فهرست بیشترین بازدید

مشاوره/ با سلام و احترام موضوع اصلی بحث من دستیابی به قانون دریافت پاداش پایان خدمت اعضای هیات علمی پیمانی دانشگاهها و موسسات مرتبط است. اینجانب بیش از 15 سال سابقه کار در بخش دولتی دارم. آخرین سمت من عضویت هیات علمی پیمانی در یکی از پژوهشکده های مورد قبول وزارت علوم بوده مدت 10سال عضو هیات علمی این پژوهشکده بوده ام است.قبل از ان نیز کارمند پیمانی انجا بودم اخیرا از آنجا استعفا داده ام و به عضویت هیات علمی آموزشی یک دانشگاه دولتی در آمده ام. این دانشگاه سوابق قبلی مرانمی پذیرد و می گوید باید باید با مرکز قبلی تسویه حساب کنید لذا قصد ندارد سابقه سنواتی قبلی مرا در پایان خدمت محاسبه کرده و به آن پاداش پایان خدمت اختصاص دهد. پژوهشکده قبلی نیز که من در آن کار کرده ام می گوید قانونی برای پرداخت پاداش به اعضای هیات علمی موسسات آموزش عالی که قراردادشان قبل از بازنشستگی فسخ شود یا استعفا بدهند و مورد قبول واقع شود وجود ندارد. بند 78 از آیین نامه استخدام اعضای هیات علمی زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به این امر اشاره دارد که اگر عضو هیات علمی پیمانی قرارداش لغو شود و تمدید نشود باید دستگاه تابعه به ازای هر سال خدمت 45 روز پاداش به او بپردازد. در مورد کارکنان پیمانی دستگاههای دولتی نیز طبق قانون استخدام پیمانی ماده 12 تبصره 3 پرداخت پاداش پایان خدمت در صورت فسخ قرارداد پیش از موعد بازنشستگی وجود دارد. سوال من این است که مگر امکان دارد که یک نفر در ایران کار کند در بخش دولتی باشد عضو هیات علمی باشد و با اوصاف اینجانب اصلا نتواند پاداش پایان خدمت بگیرد.؟؟؟؟ چه قانونی در این زمینه وجود دارد من به دنبال ان هستم ولی چون تخصص من نبوده هنوز آن را نیافته ام خواهشمند است راهنمایی فرمایید.
با سلام و احترام موضوع اصلی بحث من دستیابی به قانون دریافت پاداش پایان خدمت اعضای هیات علمی پیمانی دانشگاهها و موسسات مرتبط است. اینجانب بیش از 15 سال سابقه کار در بخش دولتی دارم. آخرین سمت من عضویت هیات علمی پیمانی در یکی از پژوهشکده های مورد قبول وزارت علوم بوده مدت 10سال عضو هیات علمی این پژوهشکده بوده ام است.قبل از ان نیز کارمند پیمانی انجا بودم اخیرا از آنجا استعفا داده ام و به عضویت هیات علمی آموزشی یک دانشگاه دولتی در آمده ام. این دانشگاه سوابق قبلی مرانمی پذیرد و می گوید باید باید با مرکز قبلی تسویه حساب کنید لذا قصد ندارد سابقه سنواتی قبلی مرا در پایان خدمت محاسبه کرده و به آن پاداش پایان خدمت اختصاص دهد. پژوهشکده قبلی نیز که من در آن کار کرده ام می گوید قانونی برای پرداخت پاداش به اعضای هیات علمی موسسات آموزش عالی که قراردادشان قبل از بازنشستگی فسخ شود یا استعفا بدهند و مورد قبول واقع شود وجود ندارد. بند 78 از آیین نامه استخدام اعضای هیات علمی زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به این امر اشاره دارد که اگر عضو هیات علمی پیمانی قرارداش لغو شود و تمدید نشود باید دستگاه تابعه به ازای هر سال خدمت 45 روز پاداش به او بپردازد. در مورد کارکنان پیمانی دستگاههای دولتی نیز طبق قانون استخدام پیمانی ماده 12 تبصره 3 پرداخت پاداش پایان خدمت در صورت فسخ قرارداد پیش از موعد بازنشستگی وجود دارد. سوال من این است که مگر امکان دارد که یک نفر در ایران کار کند در بخش دولتی باشد عضو هیات علمی باشد و با اوصاف اینجانب اصلا نتواند پاداش پایان خدمت بگیرد.؟؟؟؟ چه قانونی در این زمینه وجود دارد من به دنبال ان هستم ولی چون تخصص من نبوده هنوز آن را نیافته ام خواهشمند است راهنمایی فرمایید.
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 24/06/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام واحترام مستدعی است در ارتباط با سؤالات زیر نظر خود را اعلام فرمایید: 1. آیا شرکت های بیمه در تصادفات جرحی مبلغ دیه را براساس رأی دادگاه می پردازند یا مبنای محاسباتی دیگری دارند؟ 2. ارزش ریالی یک درصد دیه کامل مرد مسلمان بعلاوه پنجاه درصد پنجاه دینار چقدر می شود؟( تاریخ تصادف:بهمن ماه 90- رأی دادگاه فروردین91) 3.اگر کارشناس بیمه ارزش ریالی دیه را کمتر از میزان واقعی آن برآورد کند و فرد زیاندیده به دلیل عدم اطلاع از نحوه تبدیل دینار به ریال روی مبلغ اعلام شده با بیمه توافق کند و با رضایتنامه محضری هرگونه ادعای بعدی در مورد پرونده مذکور را بطور قاطع از خود سلب نماید آیا فرد بعدا می تواند به دلیل ارائه اطلاعات نادرست از سوی شرکت بیمه وعدم برابری مبلغ دریافتی با ارزش واقعی دیه تعیین شده برعلیه شرکت بیمه شکایت کند ؟ باتشکر - رضازاده
با سلام واحترام مستدعی است در ارتباط با سؤالات زیر نظر خود را اعلام فرمایید: 1. آیا شرکت های بیمه در تصادفات جرحی مبلغ دیه را براساس رأی دادگاه می پردازند یا مبنای محاسباتی دیگری دارند؟ 2. ارزش ریالی یک درصد دیه کامل مرد مسلمان بعلاوه پنجاه درصد پنجاه دینار چقدر می شود؟( تاریخ تصادف:بهمن ماه 90- رأی دادگاه فروردین91) 3.اگر کارشناس بیمه ارزش ریالی دیه را کمتر از میزان واقعی آن برآورد کند و فرد زیاندیده به دلیل عدم اطلاع از نحوه تبدیل دینار به ریال روی مبلغ اعلام شده با بیمه توافق کند و با رضایتنامه محضری هرگونه ادعای بعدی در مورد پرونده مذکور را بطور قاطع از خود سلب نماید آیا فرد بعدا می تواند به دلیل ارائه اطلاعات نادرست از سوی شرکت بیمه وعدم برابری مبلغ دریافتی با ارزش واقعی دیه تعیین شده برعلیه شرکت بیمه شکایت کند ؟ باتشکر - رضازاده
سید علی شاه صاحبی
سید علی شاه صاحبی
تاریخ ثبت: 07/03/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام خدمت مدیریت محترم سایت سوال من این است که شرکتی که در منطقه آزاد کیش ثبت شده و از پرداخت مالیات معاف میباشد آیا این معافیت مالیاتی شامل مالیات های تکلیفی ( مالیات حقوق - مالیات اجاره و غیره) نیز میباشد ؟ با تشکر
با سلام خدمت مدیریت محترم سایت سوال من این است که شرکتی که در منطقه آزاد کیش ثبت شده و از پرداخت مالیات معاف میباشد آیا این معافیت مالیاتی شامل مالیات های تکلیفی ( مالیات حقوق - مالیات اجاره و غیره) نیز میباشد ؟ با تشکر
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 31/04/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام و تشکر از سایت خوبتون شرکت مااخیرا یک تراکتور که جزئ دارایی های ثابتش بوده به یکی از نیروهای حقوق بگیرش فروخته. قرار شده بابت قیمت تراکتور حقوق این نیرو رو تا چند ماه پرداخت نکنیم.با توجه با اینکه هزینه استهلاک ثبت شده برای این تراکتور و استهلاک انباشته، در دفاتر کل این رویداد مالی چطور باید ثبت بخوره؟ پیشاپیش ممنون از راهنماییتون سالم و سعادتمندباشید
با سلام و تشکر از سایت خوبتون شرکت مااخیرا یک تراکتور که جزئ دارایی های ثابتش بوده به یکی از نیروهای حقوق بگیرش فروخته. قرار شده بابت قیمت تراکتور حقوق این نیرو رو تا چند ماه پرداخت نکنیم.با توجه با اینکه هزینه استهلاک ثبت شده برای این تراکتور و استهلاک انباشته، در دفاتر کل این رویداد مالی چطور باید ثبت بخوره؟ پیشاپیش ممنون از راهنماییتون سالم و سعادتمندباشید
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 23/03/1391        آخرین مشاهده: 31/03/1405

مشاوره/ با سلام....... می خواستم بدانم برای اخذ مجوز مغازه ساندویچی باید چه مراحلی را بگذرانم. قابل ذکر است که هنوز در مرحله صفر هستم :)
موسسه حسابداری و حسابرسی بشارت ارقام
تاریخ ثبت: 11/11/1390        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ با سلام و احترام اینجانب 27 ساله از سال 1383 در یک مرکز توانبخشی و حرفه آموزی به عنوان مربی مشغول به فعالیت شدم و از دیماه همانسال توسط کارفرما بیمه تامین اجتماعی شدم و به مدت 3 سال و نیم در آنجا بودم و مرکز به یک نفر دیگر تعلق گرفت و از همان ابتدا زی کرد که 3 ماه اول بیمه نمیشویم و من از قوانین بیمه بی اطلاع بودم و این 3 ماه را حق بیمه به ما تعلق گرفت ولی بیمه نشدیم و بعد از شهریور 1386 تا اسفند سال 1390 در آن مرکز مشغول به فعالیت بودمو بیمه کامل برایم رد شد ، تا اینکه چون رشته تحصیلیم حسابداری بود به یک شرکت معرفی شدم و آنجا نیز 3 ماه اول را بیمه نشدم و این مدت را از بیمه خود اشتغالی استفاده نمودم از 1/1/91الی 18/4/91 و از 18 توسط شزکت بیمه شدم و با این سابقه برای بیمه بازنشستگی ام چند سال تابه الان سابقه دارم در ضمن در مرکز که فعالیت می کرد به ما گفته بودند که کار سخت به حساب می آید با این اوصاف هیج سودی برای بیمه من شامل می شود و یا خیر ؟ سوال بعدیم اینکه اگر سرکارم با مشکلی مواجه شدم و یا شرکت تعطیل شد چه بیمه ای را پرداخت نمایم تا از بیمه بازنشستگی در آیدنه بتوانم استفاده نمایم . بیمه های پرداخت شده در کل به شرح دیل است : 1383/10/20 الی 1/3/1386 در مرکز کوثر 18/6/1386 الی 29/12/1391 در مرکز خانه سبز ( باحرفه قبلی ) 1/1/1391 الی 18/4/91 خویش فرمایی 18/4/91 تا به امروز مشغول به فعالیت و بیمه هستم
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 21/08/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ 1)من یه شرکت تبلیغاتی دارم یه برج میخواد با اون قرار داد ببندم که برای برجش کارای تبلیغاتی کنم یه نمونه قرارداد میخوام که تمام ماده و تبصره به کار رفته باشه و برای درامد یا حقوق ذکر بشه و میخوایم اگر قرارداد رو کنسل کرد از هر طرف 300 میلیارد تومن باشه . 2) میتونم از صاحبان برج در قبال کنسلی قرارداد سفته و چک و یا سند بگیرم ؟ 3 ) اگر صاحبان برج قرارداد رو کنسل کنن میتونم برای چک و سفته و سند کاری کنم یا نه؟ 4 ) اگه شکایت کردند گفتن قراردا رو ما امضا نکردیم و زدن زیر همه چی حق با کی هست؟
1)من یه شرکت تبلیغاتی دارم یه برج میخواد با اون قرار داد ببندم که برای برجش کارای تبلیغاتی کنم یه نمونه قرارداد میخوام که تمام ماده و تبصره به کار رفته باشه و برای درامد یا حقوق ذکر بشه و میخوایم اگر قرارداد رو کنسل کرد از هر طرف 300 میلیارد تومن باشه . 2) میتونم از صاحبان برج در قبال کنسلی قرارداد سفته و چک و یا سند بگیرم ؟ 3 ) اگر صاحبان برج قرارداد رو کنسل کنن میتونم برای چک و سفته و سند کاری کنم یا نه؟ 4 ) اگه شکایت کردند گفتن قراردا رو ما امضا نکردیم و زدن زیر همه چی حق با کی هست؟
مجله دانش تبلیغات
مجله دانش تبلیغات
تاریخ ثبت: 03/05/1391        آخرین مشاهده: 31/03/1405

مشاوره/ با سلام و تشکراز سایت خوبتون،سرمایه اندکی دارم بمبلغ 4 میلیون تومان(وام گرفتم).از چه روشی یا با چه کسب و کاری میتونم اونو افزایش بدم؟ البته بدون مغازه !اگر راهنماییم بکنید ممنون میشم.مدرک کاردانی کامپیوتر دارم.
با سلام و تشکراز سایت خوبتون،سرمایه اندکی دارم بمبلغ 4 میلیون تومان(وام گرفتم).از چه روشی یا با چه کسب و کاری میتونم اونو افزایش بدم؟ البته بدون مغازه !اگر راهنماییم بکنید ممنون میشم.مدرک کاردانی کامپیوتر دارم.
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 10/04/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام خدمت شما اینجانب خانه ای خریده ام به مبلغ 65 میلیون که 25 میلیون ان را نقد 20میلیون ان را رهن است 20 میلیون ان وام میباشد من این خانه را در تاریخ 20/01/1391 معامله و.قرارداد اولیه را تنظیم کردیم مستاجر ان هم دو ماه قبل ساکن در خانه بود یعنی12/12/1390 .سوال من این است که بنگاه می گوید یک قرارداد دیگه باید تنظیم کونیم و دوباره کمیسیون ان را که معادل 200 هزار تومن است را پرداخت کنیم من از صحاب قبلی ملک قرار داد رهن را نگرفته ام کسی که رهن نشسته هم حاضر نیت قرارداد را بدهد و می گوید من قرارداد با بنگاه بسته ام و کار به صاحب خانه ندارم و بنگاه شماره مالک قبلی را نمی دهد و برای کد رهگیری ملک (که برای گرفتن وام مسکن است برای اداره دارایی) یک هفته مرا معطل کرده و امروز و فردا میکوند و میگوید پول بنگاه راباید کامل حساب کونی من نصب پول بنگاه رادادم مشکل کلی من قرارداد دوباره برای رهن و گرفتن کمیسیون دوباره بنگاه می باشد ایا کار بنگاه قانونی است یا نه خواهش میکونم مرا راهنمایی کنید ممنون میشم...
سید علی شاه صاحبی
سید علی شاه صاحبی
تاریخ ثبت: 02/03/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ سلام مستمری بیمه بیکاری بنده در حال حاضر پرداخت میشود و برگه ای به من داده اند که در تاریخ مقرر فرم را برده و توسط اداره کار مهر شود و درصورتیکه در یک ماه نروم مستمری قطع میگردد حالا من مشکلی دارم و میخواهم به مدت یک سال از ایران خارج شوم میخواستم بدانم که مستمری من قطع میشود یا اینکه اگر کاری میتوانم انجام دهم که مستمریم قطع نگررد مرا راهنمایی فرمایید چندین بار سوال کردم اما جوابی نگرفتم از شما لطفا زودتر مرا راهنمایی کنید منتظر ایمیلتان هستم با تشکر
سلام مستمری بیمه بیکاری بنده در حال حاضر پرداخت میشود و برگه ای به من داده اند که در تاریخ مقرر فرم را برده و توسط اداره کار مهر شود و درصورتیکه در یک ماه نروم مستمری قطع میگردد حالا من مشکلی دارم و میخواهم به مدت یک سال از ایران خارج شوم میخواستم بدانم که مستمری من قطع میشود یا اینکه اگر کاری میتوانم انجام دهم که مستمریم قطع نگررد مرا راهنمایی فرمایید چندین بار سوال کردم اما جوابی نگرفتم از شما لطفا زودتر مرا راهنمایی کنید منتظر ایمیلتان هستم با تشکر
حسین عزیزی نژاد
حسین عزیزی نژاد
تاریخ ثبت: 25/05/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلاممن در یک شرکت تولیدپنجره دوجداره کارمیکنم،بعضی وقت ها فروش به مسکن مهر دارد سوال من این است آیا مسکن مهر از پرداخت ارزش افزوده معاف است چون هیچ پرداخت بابت ارزش افزوده ب خاطر معافیتشان ندارد واین شرکت هم اظهار نامه بابت ارزش افزوده پر نکده است آیااشکالی پیش نمی آید؟
با سلاممن در یک شرکت تولیدپنجره دوجداره کارمیکنم،بعضی وقت ها فروش به مسکن مهر دارد سوال من این است آیا مسکن مهر از پرداخت ارزش افزوده معاف است چون هیچ پرداخت بابت ارزش افزوده ب خاطر معافیتشان ندارد واین شرکت هم اظهار نامه بابت ارزش افزوده پر نکده است آیااشکالی پیش نمی آید؟
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 03/02/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ سلام.خسته نباشید. برای نیرویی که به صورت پاره وقت در مطب کار می کند باید چه قراردادی تنظیم کنم که مثلا مشمول بیمه نباشدوقانونی هم باشد؟با توجه به اینکه 44 ساعت در هفته هم کار نمی کند.آیاقانونی در مورد مبلغ حقوق یا حق الزحمه این شخص وجود دارد.(البته اگر قرارداد قانون کار نباشد) ممنون از راهنماییتون
سلام.خسته نباشید. برای نیرویی که به صورت پاره وقت در مطب کار می کند باید چه قراردادی تنظیم کنم که مثلا مشمول بیمه نباشدوقانونی هم باشد؟با توجه به اینکه 44 ساعت در هفته هم کار نمی کند.آیاقانونی در مورد مبلغ حقوق یا حق الزحمه این شخص وجود دارد.(البته اگر قرارداد قانون کار نباشد) ممنون از راهنماییتون
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 03/05/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام همسرم حدود 3 سال است که بیمه تامین اجتماعی است و یک سال نیز از بیمه بیکاری استفاده کرده ام .اما اکنون با توجه به اینکه به صورت پاره وقت کار می کند ، وی را بیمه نمیکنند.اگر امکان دارد مرا راهنمایی کنید که چگونه می توانم بیمه پردازی همسرم را ادامه دهم که از لحاظ هرینه نیز برای من مقرون به صرفه باشد درضمن همسرم از ماده 103 در بیمه پردازی قبلی اش استفاده کرده و حالا دیگر نمی تواند از این ماده استفاده کند.لطفا مرا راهنمایی کنید؟
با سلام همسرم حدود 3 سال است که بیمه تامین اجتماعی است و یک سال نیز از بیمه بیکاری استفاده کرده ام .اما اکنون با توجه به اینکه به صورت پاره وقت کار می کند ، وی را بیمه نمیکنند.اگر امکان دارد مرا راهنمایی کنید که چگونه می توانم بیمه پردازی همسرم را ادامه دهم که از لحاظ هرینه نیز برای من مقرون به صرفه باشد درضمن همسرم از ماده 103 در بیمه پردازی قبلی اش استفاده کرده و حالا دیگر نمی تواند از این ماده استفاده کند.لطفا مرا راهنمایی کنید؟
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 14/04/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ ایا به کسی که بیمه بیکاری دریافت میکند عیدی تعلق میگیرد یا خیر
موسسه حسابداری و حسابرسی بشارت ارقام
تاریخ ثبت: 28/01/1390        آخرین مشاهده: 29/03/1405

مشاوره/ با سلام برای ارسال چند قلم کالا مثل پسته خرما زعفران به ارزش ۳۰۰۰ دلار و وزن تقریبی ۸۰۰ کیلوگرم به کشور لبنان به صورت هوایی چگونه باید اقدام کنم در ضمن کارت بازرگانی دارم آیا می توانم این کالا را به صورت کالای صادراتی به گمرک اظهار کنم لطفا راهنمایی کنید
با سلام برای ارسال چند قلم کالا مثل پسته خرما زعفران به ارزش ۳۰۰۰ دلار و وزن تقریبی ۸۰۰ کیلوگرم به کشور لبنان به صورت هوایی چگونه باید اقدام کنم در ضمن کارت بازرگانی دارم آیا می توانم این کالا را به صورت کالای صادراتی به گمرک اظهار کنم لطفا راهنمایی کنید
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 12/04/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام، بنده به دنبال اخذ مجوز آموزش و پرورش برای موسسه زبان می باشم. از آنجائیکه در محل اقدام ظرفیت پر شده است این کار عملا غیرممکن یا نیاز به زمان طولانی دارد.با توجه به این که خرید و فروش مجوز ممنوع است لطفا بفرمائید چطور می توانم یک مجوز رابه صورت محضری از شخصی بخرم و به طور کامل اختیارات را در دست داشته باشم به طوریکه ایشان دیگر نتواند ادعائی داشته باشد.
با سلام، بنده به دنبال اخذ مجوز آموزش و پرورش برای موسسه زبان می باشم. از آنجائیکه در محل اقدام ظرفیت پر شده است این کار عملا غیرممکن یا نیاز به زمان طولانی دارد.با توجه به این که خرید و فروش مجوز ممنوع است لطفا بفرمائید چطور می توانم یک مجوز رابه صورت محضری از شخصی بخرم و به طور کامل اختیارات را در دست داشته باشم به طوریکه ایشان دیگر نتواند ادعائی داشته باشد.
اسداله مستوفی
اسداله مستوفی
تاریخ ثبت: 03/04/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام. طرز پرکردن دادخواست و واخواست را لطفا توضیح دهید.
با سلام. طرز پرکردن دادخواست و واخواست را لطفا توضیح دهید.
سید علی شاه صاحبی
سید علی شاه صاحبی
تاریخ ثبت: 07/03/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ باسلام.. به تازگی کارشناسی حسابداری گرفتم . قصد ادامه تحصیل دارم. به نظر شما ارشد حسابداری شرکت کنم یا مدیریت ؟ 2- کار کردن در شرکت های خصوصی بهتر است یا داشتن اموزشگاه حسابداری.؟.. با تشکر فراوان
باسلام.. به تازگی کارشناسی حسابداری گرفتم . قصد ادامه تحصیل دارم. به نظر شما ارشد حسابداری شرکت کنم یا مدیریت ؟ 2- کار کردن در شرکت های خصوصی بهتر است یا داشتن اموزشگاه حسابداری.؟.. با تشکر فراوان
حسین عزیزی نژاد
حسین عزیزی نژاد
تاریخ ثبت: 05/02/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام هزینه ثبت پرداخت سنوات خدمت به کارکنان اخراجی به چه نحوی است که دارایی رد نکند
دکتر رسول یاری فرد
دکتر رسول یاری فرد
تاریخ ثبت: 15/07/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ با سلام من در یک شرکت سهامی خاص کارشناس مالی هستم به تازگی نماینده گروهی از سهامداران که مجموع تعداد سهام آنها 51% می باشند و در هیئت مدیره قبلی سمت داشته اند بدون داشتن دلایل قانونی و فقط بخاطر اختلافات سلیقه ای با مدیر عامل فعلی از رئیس هیئت مدیره فعلی درخواست تشکیل مجمع فوق العاده برای اخذ تصمیم مبنی بر انحلال نموده است. با توجه به اساسنامه مجریان و گردانندگان مجامع هیئت مدیره و نهایتاهیئت رئیسه هر مجمع می باشد حال با توجه به شرایط فوق آیا گروه اکثریت می توانند با استفاده از اهرم های فشار دیگری هیئت مندیره را مجبور به انحلال شرکت نمایند
با سلام من در یک شرکت سهامی خاص کارشناس مالی هستم به تازگی نماینده گروهی از سهامداران که مجموع تعداد سهام آنها 51% می باشند و در هیئت مدیره قبلی سمت داشته اند بدون داشتن دلایل قانونی و فقط بخاطر اختلافات سلیقه ای با مدیر عامل فعلی از رئیس هیئت مدیره فعلی درخواست تشکیل مجمع فوق العاده برای اخذ تصمیم مبنی بر انحلال نموده است. با توجه به اساسنامه مجریان و گردانندگان مجامع هیئت مدیره و نهایتاهیئت رئیسه هر مجمع می باشد حال با توجه به شرایط فوق آیا گروه اکثریت می توانند با استفاده از اهرم های فشار دیگری هیئت مندیره را مجبور به انحلال شرکت نمایند
سید علی شاه صاحبی
سید علی شاه صاحبی
تاریخ ثبت: 09/02/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ باسلام منظور از شرکت حسابرسی بزرگ در ایران چیست؟
موسسه حسابداری و حسابرسی بشارت ارقام
تاریخ ثبت: 07/09/1390        آخرین مشاهده: 04/04/1405

مشاوره/ باسلام وخسته نباشیدخدمت استاد محترم آقای غلامی.اینجانب شرکتم رادر 30/10/90به ثبت رسانده ام ودر سال 90هیچ فعالیتی نداشته ام وتنها محل شرکتم را اجاره نموده وبابت اجاره 40،000،000ریال پول پیش وهمچنین اجاره2 ماه{بهمن واسفند}را از سال 90پرداخته ام وجز این هیچ فعالیتی نداشتم اکنون من چگونه باید اظهارنامه عملکرد برای سال 90راتسلیم نمایم وقتی که فعالیتی در سال 90نداشتم؟ضمنا اینجانب برای پرداخت پول پیش و خرید اثاثه از چک شرکت استفاده نمودم آیا این مورد مشکلی برای اعلام عدم فعالیت ایجاد نمیکند؟با تشکر از استاد بزرگوار
باسلام وخسته نباشیدخدمت استاد محترم آقای غلامی.اینجانب شرکتم رادر 30/10/90به ثبت رسانده ام ودر سال 90هیچ فعالیتی نداشته ام وتنها محل شرکتم را اجاره نموده وبابت اجاره 40،000،000ریال پول پیش وهمچنین اجاره2 ماه{بهمن واسفند}را از سال 90پرداخته ام وجز این هیچ فعالیتی نداشتم اکنون من چگونه باید اظهارنامه عملکرد برای سال 90راتسلیم نمایم وقتی که فعالیتی در سال 90نداشتم؟ضمنا اینجانب برای پرداخت پول پیش و خرید اثاثه از چک شرکت استفاده نمودم آیا این مورد مشکلی برای اعلام عدم فعالیت ایجاد نمیکند؟با تشکر از استاد بزرگوار
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 04/05/1391        آخرین مشاهده: 03/04/1405

مشاوره/ سلام می خوام با یک رستوران برای کارای تبلیات و بازاریابی قرار داد ببندم چیا رو باید تو قرار داد ذکر کنم با تشکر
سلام می خوام با یک رستوران برای کارای تبلیات و بازاریابی قرار داد ببندم چیا رو باید تو قرار داد ذکر کنم با تشکر
محمدرضا سعادت نژاد
محمدرضا سعادت نژاد
تاریخ ثبت: 19/02/1391        آخرین مشاهده: 01/04/1405

مشاوره/ با سلام و احترام هنگامی که کارمند با وسیله نقلیه شخصی به ماموریت اعزام میشود مبلغی تحت عنوان هزینه سفر پرداخت میگردد که بر اساس کیلومتر طی شده با وسیله شخصی کارمند میباشد.سوال اینجانب آیا کیلومتر طی شده دقیقا از محل حرکت کارمند محاسبه میشود یا بر اساس کیلوتر فاصله بین دو شهر مبدا و مقصد؟
با سلام و احترام هنگامی که کارمند با وسیله نقلیه شخصی به ماموریت اعزام میشود مبلغی تحت عنوان هزینه سفر پرداخت میگردد که بر اساس کیلومتر طی شده با وسیله شخصی کارمند میباشد.سوال اینجانب آیا کیلومتر طی شده دقیقا از محل حرکت کارمند محاسبه میشود یا بر اساس کیلوتر فاصله بین دو شهر مبدا و مقصد؟
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
حسابدار رسمی شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی
تاریخ ثبت: 18/02/1391        آخرین مشاهده: 04/04/1405

7621 ردیف در 191 صفحه
   << بعدی  89  88  87  86  85  84  83  82  81  80  79  78  77  76  75  74  73  72  71  70  69  قبلی >>
دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

پرسش ها و پاسخ ها

    با عرض سلام و خسته نباشید در صورتی شرکتی به عنوان اسپانسر با ما مشغول فعالیت باشد از نظر اداره مالیاتی پول های واریزی از طرف اسپانسر به چه صورت شناسایی میشود ؟ آیا معاف از مالیات است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    باسلام من کاردان دامپزشکم باشراکت مرغداری خریدیم مرغدار نمونه کشور شدم سرم کلاه گذاشتن مرغداری رو فروختن .میخوام کار شروع کنم نمیدونم چیکار باید بکنم.از مردم فراری شدم میترسم با هر کس کار کنم سرم کلاه

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام،وقت بخیر زمانی که لیست تعدیل حقوق تهیه می گردد و حقوق و عیدی از مالیات معاف می گردند در سیستم حسابداری چطور باید مالیات حقوق را کسر کرد متشکرم

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام وقت بخیر من دوتا حساب دارم به نام پیش دریافت عوارض و ارزش فزوده و پیش پرداخت عوارض و ارزش افزود موقع پرداخت ارزش افزوده و عوارض چطوری سند بزنم و این که چرا تفاوت ارزش افزوده خرید من و ارزش ا

    مانوئیل یوحنائی
    مانوئیل یوحنائی ( حسابداری مالی و مالیاتی -حسابداری صنعتی - حسابرسی - حسابرسی داخلی  )

    سلام ، وقت بخیر نحوه سند زدن پرداختی بیمه تامین اجتماعی به چه صورته ؟ بدون این که تو لیست حقوق و دستمزد بیام ه صورت جداگانه چطوری ثبت بزنم؟

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام به مشاور محترم من تازه دیپلم در رشته حسابداری گرفته ام نمی دانم به تحصیل در دانشگاه ادامه دهم یا خیر ؟ با توجه به اینکه بیکاری در مقطع دانش آموختگان عال زیاد است چه کنم ؟ لطفا" رهنمایی بفرمائید

    عیسی ذوقی
    عیسی ذوقی ( مشاور بازرگانی، مالی ومالیاتی  )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت جنابعالی چنانچه پروانه بهره برداری کارگاه یا کارخانه ای که در شهرک صنعتی به نام فرد باشد ولی همین شخص مدیرعامل شرکتی باشد که در همان کارگاه مشغول تولید است و برای آن شرکت دفاتر قانونی تهی

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت استاد محترم برای آموزش کارکنان در دوره آموزشی اکسل در حسابداری میخواستم ببینم چطوری باید با شما هماهنگی کنیم. با تشکر

    مهدی مقدسی
    مهدی مقدسی ( مشاوره مالی ،حسابداری و حسابرسی مالی و مالیاتی ،قانون مالیات های مستقیم. اکسل .قوانین بازار سرمایه، )