فهرست اطلاعات

  • مقالات
حاکمیت شرکتی وشفافیت
به زبان ساده، هیئت مدیره به گروهی از افراد که قانونی در حاکمیت سازمان مسئول هستند، گفته می شود. هیئت مدیره به عنوان جزء اصلی حاکمیت شرکتی در کنار سهامداران و مدیریت عامل نقش عمده ای را در برابر ذی نفعان بر عهده دارد. در این مقاله، ابتدا حاکمیت شرکتی را تعریف کرده، اهمیت آن را مورد بررسی قرار می دهیم، سپس تغییرات ساختاری را که در وظایف هیئت مدیره، در یک دهه اخیر، رخ داده مرور می کنیم
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
راهکارهایی برای عبور از بحران
مدیریت بحران عبارت است از تصمیم‌گیری یا یافتن راه‌حل‌های موثر در شرایط بحرانی.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
رموز تصمیم‌گیری
دانشمندان و صاحبنظران، تعریف‌هایی را از تصمیم‌گیری ارائه داده‌اند که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
حسابرسان و سازمان امور مالیاتی
صدور دستورالعمل حسابرسی مالیات بر ارزش افزوده و رهنمودهای تلویحی جامعه حسابداران رسمی ایران مبنی بر عدم اجرای حسابرسی توسط حسابداران رسمی و همچنین بازنگری در دستورالعمل حسابرسی مالیاتی موضوع ماده (272) و الحاق و افزایش موادی یک‌سویه در جهت تامین نظر ادارات مالیاتی، متضمن افزایش مسوولیت‌های بی‌رویه حسابرسان مالیاتی است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
انواع حسابرسان در عمل و ویژگیهای حرفه ای انها
حسابرسان از جهات حرفه ای و عمل به اصول حرفه ای به انواعی قابل طبقه بندی وتقسیم می باشند.اما سوال اینست که این طبقه بندی چه ضرورتی دارد وبرای چه صورت می گیرد؟قطعاپاسخ به این سوال می تواند ما را در رویکرد این طبقه بندی کمک نماید.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
برخورد حسابرسان با تعدیلات سنواتی
این روزها که فعالان بازار سرمایه و سهام، با برگزاری مجامع سالیانه روبه‌رو هستند، اصطلاح «تعدیلات سنواتی» برای آنها عبارتی آشنا و برای آگاهان امر، عبارتی آزار دهنده است که متاسفانه به طور عادی و یک قلم اصلی، مکرر در صورت‌‌های مالی شرکت‌‌ها گنجانده می‌‌‌شود.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
سال مالی متفاوت از سال تقویمی؟
سال جدید برای اقوام ایرانی مقارن با یکی از دو اعتدال سال یعنی اول فروردین است. این شروع که با عید نوروز جشن گرفته می‌شود نقطه‌ای بر خاتمه طبیعت سرد و فسرده زمستان و طلیعه بهار و رویش مجدد طبیعت است
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
شما چقدر عقلایی هستید؟
در اینجا یک آزمون کوچک برایتان در نظر گرفته‌ام تا معلوم شود شما چقدر عقلایی رفتار می‌کنید. قبل از پاسخ به هر سوال یک نفس عمیق بکشید (سوالات بعدی را هم نگاه کنید!)
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
ضرورت بازنگری در کنترل و حسابرسی داخلی سیستم بانکی
تحولات اخیر سیستم بانکی که در معنای عمیق خود به جهانی شدن دلالت دارد، نیاز به نظارت ‏محتاطانه را جهت حفظ ثبات و اطمینان در سیستم مالی افزایش داده است و این موضوع با وقوع بحران ‏مالی جهانی، اهمیت صد چندان یافته است.‏
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
اندازه گیری عملکرد، بایدها و نبایدها
اندازه گیری عملکرد کاری بسیار سخت و پیچیـده است و بی توجهی به مضمون آن می تواند مشکلاتی را ‏به وجود آورد. یکی از محورهای مهم در مبحث اندازه گیری عملکرد فراهم آوردن زمینه های فرهنگی لازم برای این مهم ‏است. ‏
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تئوری‌ قرارداد بهینه‌ در روابط‌ کارگزار - کارفرما ‏
در ادبیات‌ اقتصادی‌ روشهای‌ ایجاد انگیزه‌ در کارکنان‌ به‌ مسئله‌ کارگزار - کارفرما اشاره‌ شده‌ است‌ که‌ برای‌ حل‌ ‏آن‌ از تئوری‌ قرارداد بهینه‌ استفاده‌ می‌شود. ‏
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
خدمات متقابل مدیریت و حسابرسی داخلی در سازمان
هر یک از قسمتهای یک سازمان در جهت اثربخشی و کارائی نیاز به ویژگیهائی در محیط فعالیت خود دارد. تعاملات و روابط حرفه‌ای حسابرسان داخلی، به عنوان یکی از قسمتهای مهم سازمان، با سایر مدیران، عامل مهمی در جهت نیل به اهداف حسابرسی داخلی و در مرحله بعد بهره مند شدن سازمان از آن است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
بازیگران جدید، قوانین جدید
در تابستان 2007 میلیون ها مالک خانه در آمریکا پی بردند که هر روز از ارزش خانه های آنها کاسته می شود ضمن اینکه شرایط بازپرداخت وام های دریافتی ایشان سخت و سخت تر می شود. این روند به سلب مالکیت از اغلب خانوارهای آمریکایی انجامید. به زودی این نابسامانی به دیگر اقتصادهای پیشرفته دنیا که از سیستم پیچیده مالی برخوردارند، سرایت کرد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
متن اولیه پیش نویس اصول حاکمیت شرکتی
متن اولیه پیش نویس اصول حاکمیت شرکتی که شیوه اداره یک سازمان را نشان می دهد در این کوتاه مقال ارائه شده است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
آشنایی با مفاهیم اساسی حسابرسی عملیاتی (معیار)
در حسابرسی مالی، حسابرسان بیشتر، از استانداردها و اصول پذیرفته شده حسابداری به‌عنوان معیار استفاده می‌کنند. معیارها در حسابرسی عملیاتی، شرایط متفاوتی با حسابرسی مالی دارند،
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
واژه شناسی حسابرسی عملیاتی
«حسابرسی عملیاتی» یکی از انواع خدمات مشاوره مدیریت است که روز به‌روز اهمیت بیشتری می‌یابد. نگاهی اجمالی به کتابها و نشریه‌های موجود درباره این نوع خدمات حرفه‌ای، موید این نکته است که برای بیان و نامگذاری آن، از واژه‌ها و اصطلاحات مختلفی استفاده شده است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
حسابرسی عملکرد مدیریت و نقش آن در شفاف سازی واحدهای اقتصادی
بیش از هفتاد سال است که ابتدا در انگلستان و بعد از آن آمریکا، کانادا و سایر کشورهای اروپایی این سوال مطرح شد که چرا حفظ کامل منافع سهامداران از طریق روش های حسابرسی سنتی (حسابرسی مالی) تامین نمی شود و همراه با این سوال نگرشی به سمت و سوی روش جامع تر، کامل تر و دقیق تر شکل گرفت و با نام حسابرسی عملکرد مدیریت .
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
حسابرسی عملکرد و عملیاتی
سیستم اقتصادی یک کشور به میزان قابل توجهی به تصمیم گیریهای مدیریت در واحدهای اقتصادی بستگی دارد. بدیهی است این تصمیم گیریها نقش تعیین کننده ای در میزان درآمد های اقتصادی و ثمر بخش بودن فعالیتهای تعیین شده و استفاده بهینه از امکانات تولیدی و خدماتی مؤسسات انتفاعی و غیرانتفاعی کشور دارند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
حسابرسی عملکرد
رسیدن به عملیات کارا و اثر بخش مسئولیت اصلی مدیریت است. حسابرسی عملکرد، مصداق بارزی از خدمات مشاوره مدیریت به شمار می آید که ممکن است برخی از ویژگیهای حسابرسی صورتهای مالی را داشته باشد. این نوع حسابرسی، در برگیرنده بررسی روشمند فعالیتهای یک سازمان یا بخش مشخصی از آن، در دستیابی به هدفهای مشخص است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
کارآفرینی وتجارت الکترونیک‏
افزایش جمعیت در کشورهای در حال رشد، کاهش منابع و امکانات موجود در این کشورها و پیدایش نیازهای ‏اجتماعی ‏واقتصادی جدید همگی سبب توجه نهادها و مقامات مسئول در این کشورها به این نیازها و چاره اندیشی ‏بنیادین یا ‏مقطعی برای آنها شده است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
537 ردیف در 27 صفحه
   << بعدی  27  26  25  24  23  22  21  20  19  18  17  16  قبلی >>
تازه ها


دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

تازه های مشاوره

رازنامه در شبکه های اجتماعی
دریافت نسخه اندروید از رازنامه دریافت نسخه اندروید از گوگل دریافت نسخه اندروید از بازار
تمامی حقوق طراحی ,ساخت وعرضه متعلق به مشاوره رازنامه می باشد.
شرایط و مقررات استفاده از رازنامه . .