فهرست اطلاعات

  • مقالات
روش‌های تحلیل‌گری قیمت سهام
هر اندازه که بینش و درک سرمایه‌گذاران و معامله گران در تحلیل‌گری قیمت سهام افزایش یابد از رکودهای ‏لحظه‌ای، ‏ترقی قیمت‌ها به‌صورت حبابی و واکنش‌های نابهنگام در معاملات جلوگیری می‌کند و نه تنها شفافیت و ‏روشنگری در ‏معاملات را تقویت می‌کند بلکه بازار را به سمت و سوی کارا بودن سوق خواهد داد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
کارآفرینی وتجارت الکترونیک‏
افزایش جمعیت در کشورهای در حال رشد، کاهش منابع و امکانات موجود در این کشورها و پیدایش نیازهای ‏اجتماعی ‏واقتصادی جدید همگی سبب توجه نهادها و مقامات مسئول در این کشورها به این نیازها و چاره اندیشی ‏بنیادین یا ‏مقطعی برای آنها شده است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
مقدمه ای بر علم مالی جدید
دانش مدیریت مالی در سال های اخیر رویکردی جدید به واقعیت های پیچیده بازارهای مالی خصوصا بازارهای سرمایه داشته است. با توجه به نقاط ضعف تئوری های مدرن پرتفوی و فرضیه بازار کارای سرمایه و کاهش روز افزون مقبولیت آنها، این رویکرد جدید در بین دانشمندان مالی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
بحران در دنیای سرمایه‌داری
در چند ماه گذشته، با فروش شرکت مریل لینچ به بانک آمریکا موافقت شد. پس از آن لمن برادرز، یکی از بانک‌های سرمایه‌گذاری پر اعتبار وال‌استریت دچار یکی از سخت‌ترین ورشکستگی‌های تاریخ آمریکا شد. در حالی که اندکی بعد شاهد انتقال قسمتی از شرکت بیمه ای.آی.جی، یکی از بزرگ‌ترین بیمه‌های تجاری دنیا، به دولت فدرال بودیم. این نقل و انتقال‌ها نه تنها به آرام کردن بازارهای مالی کمک نکردند، بلکه باعث تسریع سقوط بازار سرمایه کوتاه مدت در روزهای بعد شد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
مقوله پیچیده تصحیح نرخ ارز
در غیاب بازارهای رقابتی، قیمت‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی خارج از روال طبیعی خود که تاثیرپذیری از مکانیسم عرضه و تقاضا است تنها بر اساس اراده‌های غیربازاری مسلط بر بازار تعیین می‌شود. یکی از این حوزه‌های قیمت‌گذاری نرخ ارز است که در اقتصاد دولتی ایران همچون قیمت پول (نرخ بهره) و نرخ مزد و بهای کالا‌ها و خدمات دولتی خارج از سازوکار بازار ارزش‌گذاری می‌شوند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
چگونه در مسیر درست سرمایه‌گذاری حرکت کنیم
اغلب شنیده می‌شود که سهام و دارایی‌های مالی تنها برای افراد حرفه‌ای یا معامله‌گران باتجربه سودمند است و بیشتر سرمایه‌گذاران در فعالیت‌های تجاری خود به موفقیت نمی‌رسند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
دلار؛ سود برای آمریکا ضرر برای جهانیان
بحران مالی به وجود آمده ناشی از چیست؟ سوروس از سرمایه داران و نظریه پردازان آمریکایی ریشه بحران آمریکا را در حوزه مالی جست وجو می کند منتها از این زاویه که موضوع جهانی سازی سرمایه به آن عمق و شدت بیشتری بخشیده است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
سرمایه داری زوزه می کشد ‏
یکصد و شصت و پنج سال پیش یک تاجر اسکاتلندی دست به راه اندازی یک روزنامه زد. «جیمز ویلسون» کار خود را با «واکنشی مالیخولیایی» آغاز کرد با این مضمون که: «مادام که دارایی و ثروت به سرعت افزایش یابد، و دانش و هنر معجزه هایی متعجب کننده ایجاد کنند»، همه طبقه های مردم با «شاخص های بی اطمینانی و ناامنی» مشخص خواهند شد. راه حل ویلسون آزادی بود. او کار خود را نه تنها با مبازره علیه قوانین حمایتی محدود ، بلکه علیه تلاش ها برای ایجاد «موانع در معاملات، رشک ، دشمنی و حسادت بین افراد و طبقات در این کشور و همچنین بین این کشور و دیگر کشورها آغاز کرد.» تا کنون، اکونومیست جانبدار اقتصاد آزاد بوده است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
حباب بازار مسکن چگونه ایجاد شد؟
تئوری چرخه تجاری اتریشی‌ نشان می‌دهد که شکست دولت نخستین مسوول آغاز حباب بازار مسکن است؛ در شرایط وجود حباب بازار مسکن تعداد زیادی مسکن بدون توجه به بنیان‌های اصولی اقتصاد ساخته می‌شوند و میل درونی مردم برای خانه‌دار شدن به‌شکل مصنوعی به‌وسیله تورم پولی ایجاد شده تحریک می‌شود. این دقیقا همان زمانی است که منابع مالی به شکل نادرست و نامطلوب توزیع می‌شوند
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
مقامات پولی بحران را نشناخته‌اند
همه چیز خیلی بهتر عمل خواهد کرد، وقتی تصمیمات غلط تنبیه و تصمیمات درست تشویق شوند.واقعیت اینست که مقامات پولی بحران را نشناخته‌اند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
بحران مالی و نقش ارزشهای متعارف‏
اخیرا پوشش رسانه ای زیادی در خصوص حسابداری ارزش متعارف (Mark to market) یا مارک تو مارکت ( fair value ) در کشورهای بحران زده مالی شنیده می شود. در حالی که برخی ازمفسران در روزهای اخیر استفاده از ارزشهای متعارف را برای ارزشیابی دارائیهای مالی شرکتها وبنگاهای آسیب دیده از بحران اخیربازارهای مالی توصیه می نمودند برخی دیگر استفاده از آن را در شرایط کنونی به عنوان نکته منفی تلقی می کردند که اوضاع را نه تنها بهتر نخواهد کرد بلکه به تشدید بحران نیز دامن خواهد زد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
هر آنچه باید درباره بحران مالی بدانید
بحران مالی ونتایج حاصل از ان بسیاری از افراد را حتی متخصص وحرفه ای را دچار سردر گمی می نماید.در مقاله حاضر لویت ما را در این مورد راهنمایی نموده است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
مدیریت ریسک
مدیریت ریسک کاربرد سیستماتیک سیاست‌های مدیریتی، رویه‌ها و فرایندهای مربوط به فعالیت‌های تحلیل، ارزیابی و کنترل ریسک می‌باشد. مدیریت ریسک عبارت از فرایند مستندسازی تصمیمات نهایی اتخاذ شده و شناسایی و به‌کارگیری معیارهایی است که می‌توان از آنها جهت رساندن ریسک تا سطحی قابل قبول استفاده کرد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
مقدمه‌ای بر ارزشگذاری شرکت‌ها
برای تعیین ارزش از مفاهیم متعددی استفاده می‌شود که در ادامه به برخی از انها اشاره شده است.اما استفاده از هریک از این روشها بسته به موقعیت زمانی ومکانی وقضاوت ارزیاب بستگی دارد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
محاسبه هزینه سرمایه واحد تجاری
ایده «هزینه سرمایه» برای کاری که حرفه‌ای‌های مالی و حسابداری، مستقیم یا غیرمستقیم، به عنوان ‏بخشی از مشارکتشان در گروههای تصمیمگیری چندوظیفه¬ای متقابل انجام می‌دهند، نقشی اساسی ‏دارد.سه روش متفاوت تعیین میانگین موزون هزینه سرمایه برای شرکتهای مایکروسافت و جنرال­الکتریک منجر به نتایج متفاوتی برای هر یک از این شرکتها شد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
رفتارشناسی مالی
تحقیقات نشان می‌دهد که افراد در هنگام انجام تصمیم‌گیری‌های مالی از حسابداری ذهنی استفاده می‌کنند. حسابداری ذهنی به این معنی است که افراد تمایل دارند تصمیم‌گیری دربارهء مسایل مختلف مالی را در حساب‌های ذهنی جدا انجام دهند، واین بدین مفهوم است که افراد به عنوان مثال هنگام سرمایه‌گذاری به دنبال بهینه کردن پرتفوی سرمایه‌گذاری خود نیستند بلکه سهام را به صورت جداگانه و بدون در نظر گرفتن ارتباط آن‌ها با یکدیگر خریداری می‌کنند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
دیدگاه کارشناس قیمت‌گذاری سهام
تا کنون دستورالعملی مبنی بر تعیین صلاحیت کارشناس قیمت‌گذاری سهام تهیه نشده؛ اما قیمت‌گذاری تاکنون بیشتر توسط کارشناسان رسمی دادگستری رشته حسابداری انجام شده است. در این خصوص ضرورت دارد کلیه دست‌اندرکاران مربوط به تهیه و تصویب دستورالعمل یاد شده،مواردی رامد نظر قرار دهند 1- رجوع به ک
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
197 ردیف در 10 صفحه
  10  9  8  7  6  5  4  3  2  1  قبلی >>
تازه ها


دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

تازه های مشاوره

رازنامه در شبکه های اجتماعی
دریافت نسخه اندروید از رازنامه دریافت نسخه اندروید از گوگل دریافت نسخه اندروید از بازار
تمامی حقوق طراحی ,ساخت وعرضه متعلق به مشاوره رازنامه می باشد.
شرایط و مقررات استفاده از رازنامه . .