارند. موارد زیر نیز در خصوص روال و اتفاقات رخ‌داده در طول دوره همکاری، برای تکمیل موضوع به عرض می‌رسند: - شرکت از سال ۸۹ روال ثابتی در پرداخت عیدی و سنوات به کارکنان پاره وقت نداشته و ادعا می‌کند بنا به توافقی بودن این موضوع دلیلی به پرداخت آن نمی‌بیند. - کارمند در سال ۹۱ به عضویت شرکت در آمده و با توجه به دریافت عیدی و سنوات سال ۹۱ و سایر شواهد خود، ادعا می‌کند که دریافت عیدی و سنوات ۹۲ نیز حق وی بوده است. - در سال ۹۲ نیز طبق تصمیم شرکت مزایای عیدی و سنوات به کارکنان پاره‌وقت داده شده اما به کارمند مذکور گفته می‌شود که به دلیل ترک کار در پایان بهمن ماه مزایا به ایشان تعلق نمی‌گیرد. ضمنا هنگام توافق برای خروج از شرکت هم این موضوع به کارمند گفته نشده که در صورت ترک شرکت، از مزایای دیگر بهره‌مند نخواهی شد. - کارمند در سال ۹۱ با ورود به شرکت شدیدا بر بسته شدن قرارداد شفاف کاری اصرار کرده که این اتفاق از سمت کارفرما عملی نشده و دائما گفته شده که قراردادها در حال آماده شدن هستند. با این اوصاف لطفا بفرمائید که آیا از دید قانون کارمند مستعفی می تواند از بابت پرداخت عیدی و سنوات دوره همکاری خود از شرکت مطالبه داشته باشد یا خیر؟
داریوش ثابت
داریوش ثابت
تاریخ ثبت: 23/06/1394        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ فردی کارمند پاره وقت شرکتی بوده که در طول دوره همکاری قراردادی با وی منعقد نکرده است. از طرفی حقوق وی در طول دوره همکاری براساس ساعات کاری و به صورت توافق شده با وی به میزان هر ساعت حداقل۱۰۰.۰۰۰ ریال در سال ۱۳۹۲پرداخت شده است. همچنین وی در لیست بیمه شرکت بوده و بیمه و مالیات حقوق وی به صورت کامل اظهار و پرداخت شده است. بنا به درخواست استعفای کارمند و قبول مدیریت شرکت٬ وی پیش از پایان دوره توافق شده٬ همکاری خود با شرکت را قطع می نماید. در عین حال کارمند و کارفرما تلقی یکسانی از توافق شفاهی صورت‌گرفته در خصوص پرداخت یا عدم پرداخت عیدی و سنوات ندارند. موارد زیر نیز در خصوص روال و اتفاقات رخ‌داده در طول دوره همکاری، برای تکمیل موضوع به عرض می‌رسند: - شرکت از سال ۸۹ روال ثابتی در پرداخت عیدی و سنوات به کارکنان پاره وقت نداشته و ادعا می‌کند بنا به توافقی بودن این موضوع دلیلی به پرداخت آن نمی‌بیند. - کارمند در سال ۹۱ به عضویت شرکت در آمده و با توجه به دریافت عیدی و سنوات سال ۹۱ و سایر شواهد خود، ادعا می‌کند که دریافت عیدی و سنوات ۹۲ نیز حق وی بوده است. - در سال ۹۲ نیز طبق تصمیم شرکت مزایای عیدی و سنوات به کارکنان پاره‌وقت داده شده اما به کارمند مذکور گفته می‌شود که به دلیل ترک کار در پایان بهمن ماه مزایا به ایشان تعلق نمی‌گیرد. ضمنا هنگام توافق برای خروج از شرکت هم این موضوع به کارمند گفته نشده که در صورت ترک شرکت، از مزایای دیگر بهره‌مند نخواهی شد. - کارمند در سال ۹۱ با ورود به شرکت شدیدا بر بسته شدن قرارداد شفاف کاری اصرار کرده که این اتفاق از سمت کارفرما عملی نشده و دائما گفته شده که قراردادها در حال آماده شدن هستند. با این اوصاف لطفا بفرمائید که آیا از دید قانون کارمند مستعفی می تواند از بابت پرداخت عیدی و سنوات دوره همکاری خود از شرکت مطالبه داشته باشد یا خیر؟
مصطفی عبدی
مصطفی عبدی
تاریخ ثبت: 21/06/1394        آخرین مشاهده: 01/04/1405

مشاوره/ با سلام میخواستم بدونم اگر دفاتر شرکت رو به حسابداران رسمی بدیم تا تحریر کنند معمولا چقدر هزینه باید کرد تعرفه خاصی داره ؟ راسش من شنیدم اگر دفاتر رو اونا تحریر کنند اداره دارائی اون دفاتر رو رد نمیکنه حتی نظر اونها قطعیه و دارائی باید به تشخیص اونها عمل کنه ؟ ممنون میشم یه مقدار در مورد این موضوع توضیح بدبد و اینکه چرا شرکتهای زیادی از این روش استفاده نمیکنند؟ زنده باد مشاور عزیز ...
با سلام میخواستم بدونم اگر دفاتر شرکت رو به حسابداران رسمی بدیم تا تحریر کنند معمولا چقدر هزینه باید کرد تعرفه خاصی داره ؟ راسش من شنیدم اگر دفاتر رو اونا تحریر کنند اداره دارائی اون دفاتر رو رد نمیکنه حتی نظر اونها قطعیه و دارائی باید به تشخیص اونها عمل کنه ؟ ممنون میشم یه مقدار در مورد این موضوع توضیح بدبد و اینکه چرا شرکتهای زیادی از این روش استفاده نمیکنند؟ زنده باد مشاور عزیز ...
مهدی مقدسی
مهدی مقدسی
تاریخ ثبت: 21/04/1393        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام و عرض ادب من 5 سال پیش در یک شرکت بخش خصوصی استخدام شدم،در زمان استخدام بعد از دوره آرمایشی به من گفتند که باید یک چک در وجه حامل که پشت آن هم دو امضاء از صاحب چک باشد را به مبلغ 50 میلیون تومان به عنوان اینکه من را می خواهند بورسیه تحصیلی بکنند باید تحویل دهم و اگر این کار را نکنم استخدام من کن لم یکن خواهد شد و برای من ردیف حقوقی باز نخواهد شد. من هم این چک را با شرایط بالا تحویل دادم. به هنگام تحویل چک شرکت هیچ کونه رسیدی را به من ارائه نکرد و حتی در متن قرارداد هم چیزی از این که از من چکی گرفته اند را ننوشته اند. من چند بار خواستم که رسیدد چک را به من بدهند و یا در قرار داد قید کنند ولی دائما از این کار تفره می روند. حالا بعد از گذشت 5 سال من می خواهم این چک را پس بگیرم. ممکنه در این خصوص راهنمایی بفرمایید. باتشکر فراوان./
با سلام و عرض ادب من 5 سال پیش در یک شرکت بخش خصوصی استخدام شدم،در زمان استخدام بعد از دوره آرمایشی به من گفتند که باید یک چک در وجه حامل که پشت آن هم دو امضاء از صاحب چک باشد را به مبلغ 50 میلیون تومان به عنوان اینکه من را می خواهند بورسیه تحصیلی بکنند باید تحویل دهم و اگر این کار را نکنم استخدام من کن لم یکن خواهد شد و برای من ردیف حقوقی باز نخواهد شد. من هم این چک را با شرایط بالا تحویل دادم. به هنگام تحویل چک شرکت هیچ کونه رسیدی را به من ارائه نکرد و حتی در متن قرارداد هم چیزی از این که از من چکی گرفته اند را ننوشته اند. من چند بار خواستم که رسیدد چک را به من بدهند و یا در قرار داد قید کنند ولی دائما از این کار تفره می روند. حالا بعد از گذشت 5 سال من می خواهم این چک را پس بگیرم. ممکنه در این خصوص راهنمایی بفرمایید. باتشکر فراوان./
سید علی شاه صاحبی
سید علی شاه صاحبی
تاریخ ثبت: 15/05/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام و خسته نباشید سوال این است که مسئول پرداخت مالیات در شرکتهای تعاونی مدیران جدید هستن یا قبلی؟ و سوال دیگر اینکه ایا عضو عادی شرکت بایستی مالیات شرکت را پرداخت کند؟ با تشکر
با سلام و خسته نباشید سوال این است که مسئول پرداخت مالیات در شرکتهای تعاونی مدیران جدید هستن یا قبلی؟ و سوال دیگر اینکه ایا عضو عادی شرکت بایستی مالیات شرکت را پرداخت کند؟ با تشکر
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 30/01/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ آیا به افراد بازنشسته لشکری / کشوری که قرارداد کاری بصورت خدمات مشاوره تمام با نیمه وقت دارند سنوات و مرخصی استفاده نشده وغیره تعلق می گیرد یا خیر؟ به جه مقدار با تشکر
آیا به افراد بازنشسته لشکری / کشوری که قرارداد کاری بصورت خدمات مشاوره تمام با نیمه وقت دارند سنوات و مرخصی استفاده نشده وغیره تعلق می گیرد یا خیر؟ به جه مقدار با تشکر
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 17/01/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام در صورتی که به اداره دارایی اضافه پرداختی بابت مالیات حقوق و مزایا داشته باشیم آیا بخشامه ای در راستای برگشت یا تهاتر در ماههای بعدی وجود دارد ؟ لطفا پاسخ کامل دهید باتشکر
با سلام در صورتی که به اداره دارایی اضافه پرداختی بابت مالیات حقوق و مزایا داشته باشیم آیا بخشامه ای در راستای برگشت یا تهاتر در ماههای بعدی وجود دارد ؟ لطفا پاسخ کامل دهید باتشکر
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 08/02/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ باسلام واحترام لطفا درباره سئوالات زیرراهنمایی فرمایید . 1- شرکت خصوصی هستیم رسیدگی مالیات 92 چون اعتراض داریم میخواهیم یک نسخه از رسیدگی را ازاداره دارایی بگیریم . ممیز گفت فقط میتوانید رویت کنید . مگر نباید یک نسخه بدهند ؟ 2- صورت حساب درآمدرا رایانه صادر میکند باهمان شرایط دستورالعمل دارایی باسریال وتاریخ وشرایط دیگر چرا ایراد میگیرند ؟
باسلام واحترام لطفا درباره سئوالات زیرراهنمایی فرمایید . 1- شرکت خصوصی هستیم رسیدگی مالیات 92 چون اعتراض داریم میخواهیم یک نسخه از رسیدگی را ازاداره دارایی بگیریم . ممیز گفت فقط میتوانید رویت کنید . مگر نباید یک نسخه بدهند ؟ 2- صورت حساب درآمدرا رایانه صادر میکند باهمان شرایط دستورالعمل دارایی باسریال وتاریخ وشرایط دیگر چرا ایراد میگیرند ؟
علیرضا سربی Alirezasorbi
علیرضا سربی Alirezasorbi
تاریخ ثبت: 31/05/1394        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام واحترام مراحل ورویه ترخی کالا برای من خیلی جالبه ولی اطلاعاتی در مورد ان ندارم به من گفته شده برای کسب اطلاعات لازم است حتما در این زمینه کاری فعالیت داشته باشم تا از این راه وکسب تجربه اطلاعات کسب کنم در حالیکه امکان آن برای من مقدور نیست لطفا اگر منابع اطلاعاتی در این زمینه وجود دارد مرا راهنمایی بفرمائید .لازم به ذکر است من به تازگی در واحد قراردادی شرکتی مشغول به کار شده ام اما در این زمینه هم اطلاعاتی ندارم لطفا در مورد دستیابی به نکات واطلاعات خاص در این زمینه هم من را راهنمایی بفرمائید
با سلام واحترام مراحل ورویه ترخی کالا برای من خیلی جالبه ولی اطلاعاتی در مورد ان ندارم به من گفته شده برای کسب اطلاعات لازم است حتما در این زمینه کاری فعالیت داشته باشم تا از این راه وکسب تجربه اطلاعات کسب کنم در حالیکه امکان آن برای من مقدور نیست لطفا اگر منابع اطلاعاتی در این زمینه وجود دارد مرا راهنمایی بفرمائید .لازم به ذکر است من به تازگی در واحد قراردادی شرکتی مشغول به کار شده ام اما در این زمینه هم اطلاعاتی ندارم لطفا در مورد دستیابی به نکات واطلاعات خاص در این زمینه هم من را راهنمایی بفرمائید
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 10/06/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام ایا در موردبیمه ارتش میتوانم بپرسم یاخیر. ایاسازمان باز نشستگی لشکری در بورس فعالیت دارد یاخیر. با تشکر
موسسه حسابداری و حسابرسی بشارت ارقام
تاریخ ثبت: 19/10/1390        آخرین مشاهده: 01/04/1405

مشاوره/ با سلام اگر ممکنه ماده 84 قانون مالیات های مستقیم را تفسیر کنید 150برابرچه مبلغی ؟ اگرممکنه میزان معافیت ماهانه و سالانه حقوق امسال راهم ذکرکنید؟ ماده 91 قانون مالیات های مستقیم بند 10و13 رو اگر ممکنه تفسیر کنید و درضمن اگریه شرکت عیدی راماهانه پرداخت کندیعنی به صورت مزایای مستمرپرداخت کند تکلیف چیه ؟
با سلام اگر ممکنه ماده 84 قانون مالیات های مستقیم را تفسیر کنید 150برابرچه مبلغی ؟ اگرممکنه میزان معافیت ماهانه و سالانه حقوق امسال راهم ذکرکنید؟ ماده 91 قانون مالیات های مستقیم بند 10و13 رو اگر ممکنه تفسیر کنید و درضمن اگریه شرکت عیدی راماهانه پرداخت کندیعنی به صورت مزایای مستمرپرداخت کند تکلیف چیه ؟
مهدی مقدسی
مهدی مقدسی
تاریخ ثبت: 20/04/1393        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ باسلام و قبولی طاعات من مسئول مالی یه شرکت تجهیزات پزشکی هستم . اظهارنامه 89را رد کردم .ولی متاسفانه دفاتر 89را هنوز تا الان به دارایی ارائه نداده ام .مالیات ابلاغی اشخاص حقوقی 8/000/000 تومان است . که من را علی الراس اینقدر کرده اند. 1)چطوری میشه مالیات را کمش کرد و به 2/000/000تومان رسانید؟ 2)چه مدرکی میتونم ارائه بدهم ؟ آدرس شرکت در روزنامه رسمی تغییر یافته ولی هنوز به دارایی اطلاع رسانی نشده است. خیلی ممنون .
باسلام و قبولی طاعات من مسئول مالی یه شرکت تجهیزات پزشکی هستم . اظهارنامه 89را رد کردم .ولی متاسفانه دفاتر 89را هنوز تا الان به دارایی ارائه نداده ام .مالیات ابلاغی اشخاص حقوقی 8/000/000 تومان است . که من را علی الراس اینقدر کرده اند. 1)چطوری میشه مالیات را کمش کرد و به 2/000/000تومان رسانید؟ 2)چه مدرکی میتونم ارائه بدهم ؟ آدرس شرکت در روزنامه رسمی تغییر یافته ولی هنوز به دارایی اطلاع رسانی نشده است. خیلی ممنون .
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 30/05/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام.من در یک شرکت کار میکنم این شرکت قبلا یک شرکت دیگر را به ثبت رسانده بودکه آن شرکت را شروع نکردوحتی پرونده مالیاتی نیز برای آن شرکت تشکیل نداد و آن را منحل نمود امامراتب منحل شدن را به اداره مربوطه گزارش نداده ،الان در این شرکت جدید که من در آن حسابدار هستم ،در بعضی موارد از مهر شرکت قبلی که منحل کرده اند ولی مراتب رابه سازمان مربوطه اطلاع نداده اند استفاده میکندآیااین عمل این شرکت دردسر ساز نیست؟
با سلام.من در یک شرکت کار میکنم این شرکت قبلا یک شرکت دیگر را به ثبت رسانده بودکه آن شرکت را شروع نکردوحتی پرونده مالیاتی نیز برای آن شرکت تشکیل نداد و آن را منحل نمود امامراتب منحل شدن را به اداره مربوطه گزارش نداده ،الان در این شرکت جدید که من در آن حسابدار هستم ،در بعضی موارد از مهر شرکت قبلی که منحل کرده اند ولی مراتب رابه سازمان مربوطه اطلاع نداده اند استفاده میکندآیااین عمل این شرکت دردسر ساز نیست؟
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 07/05/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ باسلام و وقت بخیر خدمت شما راهنمایی در خصوص روش تهیه بودجه سالانه شرکتهای تولیدی می خواستم. با تشکر
باسلام و وقت بخیر خدمت شما راهنمایی در خصوص روش تهیه بودجه سالانه شرکتهای تولیدی می خواستم. با تشکر
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 28/02/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام و خسته نباشید طبق مصوبه مجلس در طرح فوق العاده خاص کارکنان سازمان پزشکی قانونی، افزایش حقوق کارکنان به شرح ذیل اعلام شده است: مشاغل فوق‌العاده خاص دکترای تخصصی و پی اچ دی : 4* امتیاز شغل و شاغل دکترای حرفه‌ای : 5/3 * امتیاز شغل و شاغل کارشناس ارشد و کارشناس بخش فنی : 3 * امتیاز شغل و شاغل کاردان و تکنیسین بخش فنی : 5/2 * امتیاز شغل و شاغل کارمندان اداری شاغل در بخش فنی : 2 * امتیاز شغل و شاغل سایر کارکنان : 1 * امتیاز شغل و شاغل همچنین بخش فنی شامل معاینه بالینی، کمیسیون تخصصی، معاینه جسد، سالن تشریح و آزمایشگاه تعریف شده است. بنده کارمند بخش اداری با مدرک فوق لیسانس حقوق می باشم و طبق این قانون کارکنان اداری چون فنی محسوب نمی شوند مشمول ضریب 1 خواهم بود . سوال من اینست که با توجه باینکه قانون مشاغل دکترای تخصصی و PHD را منوط به بخش فنی نکرده است آیا اگر کارمند بخش اداری دارای مدرک دکترای تخصصی و PHD باشد می تواند از ضریب مذکور بهره مند گردد. با تأکید مجدد بر این نکته که بند اول این قانون فقط عنوان نموده است مشاغل دکترای تخصصی و PHD و نگفته است شاغل در بخش فنی. آیا مثلاً کسی که دکترای حقوق دارد و در بخش اداری کار می کند را می توان مشمول ضریب 4 دانست ؟ خواهشمندم به سوال حقیر پاسخ دهید . آیا قانون از بکار بردن مشاغل دکترای تخصصی و چی اچ دی، مشاغل خاصی را دنبال می کرده یا هر کارمندی که دارای چنین مدرکی باشد را شامل می شود؟
با سلام و خسته نباشید طبق مصوبه مجلس در طرح فوق العاده خاص کارکنان سازمان پزشکی قانونی، افزایش حقوق کارکنان به شرح ذیل اعلام شده است: مشاغل فوق‌العاده خاص دکترای تخصصی و پی اچ دی : 4* امتیاز شغل و شاغل دکترای حرفه‌ای : 5/3 * امتیاز شغل و شاغل کارشناس ارشد و کارشناس بخش فنی : 3 * امتیاز شغل و شاغل کاردان و تکنیسین بخش فنی : 5/2 * امتیاز شغل و شاغل کارمندان اداری شاغل در بخش فنی : 2 * امتیاز شغل و شاغل سایر کارکنان : 1 * امتیاز شغل و شاغل همچنین بخش فنی شامل معاینه بالینی، کمیسیون تخصصی، معاینه جسد، سالن تشریح و آزمایشگاه تعریف شده است. بنده کارمند بخش اداری با مدرک فوق لیسانس حقوق می باشم و طبق این قانون کارکنان اداری چون فنی محسوب نمی شوند مشمول ضریب 1 خواهم بود . سوال من اینست که با توجه باینکه قانون مشاغل دکترای تخصصی و PHD را منوط به بخش فنی نکرده است آیا اگر کارمند بخش اداری دارای مدرک دکترای تخصصی و PHD باشد می تواند از ضریب مذکور بهره مند گردد. با تأکید مجدد بر این نکته که بند اول این قانون فقط عنوان نموده است مشاغل دکترای تخصصی و PHD و نگفته است شاغل در بخش فنی. آیا مثلاً کسی که دکترای حقوق دارد و در بخش اداری کار می کند را می توان مشمول ضریب 4 دانست ؟ خواهشمندم به سوال حقیر پاسخ دهید . آیا قانون از بکار بردن مشاغل دکترای تخصصی و چی اچ دی، مشاغل خاصی را دنبال می کرده یا هر کارمندی که دارای چنین مدرکی باشد را شامل می شود؟
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 28/02/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ باسلام و عرض ادب خدمت استاد بزرگوار ، مالیات عیدی پرسنلی که حقوق ماهانه اش 25،000،000ریال میباشد چگونه محاسبه میشود .با نرخ 10درصد یا 25 درصد؟ باتشکر
باسلام و عرض ادب خدمت استاد بزرگوار ، مالیات عیدی پرسنلی که حقوق ماهانه اش 25،000،000ریال میباشد چگونه محاسبه میشود .با نرخ 10درصد یا 25 درصد؟ باتشکر
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 17/01/1391        آخرین مشاهده: 01/04/1405

مشاوره/ باسلام وعزض ادب چکونه باید در کار بیمه مثل نمایندگی البرز موفق بود لطفآ رااهنمایی فرمایید از رفسنجان باتشکر علی بنی اسدی
باسلام وعزض ادب چکونه باید در کار بیمه مثل نمایندگی البرز موفق بود لطفآ رااهنمایی فرمایید از رفسنجان باتشکر علی بنی اسدی
عبداله لطفی
عبداله لطفی
تاریخ ثبت: 28/11/1390        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ سلام پدرم مهر93مرحوم شدوازمرحوم یک منزل باحدود800میلیون و48ساعت آب وحدود40هکتارزمین کشاورزی ارثیه مالی برای13نفرفرزندوهمسردوم برجای ماند( 3پسرو2دخترازهمسرمرحومه اول و4پسرو4دخترازهمسردوم).مرحوم درسال72هنگام تشرف به حج وصیتنامه درده بندباخط روحانی محل(خودنیزدارای سوادوقادربه نوشتن مطالب مربوط به اسنادمحلی ووصیتنامه؛بود)تنظیم کردکه 8موردمربوط به دیون؛ومسایل شرعی,تامین هزینه ازدواج برادران مجردباقیمانده وقیمومیت یکی ازبرادران وسه بنددرمورد(واگذاری صلح همه اثاث البیت) ؛(دراختیارگذاشتن کامل منزل مسکونی برای سکونت مادام الحیات همسردوم)(دراختیارگذاشتن کل درامدکشاورزی بصورت مادام الحیات برای همسردوم)ووصی هامن فرزندذکورارشدهمسراول وفرزندذکورارشدهمسردوم بودیم وچون وصیت موقع حیاط همسردوم ربطی به 5نفرازفرزندان همسراول داشتمن ازوصی بودن انصراف وبااصرارمن مرحوم پدرم درذیل وصیتنامه انصراف مراباخطخودنوشت وما5نفروصیتنامه راامضا نکردنم مرحوم درسال83و87 دوموردازبندهای وصیتنامه رادردفتررسمی بصورت صلح منافع صرفاسکونت شخصی مادام الحیاط فقط همسرددوم درمنزل دوطبقه(یعنی نداشتن هیچگونه اختیاراجاره؛واگذاری بغیر؛مصالحه منافع بغیریاتغییروضعیت بهرصورتی ازصوروغیره)ودیگری صلح واگذاری قطعی اثاث البیت راتنظیم وکپی انهارابمن دادهیچکس به مصالحه ها معترض نشداکنون همسردوم وفرزندانش اکنون مدعی اعتبارواجرای وصیت نامه زمان حج درموردکل درامدکشاورزی هستند سئوال:ایاوصیتنامه که باخط روحانی محل نه باخط پدرمرحومم نوشته شده بازهم معتبراست؟متشکرم عزت مستدام
موسسه حقوقی و داوری نگاه عدالت نامدار
موسسه حقوقی و داوری نگاه عدالت نامدار
تاریخ ثبت: 13/06/1394        آخرین مشاهده: 01/04/1405

7621 ردیف در 191 صفحه
   << بعدی  163  162  161  160  159  158  157  156  155  154  153  152  151  150  149  148  147  146  145  144  143  قبلی >>
دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

پرسش ها و پاسخ ها

    با عرض سلام و خسته نباشید در صورتی شرکتی به عنوان اسپانسر با ما مشغول فعالیت باشد از نظر اداره مالیاتی پول های واریزی از طرف اسپانسر به چه صورت شناسایی میشود ؟ آیا معاف از مالیات است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    باسلام من کاردان دامپزشکم باشراکت مرغداری خریدیم مرغدار نمونه کشور شدم سرم کلاه گذاشتن مرغداری رو فروختن .میخوام کار شروع کنم نمیدونم چیکار باید بکنم.از مردم فراری شدم میترسم با هر کس کار کنم سرم کلاه

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام،وقت بخیر زمانی که لیست تعدیل حقوق تهیه می گردد و حقوق و عیدی از مالیات معاف می گردند در سیستم حسابداری چطور باید مالیات حقوق را کسر کرد متشکرم

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام وقت بخیر من دوتا حساب دارم به نام پیش دریافت عوارض و ارزش فزوده و پیش پرداخت عوارض و ارزش افزود موقع پرداخت ارزش افزوده و عوارض چطوری سند بزنم و این که چرا تفاوت ارزش افزوده خرید من و ارزش ا

    مانوئیل یوحنائی
    مانوئیل یوحنائی ( حسابداری مالی و مالیاتی -حسابداری صنعتی - حسابرسی - حسابرسی داخلی  )

    سلام ، وقت بخیر نحوه سند زدن پرداختی بیمه تامین اجتماعی به چه صورته ؟ بدون این که تو لیست حقوق و دستمزد بیام ه صورت جداگانه چطوری ثبت بزنم؟

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام به مشاور محترم من تازه دیپلم در رشته حسابداری گرفته ام نمی دانم به تحصیل در دانشگاه ادامه دهم یا خیر ؟ با توجه به اینکه بیکاری در مقطع دانش آموختگان عال زیاد است چه کنم ؟ لطفا" رهنمایی بفرمائید

    عیسی ذوقی
    عیسی ذوقی ( مشاور بازرگانی، مالی ومالیاتی  )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت جنابعالی چنانچه پروانه بهره برداری کارگاه یا کارخانه ای که در شهرک صنعتی به نام فرد باشد ولی همین شخص مدیرعامل شرکتی باشد که در همان کارگاه مشغول تولید است و برای آن شرکت دفاتر قانونی تهی

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت استاد محترم برای آموزش کارکنان در دوره آموزشی اکسل در حسابداری میخواستم ببینم چطوری باید با شما هماهنگی کنیم. با تشکر

    مهدی مقدسی
    مهدی مقدسی ( مشاوره مالی ،حسابداری و حسابرسی مالی و مالیاتی ،قانون مالیات های مستقیم. اکسل .قوانین بازار سرمایه، )