منبع: | دنیای اقتصاد | تاریخ انتشار: | 1389-09-23 |
نویسنده: | مترجم: | سریما نازاریان | |
چکیده: | |||
مارتینا ناگهان احساس ناخوشی کرد. دوباره برادر بزرگترش اوان تماس گرفته بود و با حرفهایش حال او را بد کرده بود. در عین اینکه نمیخواست به مارتینا کوچکترین صدمهای بزند، او توانسته بود او را تنها به کمک چند حرف به این حال دچار کند. حالا هم دنبالش میآمد تا با هم برای نهار بیرون بروند. |
|||
آنها به نهار و بعدش هم به نمایش بازیهای الکترونیکی میرفتند. مارتینا که مدیر عامل سازمان KMS تولیدکننده بازی الکترونیکی موسیقیایی Amp up بود، در دفترش منتظر رسیدن برادرش بود. او تصمیم در مورد Amp up را سال 2004 گرفته بود. زمانی که صحبت از فروختن ایده به دیگران یا تولید خصوصی آن بود، مارتینا پیشنهاد تولید آن را داده بود. Amp upها از دستههای گیتارهای الکترونیکی واقعی ساخته شدند، ولی جای سیمهای نواختن دگمه داشتند. این دستگاهها این امکان را فراهم میکردند که نوازندهها از همه جای دنیا تنها به کمک یک کامپیوتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و یک قطعه خاص
اوان برادر مارتینا اعتقاد دارد برای غرق نشدن سازمان زیر موج گرایش به نرم افزارهای کد باز KMS نیز باید به یک سازمان کد باز تبدیل شده و نرمافزار خود را در اختیار همه بگذارد تا هر چه خواستند به آن اضافه کنند. این اقدام به برنامه نویسان سازمان نیز این امکان را میدهد که با استفاده از نرمافزارهای کد باز فرآیند برنامهنویسی را سادهتر کنند. با این وجود زیر پا گذاشتن حقوق قانونی محصولات برای مارتینا دشوار است، چراکه در نظر او، این در واقع امتیاز دهی این سوال که آیا مارتی باید کد نرمافزار Amp up را در اختیار مشتریان بگذارد یا آن را برای خودش نگه دارد، واقعا یک سوال ثانویه است. اولین کاری که او و سایر مدیران سازمان KMS باید انجام دهند، تصمیم گرفتن در مورد تعریف آنها از موفقیت است. زمانی که آنها این کار را انجام دادند، مسیری که در آینده باید در پیش بگیرند، کاملا واضح خواهد شد. |