فهرست اطلاعات

  • مقالات
مدیریت ریسک در تجارتهای خٌرد
مدیریت ریسک عبارت است از تشخیص، اندازه گیری، و ارزیابی خطرات احتمالی و ایجاد تدابیری به منظور مدیریت آنها با در نظر گرفتن حداکثر میزان موفقیت. این امر به طور اخص ارتباط تنگاتنگی با استفاده بهینه از تکنیک های تجاری، الگوبرداری های متعارف اقتصادی، و بررسی های مالی برقرار می کند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
روش سازماندهی یک تیم مدیریت سرمایه
همه ی کارها را به درستی انجام داده اید. پولی به دست آورده اید، عاقلانه سرمایه گذاری کرده اید، پس انداز کرده اید، و درآمدتان را هم هوشیارانه خرج میکنید. اما مشکلی وجود دارد: برای کنترل و پیشبرد ثروتتان به اندازه کافی وقت ندارید. چه باید بکنید؟ اگر می خواهید به طریقی حرفه ای ثروتتان را به کار بیندازید، اداره امور را به یک تیم برنامه ریزی و مدیریت سرمایه بسپارید
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
بهترین شیوه‌ سرمایه‌گذاری پس از هدفمندی
این روزها یکی از پرسش‌های عمده مردم این است که پس از هدفمندی یارانه‌ها کدام بازار برای سرمایه گذاری سودآورتر است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
مدیریت ریسک و بانکداری الکترونیکی
بانکداری الکترونیکی به دلیل ماهیت گستردگی و شعار همه کس, همه جا با هر رسانه ای ویژگی های منحصر به فردی دارد که به همین دلیل خطرها و ریسک های متنوعی به همراه دارد که شامل شکل این نوع بانکداری و سطحی از خطر هایی را که مرتبط با خدمات سنتی مالی، راهبردهای ویژه، عملیاتی، قانونی، و خطرهای اعتباری می باشد را افزایش دهد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
حجم مبنا و مصائب آن
در حال حاضر، در میان کلیه بورس‌های سهام دنیا، تنها یک بورس وجود دارد که قانون «حجم مبنا» در آن اعمال می‌شود؛ بورس تهران! در واقع اصطلاح حجم مبنا، هیچ‌گاه به گوش انبوه سهامداران فعال در بورس‌های سهام سایر کشورهای جهان نرسیده است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
سرمایه‌گذاری پرمخاطره یا سرمایه‌گذاری بانک‌ها؟
در فرآیندهای تامین مالی نکته مورد توجه زمانی است که یک کارآفرین برای ایجاد طرحی جدید که پیش‌بینی نتایج حاصل از اجرای آن در آینده مشکل است نیاز به تامین منابع مالی دارد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
از اشتباهات بزرگ بپرهیزید
حتی بهترین سرمایه‌گذارها هم ایـن اشتباه بزرگ را مرتکب می‌شونـد مراقب باشید شما آن را انجام ندهید من شخصا تنها یک قانون برای خودم دارم: از اشتباهات بزرگ بپرهیز.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
درس‌های بحران برای سیاست‌گذاران اقتصادی
پاول توکر از اعضای کمیته اقتصاد پولی و معاون امور مربوط به ثبات مالی در بانک مرکزی انگلستان، در بخشی از سخنرانی اخیر خود در مورد وضعیت اقتصادی انگلستان و چالش‌های اصلی پیش روی این کشور به موضوع درس‌های بحران برای سیاست‌گذاران اقتصادی پرداخت.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
ترکیب مناسب ریسک و انضباط در بازارهای مالی
متاسفانه در حال حاضر احتمال این که بزرگ‌ترین بحران مالی در سه نسل اخیر به یک اصطلاح معنی‌دار در مقررات بخش مالی نیانجامد، بسیار بالاست. بنابراین شاید بتوان گفت که آخرین فرصت برای نجات اقتصاد در دست سنا است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
ابداعات مالی
ابداعات مالی معمولا چهار مرحله را از سر می‌گذرانند. ابتدا، همه آنها را به عنوان نشانه ای از نبوغ بانکداران مبتکرشان تحسین می‌کنند. سپس با تلاش سرمایه‌گذاران برای کسب سود از آنها، زمینه معاملات سفته بازانه فراوانی می‌شوند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
جنبه‌هایی از ابزارهای مالی جدید که کمتر دیده شده‌اند
شاید فکر کنید که دیگر شکی وجود ندارد که نوآوری‌های مالی مشکل‌زا هستند. اما بانکداران، سرمایه‌گذاران و افراد خیّر این طور فکر نمی‌کنند زیرا می‌دانند که با استفاده از ابزارهای مالی جدید و مبتکرانه می‌توان وضع فقرا را بهبود داد و اهداف اجتماعی را پیش برد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
مدیریت ریسک: مفهومی چالش‌برانگیز
شاید بتوان گفت که آنچه مرز بین دوران مدرن و گذشته را مشخص می‌کند، جا افتادن مفهوم ریسک است و درک این اصل که زنان و مردان موجوداتی خنثی در برابر طبیعت نیستند. بازارهای مالی در دوران مدرن تجربه‌ای طلایی داشتند که در آن نرخ‌های بهره پایین بود و بازار سرمایه با تلاطمات اندک و بازدهی بالا عمل می‌کرد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
رموز تصمیم‌گیری
دانشمندان و صاحبنظران، تعریف‌هایی را از تصمیم‌گیری ارائه داده‌اند که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تجزیه وتحلیل صورتهای مالی
گسترش فزاینده و پیچیدگی فعالیتهای اقتصادی از یک سو و فراهم آوردن اطلاعات دقیق و وسیع از طریق سیستمهای اطلاعاتی حسابداری از سوی دیگر نیاز به تدوین و ابداع روشها و راه‌حل‌های نوین حسابداری و تسریع در دگرگونی شیوه‌های متعارف را دارد
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تبدیل به اوراق بهادار کردن دارایی ها یعنی چه؟
نوآوری مالی عمده ای که در دهه 80 پای گرفت وبر نقش واسطه های مالی در بازار سرمایه عمیقا تاثیر گذاشت پدیده تببدیل به اوراق بهادار کردن دارایی هاست.این فرایند شامل یک کاسه کردن ویا تجمیع کردن وامها وفروش اوراق بهاداری با ضمانت وپشتوانه انهاست.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
ریسک نقدینگی و بحران حاضر
دوگونه نقدینگی وجود دارد: نقدینگی بازار (‏Market Liquidity‏)، شاید نقدشوندگی بازار مفهوم مورد نظر ‏را بهتر برساند و نقدینگی تامین مالی (‏Funding liquidity‏).
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
آنچه باید درباره بحران مالی بدانید
ارزش بازار بورس به میزان سودآوری آینده شرکت ها بستگی دارد. این بازار، در یک اقتصاد راکد، نوعاً قبل از آنکه حداکثر نرخ بیکاری رخ دهد، افت می کند. سقوط های هفته قبل، انعکاسی از این نگرانی بودند که اقتصاد، در حال حرکت به سوی یک رکود شدید طولانی مدت است. دلیل
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
چگونه سرمایه گذاری کنیم؟ ‏
مطالعه و تعیین اولویت سرمایه گذاری برای طرحهای گوناگون با اهداف گوناگون، دارای اهمیت بسیار است و ‏نقش تعیین کننده ای دارد. در مطالعات گزینه های گوناگون ازنظر فنی و اقتصادی، همیشه باید ادامه وضع موجود یکی از گزینه های ‏موردبررسی باشد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
ارزش افزوده اقتصادی (EVA) و نرخ بازده دارائی‌ها (ROA)
از زمان پیدایش و خلق انسان روابط اقتصادی و مالی و در کل مبادلات نیز شکل گرفت. این روابط در ابتدا و در جوامع ابتدائی به صورت بسیار ساده وجود داشت. با گذشت زمان کم کم جوامع کوچک به وجود آمدند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
چگونه مانند یک سرمایه‌گذار فکر کنید
پیش از آنکه به عنوان یک‌ کارآفرین به منبع مالی خوبی برای فعالیت اقتصادی خود دسترسی بیابید باید بدانید چه پرسش‌هایی از شما می‌شود و منظور از آنها چیست.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
197 ردیف در 10 صفحه
   << بعدی  10  9  8  7  6  5  4  3  2  1  قبلی >>
تازه ها


دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

تازه های مشاوره

رازنامه در شبکه های اجتماعی
دریافت نسخه اندروید از رازنامه دریافت نسخه اندروید از گوگل دریافت نسخه اندروید از بازار
تمامی حقوق طراحی ,ساخت وعرضه متعلق به مشاوره رازنامه می باشد.
شرایط و مقررات استفاده از رازنامه . .