فهرست اطلاعات

  • مقالات
دانش مدیریت مالی و سبد سهام
دانش مدیریت مالی در سال‌های اخیر رویکردی جدید به واقعیت‌های پیچیده بازارهای مالی خصوصا بازارهای سرمایه داشته است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
اختیار معامله چیست؟
تنوع بخشیدن با ابزارهای مالی می تواند در مهار تورم و هدایت بهینه منابع مالی سرگردان به بخش های زیربنایی اقتصاد کشور تاثیر داشته باشد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
ارزشیابی شرکت‌های کوچک
امروزه با جهانی شدن بازارها، تحولات رقابتی، تقاضا برای منابع مالی جدید و انتظارات روز‌افزون سرمایه‌گذاران، شرکت‌های کوچک بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌اند. تقریبا تمام تصمیم‌گیری‌های مالی مستلزم تعیین ارزش افزوده‌ای است که به موجب این تصمیمات کسب خواهد شد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
معرفی صکوک اجاره
سنا - صکوک اجاره یک محصول متمایز به شمار می‌رود که محبوبیت زیادی بین سرمایه‌گذاران مسلمان به‌دست آورده است. از طرف دیگر ناشران اوراق (دولت‌ها و شرکت‌ها) نیز آن را روش مناسبی برای تجهیز منابع می‌دانند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تامین سرمایه
برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید چقدر پول نیاز دارید؟ جمع‌بندی طرح تجاری شما باید بتواند به این سوال پاسخ دهد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
روش‌های تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط
امروزه نقش و اهمیت بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) نه تنها در کشورهای در حال توسعه بلکه در کشورهای توسعه‌یافته نیز مورد بحث است. از مزایای اصلی این شرکت‌ها می‌توان به تحریک و تشویق کارآفرینی، پویایی و انعطاف‌پذیری، پتانسیل رشد سریع، بازدهی بالا، گستردگی و تاثیر زیادشان در تولید ناخالص یک کشور نام برد. توانایی بنگاه‌های کوچک و متوسط وابستگی زیادی به پتانسیل سرمایه‌گذاری در نوآوری و کیفیت دارد که همه این موارد نیازمند سرمایه و در نتیجه تامین مالی است. ابزارها و نهادهایی که این بنگاه‌ها برای تامین مالی مورد استفاده قرار می‌دهند عبارتند از: Factoring، لیزینگ، تبدیل به اوراق بهادارسازی، تامین مالی ساختاریافته، فاینانس داخلی و خارجی، پوشش‌های بیمه‌ای در قالب اعتبارات تجاری، اوراق تجاری رهنی و سرمایه خطرپذیر.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
برنامه ریزی مالی در مدیریت
برنامه ریزی یک فرآیند پیاپی و کلیدی برای کامیابی مدیریت شماست
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
فروش وثایق تملیکی، ابزاری برای مدیریت سود در بانک‌ها
در این مقاله قصد داریم یکی از نحوه عمل‌ها و تکنیک‌های مدیریت سود در بانک‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. این نحوه عمل که در صنایع بانکداری در سطح بین‌الملل بسیار رایج است، زمانبندی فروش وثایق تملیکی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خصوصی (شرکت‌هایی که سهام آنها به طور عمومی معامله نمی‌شود) است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
ایجاد منابع مالی پایدارتر در شهرداری
اینکه آیا لزومی برای داشتن منابع مستقل درآمدی در شهرداری‌ها وجود دارد و منابع درآمدی در دسترس شهرداری کدام است، سوالاتی است که همواره مطرح بوده و در بررسی آن می‌توان گفت این امکان برای شهرداری‌ها وجود دارد که منابع مستقل درآمدی داشته باشند و همچنین از راه انتقالات ناشی از درآمد و سرمایه اولیه تامین مالی شوند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تکلیف ناشران بورسی در ارائه صورت‌های مالی میان دوره‌ای حسابرسی شده
همان‌طور که می‌دانیم، هر قانونی پس از تصویب، لازم‌الاجرا است و اشخاص حقیقی و حقوقی موظفند نسبت به تکالیفی که قانون برای آنان تعیین کرده است، عمل کنند. طبعا عمل نکردن به تکالیف قانونی، حسب مورد منجر به ایجاد مسوولیت مدنی، جزایی یا هر دو برای اشخاص مشمول قانون می‌شود.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
ذخایر حسابداری اسلامی در محافل علمی دنیا
امروزه موضوعی با نام «حسابداری اسلامی» در محافل علمی دنیا مطرح می‌باشد. متأسفانه در کشور ما موضوع «حسابداری اسلامی» و یا به عبارت دیگر، «توجه به رویکرد اسلامی در حسابداری» از موضوعاتی است که آن چنان که شایسته آن است، مورد توجه قرار نگرفته است. لذا این موضوع برای بسیاری همچنان مبهم است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
کارت‌های امتیازی متوازن؛ مسیری برای شفافیت مالی
وقتی «روبرت کاپلان» استاد دانشگاه هاروارد و «دیوید نورتون» برای اولین مرتبه «کارت امتیازی متوازن» به دنیای مدیران مالی شرکت‌ها معرفی کردند، کمتر کسی تصور می‌کرد که اشتیاق مدیران مالی و حسابداری آنگونه باشد که حتی کشورهای در حال توسعه برای فرار از روش‌های سنتی برنامه‌ریزی به نرم‌افزار نوین روی آورند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
هزینه یابی هدف
در دهه 1960، صنایعی مانند فولاد و پتروشیمی، به‌علت توسعة ماشینی شدن مراحل تولید، بسرعت رشد کردند. در آن زمان تقاضا برای محصولات شگفت‌آور بود و به‌همین علت آن دوران را عصر محصولات جدید نامیدند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
ارزیابی متوازن
در محیط رقابتی امروز، بقای بنگاههای اقتصادی درگرو بهبود مستمر عملکرد در راستای افزایش توان رقابتی و کسب منافع بیشتر است.در روش ارزیابی متوازن علاوه بر تحلیلهای مالی به رضایت مشتریان، آموزش
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
هفته حسابداری مبارک
هفته اخیر که به هفته حسابدار موسوم شده شاهد برگزاری موفقیت‌آمیز سومین کنفرانس بین‌المللی حسابداری با همت انجمن حسابداری ایران و برپایی جشن تولد حسابداران ایران در روز دوشنبه 15 آذرماه به همت جامعه حسابداران رسمی ایران و انجمن حسابداران خبره ایران بودیم.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
مفهوم حاشیه ایمنی و نقطه سربه سر نقدی
مفهوم حاشیه ایمنی و نقطه سربه سر نقدی
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
رویکرد نوین اسلامی در تامین مالی
بخش اول همزمان با گسترش بازارهای مالی اسلامی، طیف وسیعی از ابزارهای مالی منطبق با قوانین و مقررات اسلامی نیز طراحی شد که یکی از رایج‌ترین آنها، صکوک (Sukuk) نام دارد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
برگشت هزینه‌های مالی و بی‌عدالتی مالیاتی
اصل مسلم در پذیرش یک هزینه به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی، مربوط بودن آن به فعالیت واحد اقتصادی است و شکی در آن نیست. بر همین اساس، به موجب ماده 147 قانون مالیات‌های مستقیم (ق.م.م)، «هزینه‌های قابل قبول برای تشخیص درآمد مشمول مالیات به شرحی که ضمن مقررات این قانون مقرر می‌شود عبارت است از هزینه‌هایی که در حدود متعارف متکی به مدارک بوده و منحصرا مربوط به تحصیل درآمد موسسه در دوره مالی مربوط با رعایت نصاب‌های مقرر باشد.»
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تسلیم اظهارنامه، بدون صورت‌های مالی حسابرسی شده
به موجب آیین‌نامه راهکارهای افزایش ضمانت اجرایی و تقویت حسابرسی که در جلسه 31/6/1387 به تصویب وزیران عضو کمیسیون اقتصاد رسیده است سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است با رعایت قوانین و مقررات مربوط، اظهارنامه شرکت‌های پذیرفته شده یا متقاضی پذیرش در بورس اوراق بهادار و
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تجدید ارزیابی و آثار مالیاتی آن
به موجب استانداردهای حسابداری ایران، یکی از روش‌‎های مورد قبول در حسابداری دارایی‌های ثابت مشهود و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، روش تجدید ارزیابی است که در این نوشتار به دنبال نقد آن نیستیم و فقط می‌خواهیم به آثار مالیاتی ناشی از به کارگیری این روش بپردازیم.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
128 ردیف در 7 صفحه
   << بعدی  7  6  5  4  3  2  1  قبلی >>
تازه ها


دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

تازه های مشاوره

رازنامه در شبکه های اجتماعی
دریافت نسخه اندروید از رازنامه دریافت نسخه اندروید از گوگل دریافت نسخه اندروید از بازار
تمامی حقوق طراحی ,ساخت وعرضه متعلق به مشاوره رازنامه می باشد.
شرایط و مقررات استفاده از رازنامه . .