فهرست بیشترین بازدید

مقالات/ نهضت نیم‌ بند» نمایندگان مجلس اول و دوم ملی
دنیای اقتصاد - محسن رنجبر: 14 مرداد سنه 1285 خورشیدی. اعلیحضرت بیمار زیر سایه درخت صاحبقرانیه نشسته و اعلم‌الدوله ثقفی، پزشک مخصوص، متن فرمان را می‌خواند و اعلیحضرت امضا می‌کند
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 12/05/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ استراتژی بازاریابی 71 درصد شرکت‌ها اشتباه است
نتایج تحقیقات سالانه موسسه SBI بررسی و ارزیابی تعداد زیادی از واحدهای بازاریابی سازمان‌ها بین‌المللی می‌پردازد، نشان می‌دهد که 71 درصد از استراتژی‌های بازاریابی اشتباه است. به این معنا که این میزان از فروش در سطح بین‌المللی تنها ناشی از 29% از فعالیت‌های بازاریابی است.
حسینی
حسینی
تاریخ ثبت: 30/07/1394        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ تعارض سازمانی: خوب، بد، زشت
ما تمایل داریم تعارض را فرآیندی ناخوشایند، ضد بهره‌وری و هدر دهنده زمان تصور کنیم. تعارض‌هایی که در درون سازمان اتفاق می‌افتند، لزوما مخرب نیستند و می‌توان انرژی فراهم‌ شده از طریق این تعارض‌ها را مهار کرده و مستقیما به سمت حل مشکلات و بهبود سازمان سوق داد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 11/02/1391        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ استراتژی شادی در کسب و کار از زبان یک میلیاردر
تد لئونسیس میلیاردری است که در طول زندگی خود و ایجاد کسب وکار تجربه‌های فراوانی را اندوخته و هیچ پشیمانی در این رابطه نداشته است. وی در یکی از مقالاتش گوشه‌ای از آموزه‌های خود را در اختیار ما قرار داده است.
موسسه حسابداری و حسابرسی بشارت ارقام
تاریخ ثبت: 23/08/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ اصول 7 گانه گزارشگری شفاف در اطلاعات مالی شرکت‌ها
ماهیت درونی افشای شرکت تمایل دارد با فراهم کردن اطلاعات مفید، شفافیت عملکرد مالی و عملیاتی شرکت را افزایش دهد تا استفاده‌کنندگان درون سازمانی و برون‌سازمانی که بخش عمده آنها را سهامداران تشکیل می‌دهند در تصمیمات تجاری و اقتصادی خود از آن بهره‌مند شوند. استانداردهای گزارشگری مالی به طور قابل توجهی بر نیازهای استفاده‌کنندگان برون‌سازمانی تاکید دارد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 30/07/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ مدیریت زنجیره تامین
رویکرد جدیدی که در سالهای اخیر بر مدیریت عملیات حاکم شده،رویکرد مدیریت‏ زنجیره تامین( SCM )است.زنجیره تامین‏ شبکه‏ ای از تسهیلات و مراکز توزیع است که‏ وظایف تهیه و تدارک مواد خام،تبدیل آن به‏ محصولات نهایی و واسطه‏ ای و توزیع این‏ محصولات نهایی به مشتریان را انجام می‏دهد. زنجیره‏ های تامین در سازمانهای تولیدی و خدماتی وجود دارند،هرچند که پیچیدگی‏ زنجیره ممکن است از صنعتی به صنعت دیگر و از شرکتی به شرکت دیگر شدیدا تغییر کند. در این مقاله سعی شده است که این‏ رویکرد جدید در مدیریت عملیات به طور تقریبا کاملی معرفی شود.و بنابراین هدف‏ مقاله این است که این موضوع را که بسیار گسترده و وسیع است تا حدی معرفی و خواننده را با آن آشنا کند. مواردی که در این نوشته بررسی شده‏ عبارتند از:تعاریفی از مدیریت زنجیره تامین، زنجیره ارزش زنجیره تقاضا و زنجیره عرضه‏ (تامین)،نیاز به مدیریت زنجیره تامین،منافع‏ مدیریت موثر زنجیره تامین،عناصر مدیریت‏ زنجیره تامین،مباحث استراتژیکی،تاکتیکی و عملیاتی در مدیریت زنجیره تامین و چند موضوع دیگر.در پایان نیز با ارائه یک‏ چارچوب مفهومی برای مدیریت زنجیره تامین‏ و مطرح کردن رقابت جدید در محیط مدیریت‏ عملیات سعی شده است از مباحث عنوان شده‏ قبلی نتیجه‏گیری قابل قبول صورت گیرد.
پگاه سیستم
پگاه سیستم
تاریخ ثبت: 24/09/1394        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ نگاهی بر طرح هدفمندی در چارچوب اقتصاد سیاسی
در حوزه اقتصاد سیاسی، کلیدی‌ترین نکته در شکل فعلی قانون هدفمندی یارانه‌ها، به مکانیزم پرداخت یارانه نقدی به خانوارها و بنگاه‌های اقتصادی مربوط می‌شود.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 10/05/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ بهبود نظارت حرفه‌ای در حسابرسی
خدماتی که از سوی حسابداران رسمی ارائه می‌شود، بیشتر، خدمات اطمینان بخشی است. اظهار‌نظر حسابرسان نسبت به صورت‌های مالی و سایر اطلاعاتی که از سوی شرکت‌ها منتشر می‌شود موجب افزایش اعتبار آنها شده و درجه اعتماد عمومی نسبت به این اطلاعات را افزایش می‌دهد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 06/03/1392        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ در سال جدید چگونه ثروتمند شویم؟
با آنکه این روزها پول های میلیونی دیگر پولی نیست، ولی هنوز هم بدست آوردنش هدف بزرگی محسوب می شود.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 16/01/1392        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ عصر تغییرات در حوزه آمیخته بازاریابی
در عصر کلاسیک بازاریابی که قدرت دست بازاریاب ها بود و مشتریان به خاطر تعداد کم عرضه کنندگان و دسترسی کمتر به منابع اطلاعاتی از قدرت کمتری برخوردار بودند توجه سازمان ها به 4p بود. یعنی ویژگی های محصول. قیمت گذاری با توجه به استراتژی های شرکت. توزیع های سنتی و ارتباطات بازاریابی یک سویه. اما امروزه مشتریان قدرت بیشتری دارند و جایگاه یابی ها در ذهن آن ها شکل می گیرد.
حمید رضا تاج نسائی
حمید رضا تاج نسائی
تاریخ ثبت: 28/09/1394        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ اتخاذ سیاست در برابر غلبه تفکر حجم محور
راهکاری برای شرکت های اندازه کوچک یا متوسط ، صنایع کارگاهی ، شرکت های درگیر و دچار بحران و رکود و سایر موسساتی که به خاطر بالا بودن هزینه های پرسنلی امکان برخورداری از نیروی انسانی متخصص و با تجربه برای بالا بردن سطح دانش تخصصی مجموعه شان ندارند . چگونه می توانند با استفاده از تکنولوژی اینترنتی این نقیصه را جبران کنند ؟
احمد نورمحمدی
احمد نورمحمدی
تاریخ ثبت: 17/07/1393        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ استراتژی‌های مذاکره-دیدگاه آنها را به رسمیت بشناسید
بخش : شانزدهم در بخش پیش تاکتیک‌هایی معرفی شدند تا به این وسیله به طرف مقابل نشان دهید که او را به رسمیت می‌شناسید. چنان‌که پیشتر نیز گفته شد، به رسمیت شناختن طرف مقابل گامی مهم در میسرساختن مذاکرات است. در این بخش تاکتیک‌های دیگری نیز، جهت به رسمیت شناختن طرف مقابل در مذاکره، معرفی خواهد شد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 08/09/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ تعالی منابع انسانی در سازمان
تجربه کاری هر بهار، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به شرکت ما می‌پیوندند، در کارخانه‌ها یا مراکز فروش دوره آشناسازی و آموزش را می‌گذرانند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 21/09/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ می خواهید شاد باشید یا غمگین ؟تصمیم بگیرید!
شما می توانید «شادبودن» را انتخاب کنید. مردم شاد این موضوع را می دانند در حالی که افراد ناشاد، خود را ملامت می کنند.اولین گام، دانستن این موضوع است که طریقه شادبودن را باید آموخت.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 14/06/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ عجیب‌ترین رفتارهایی که منجر به اخراج شدند
از داستان‌های موفقیت حوصله‌تان سر رفته است؟ ما هر هفته برای شما داستان‌هایی حماسی از شکست و شرم منتشر خواهیم کرد. اغلب مردم شیفته یک داستان موفقیت خوب هستند، اما چه کسی می‌تواند در برابر قصه‌های حماسی مربوط به تحقیر، شرم‌زدگی و... مقاومت کند؟
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 20/03/1391        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ حریم افراد
همینکه اشخاص شروع به رشد و توسعه اعتماد به نفس در خود می‌کنند این توقع را که دیگران باید به داستانها‌یشان گوش کنند کنار گذاشته و در عین حال تنهایی را ترجیح می‌دهند.
کمال زرندی
کمال زرندی
تاریخ ثبت: 15/09/1393        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ نحوه درست استفاده از زبان بدن در کار
استفاده از زبان یکی از راه های موفقیت در کار است. زبان اعضای مختلف بدن همچون چشم یا دست ها می تواند تاثیر مثبتی در روابط داشته باشد و موجب شود دیگران احترام بیشتری برای شما قایل باشند و حرف های شما را بهتر قبول کنند. استفاده از زبان یکی از راه های […] نحوه درست استفاده از زبان بدن
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 15/07/1392        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ مذاکره موفق برای فروش
اولین گام یک فروشنده، جهت داشتن مذاکره‌ای موفق با مشتریان خود، این است که بازار گرمی (به معنای سنتی آن) نکند یعنی به امید فروش کالا یا خدمات، سیلی از اطلاعات را به سوی مشتری احتمالی روانه نسازد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 07/05/1391        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ خبرگی در بازار سهام همچون «لوبیای سحرآمیز» نیست!
گروه بورس- «وقت بیشتر، کار بیشتر، پول بیشتر» تقریبا یک زنجیره علت و معلول پذیرفته شده در فضای کسب و کار به شمار می‌رود، اما افرادی هستند که با وقت و کار کمتر، سود به مراتب بیشتری را به دست می‌آورند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 10/09/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ شناخت مسئله و تهیه برنامه کاری رایگان با تظاهر به واگذاری کار .
شناخت مسئله و تهیه برنامه کار رایگان ! . سرفصل روابط نادرست در فضای کسب و کار : شناخت مسئله و تهیه برنامه کاری رایگان با تظاهر به واگذاری کار . در فرهنگ ما ( به دلیل سبک تفکر مکانیکی ironic ) سیر مراحل و گام هایی که به تشخیص و شناخت مسئله , و راهکارهای حل آن منتهی می گردد "کـــــار" محسوب نمی گردد ، معمولا از این مراحل ، بیشتر ، به "گفتگو کردن" ، "صحبت کردن" ، یا "حرف زدن" ، یاد می کنند . مانند این که : بیماری که به پزشک متخصصی مراجعه نموده است ممکن است در بازگشت ، رخدادهای جلسه تشخیصی درمانی را چنین گزارش کند : "این جلسه فقط حرف زدیم کاری برای ام انجام نداد" ! . آشکار است که چنین سبک تفکری در محیط های کسب و کار نیز مسئله ساز می شود . برخی فعالان اقتصادی ، کارآفرینان ، صاحبان کسب و کار ، بازرگانان ، مدیران اجرایی شرکت ها : به دریافت راهکار و برنامه انجام کار و لیست های انجام کار رایگان عادت کرده اند . انتظار دارند برای تشخیص مسئله و مشکل شان و این که چه کاری قرار است و بایست انجام شود ، این که بهترین راهکار چیست ؟ وجهی پرداخت نکنند ، هزینه ای .
احمد نورمحمدی
احمد نورمحمدی
تاریخ ثبت: 20/08/1394        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ پنج تکنولوژی تاثیرگذار در آینده انرژی
نوآوری در تکنولوژی انرژی به سرعت در حال گسترش است. پنج تکنولوژی که ممکن است شما در مورد آن اطلاعی نداشده باشید، می‌توانند چشم‌انداز انرژی را تا سال 2020 تغییر دهند. پیشرفت‌های اخیر در استخراج گاز طبیعی، سرعتی را نشان می‌دهد که به واسطه آن تکنولوژی‌های مهم و تاثیرگذار می‌توانند چشم انداز منابع طبیعی را دگرگون کنند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 03/04/1391        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ علم بهتر است یا نفت؟
گاه و بی‌گاه از من می‌پرسند: «به جز کشور خودت ‌به کدام کشور دیگر علاقه داری؟» همیشه یک جواب داشته‌ام:
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 27/01/1391        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ چرا برخی مدیران به نظر کارمندان اهمیتی نمی‌دهند؟
آیا تا به حال به عنوان یک کارمند احساس کرده‌اید که مدیر شما هرگز به حرفتان گوش نمی‌دهد؟
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 07/07/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ نهاد‌های درون‌زا: ساختار کنگره
در بخش قبل بیان شد که در سه سطح می‌توان به تحلیل‌ها درباره نهاد‌ها پرداخت. در سطح نخست، نهاد‌ها را داده‌شده می‌گیریم و در اثرات‌شان کنکاش می‌کنیم. در سطح دوم از روش تحلیلی سطح آغازین به عنوان شکلی از تحلیل نهادی مقایسه‌ای برای ارز‌یابی دلالت‌های اشکال گوناگون نهاد‌ها استفاده می‌کنیم.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 27/06/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ فروشگاه زنجیره‌ای پیشگام در نوآوری در آمریکا
شرکت کروگر،‌ بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای در زمینه خواربار و دومین فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ برحسب حجم فروش در‌ایالات متحده بوده و پس از والمارت دومین فروشگاه زنجیره‌ای عمده در‌این کشور می‌باشد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 24/03/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ دلایل غلط موفقیت اپل
با ورود آی‌فون 5 به بازار، شگفتی در مورد موفقیت‌های شرکت اپل بیشتر شده است. برخی فکر می‌کنند دلیل اصلی موفقیت اپل کنترل انحصاری پایگاه نرم‌افزار و سخت‌افزار است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 21/04/1391        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ آزمون رتبه‌بندی حسابرسان
آزمون رتبه‌بندی حسابرسان در روز جمعه یازده آذر‌ماه برگزار شد. سوالات آزمون یادشده سوالات خوب و در حد هر رتبه بود. همان‌طور که در نوشتار قبلی عنوان کرده بودم، چنین اقدامی از طرف مسوولان محترم جامعه حسابداران رسمی ایران را قدم بزرگی در پیشبرد کیفیت کار حسابرسی و حسابداری می‌دانم. دیگر در موسسات، برای هر شخصی رتبه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود یا رتبه‌بندی حسابرسان در کلیه موسسات حسابرسی به یک روش تعیین می‌شود.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 22/09/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ استراتژی‌های نفوذ چگونه از میانه‌گرایی استفاده بهینه کنیم؟
استراتژی‌های نفوذ
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 19/07/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ ۸ قانون برای ارائه خدمات مناسب به مشتری
خدمات مناسب به مشتریان، شریان حیاتی هر کسب و کاری است. شما می‌توانید با تبلیغات و قیمت‌های مناسب، خریداران جدیدی جذب کنید، ولی اگر نتوانید آنها را مجاب به خرید مجدد کنید، کسب و کار شما در بلندمدت سودآور نخواهد بود. کیفیت مناسب خدمات همان چیزی است که مشتریان را مجاب به خرید مجدد می‌کند و باعث می‌شود مشتریان را خوشحال بدرقه کنید- آنقدر خوشحال که بازخورد مناسبی از کار شما به دیگران بدهند (تبلیغات دهان به دهان ایجاد شود، مترجم). اگر شما فروشنده خوبی هستید، می‌توانید هر چیزی را فقط برای یک بار به هر کسی بفروشید، ولی این نگرش شما به کیفیت خدمات است که تعیین می‌کند شما باز هم می‌توانید به او چیزی بفروشید یا نه! در واقع این ماهیت کیفیت خدمات است که یک رابطه بلندمدت با مشتری را شکل می‌دهد. رابطه‌ای که هر یک از مشتریان احساس کند مایل است شما را دنبال کند. تاکنون برای ایجاد چنین رابطه‌ای چه کاری کرده‌اید؟ این ضرب‌المثل را به یاد داشته باشید که شما با اعمالتان مورد قضاوت قرار می‌گیرید و نه با گفته‌هایتان. اگر می‌خواهید خدمات مناسبی به مشتریانتان ارائه دهید، مطمئن شوید کارهای زیر را انجام می‌دهید:
مهران بشیری
مهران بشیری
تاریخ ثبت: 23/08/1394        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ حالا دیگر همه ما بازاریابیم
بخش نخست امروزه جذب مشتری نیازمند تعهد تمام بخش‌های یک شرکت و یک نظام بازاریابی بازتعریف شده است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 12/11/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ مدیران عالی می‌خواهید؟ پس آزادشان بگذارید
دو نوع مدیر وجود دارد. مدیران نوع اول که قسمت اعظم حرفه خود را بر حسب شرح وظایف انجام می‌دهند، هر روز صبح سر کار می‌روند، وظایفشان را انجام می‌دهند، و گهگاه شور و هیجانی هم از خود نشان می‌دهند اما اغلب بر اساس طرح‌ها و برنامه‌ها پیش می‌روند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 05/09/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ برای تقویت مثبت اندیشی چه کار باید کرد
+اندیشی نباید بهانه ای برای عدم پذیرش واقعیتها شود بدانید +اندیشی درد و رنج موجود در جهان را انکار می کند. کار +اندیشی اهدای قدرت به شما است تا از عهده حل کردن مشکلات بهتر بربیاید و زمانی که احساس قدرت کنید ترسهایتان از بین می روند.
کمال زرندی
کمال زرندی
تاریخ ثبت: 06/10/1393        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ اسپانسر جدید NBA؛ پپسی به جای کوکاکولا
روز دوشنبه اعلام شد که با پایان دادن به همکاری 28 ساله NBA با کوکاکولا، پپسی جایگزین آن می شود.
حمید رضا تاج نسائی
حمید رضا تاج نسائی
تاریخ ثبت: 31/01/1394        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ تحلیلی بر مصوبه فروش 53 میلیارد دلاری ارز؛
مصوبه دولت در زمینه فروش 53 میلیارد دلار ارز، تحلیلهای گوناگونی را در پی داشته است که در یکی از آنها که به قلم آقای دکتر قدیری ابیانه، در سایت الف نیز باز نشر یافته (1) و از رانتی که این دستور دولت به همراه دارد ابراز نگرانی شده بود. کل ارزش این رانت هم در حدود 26000 میلیارد تومان تخمین زده شده بود.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 13/03/1391        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ مدیریت تقاضا
یکی از وظایف مدیریت بازاریابی اداره کردن انواع تقاضاست. از آنجا‌که در اثر مرور زمان، تقاضای مشتریان تغییر می‌کند، مدیریت این تقاضا برای نیل به هدف‌های شرکت‌ امری ضروری است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 16/05/1391        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ استراتژی ۴۰: در باب نام‌های تجاری
نوع استراتژی: بازاریابی هنگامی‌که از جی پی‌مورگان در مورد‌ آینده بازار سهام در کوتاه مدت سوال پرسیده شد با اطمینان گفت که «بازار نوسان می‌کند». ولی چگونه سادگی، چه در محصول و چه در نام تجاری می‌تواند در سرنوشت محصول یا شرکت شما تاثیر گذار باشد؟
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 11/02/1391        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ چرا نوآوران اجتماعی باید به طراحی فکر کنند
ابزارهای خوب و توسعه‌یافته‌ای در اختیار داریم تا بتوانیم به مسائل اجتماعی بپردازیم. این ابزارها به تحلیل اندیشمندانه و ابداع فنی متکی هستند، اما به نظر می‌رسد چیزی از جعبه ابزار کارمان گم شده است. بنا به سبقه کاری‌مان، تاکنون به نوآوری در «طراحی» فکر نکرده‌ایم و آن را در مسائل اجتماعی به کار نگرفته‌ایم. طراحی فرآیندی است که با جست و جو برای انتخاب‌های جدید و راه‌حل‌های بدیل معادل است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 08/09/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ افسانه‌های اقتصادی و مسائل بی‌ربط
آنچه در کتاب‌های تاریخ درس داده نمی‌شود، این است که رکود بزرگ را یک شکست بزرگ دولتی به بار آورد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 08/05/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ شکستن موانع همکاری
دیپلماسی هنر اجازه دادن به طرف مقابل برای اتخاذ «موضع خودی» است
موسسه حسابداری و حسابرسی بشارت ارقام
تاریخ ثبت: 01/08/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

مقالات/ آیا باید مالیات بر املاک برچیده شود؟
قانون کاهش مالیات 2001 شامل یک بند بود که مالیات املاک و مستغلات تا سال 2010 به صورت تدریجی حذف شود اما قرار بر این شده بود که در سال 2011 وقتی که کل قانون 2001 منقضی می‌شود به حالت اول برگردد. این سازش عجیب و غریب سیاسی درباره مالیات املاک احتمالا دوامی نخواهد آورد، به طوری که فرصت خوبی است تا ملاحظه کنیم درباره این مالیات چه کار باید انجام داد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تاریخ ثبت: 28/07/1390        آخرین مشاهده: 26/04/1403

4375 ردیف در 110 صفحه
   << بعدی  96  95  94  93  92  91  90  89  88  87  86  85  84  83  82  81  80  79  78  77  76  قبلی >>
دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

پرسش ها و پاسخ ها

    با عرض سلام و خسته نباشید در صورتی شرکتی به عنوان اسپانسر با ما مشغول فعالیت باشد از نظر اداره مالیاتی پول های واریزی از طرف اسپانسر به چه صورت شناسایی میشود ؟ آیا معاف از مالیات است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    باسلام من کاردان دامپزشکم باشراکت مرغداری خریدیم مرغدار نمونه کشور شدم سرم کلاه گذاشتن مرغداری رو فروختن .میخوام کار شروع کنم نمیدونم چیکار باید بکنم.از مردم فراری شدم میترسم با هر کس کار کنم سرم کلاه

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام،وقت بخیر زمانی که لیست تعدیل حقوق تهیه می گردد و حقوق و عیدی از مالیات معاف می گردند در سیستم حسابداری چطور باید مالیات حقوق را کسر کرد متشکرم

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام وقت بخیر من دوتا حساب دارم به نام پیش دریافت عوارض و ارزش فزوده و پیش پرداخت عوارض و ارزش افزود موقع پرداخت ارزش افزوده و عوارض چطوری سند بزنم و این که چرا تفاوت ارزش افزوده خرید من و ارزش ا

    مانوئیل یوحنائی
    مانوئیل یوحنائی ( حسابداری مالی و مالیاتی -حسابداری صنعتی - حسابرسی - حسابرسی داخلی  )

    سلام ، وقت بخیر نحوه سند زدن پرداختی بیمه تامین اجتماعی به چه صورته ؟ بدون این که تو لیست حقوق و دستمزد بیام ه صورت جداگانه چطوری ثبت بزنم؟

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام به مشاور محترم من تازه دیپلم در رشته حسابداری گرفته ام نمی دانم به تحصیل در دانشگاه ادامه دهم یا خیر ؟ با توجه به اینکه بیکاری در مقطع دانش آموختگان عال زیاد است چه کنم ؟ لطفا" رهنمایی بفرمائید

    عیسی ذوقی
    عیسی ذوقی ( مشاور بازرگانی، مالی ومالیاتی  )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت جنابعالی چنانچه پروانه بهره برداری کارگاه یا کارخانه ای که در شهرک صنعتی به نام فرد باشد ولی همین شخص مدیرعامل شرکتی باشد که در همان کارگاه مشغول تولید است و برای آن شرکت دفاتر قانونی تهی

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت استاد محترم برای آموزش کارکنان در دوره آموزشی اکسل در حسابداری میخواستم ببینم چطوری باید با شما هماهنگی کنیم. با تشکر

    مهدی مقدسی
    مهدی مقدسی ( مشاوره مالی ،حسابداری و حسابرسی مالی و مالیاتی ،قانون مالیات های مستقیم. اکسل .قوانین بازار سرمایه، )