دسته بندی اطلاعات

مدیر عامل بیمه البرز وتوسعه در گفت و گو با فارس:بیمه‌های مسئولیت در کشور فاقد متقاضی کافی هستند

منبع: تاریخ:

1389-08-29


بیمه‌های مسئولیت در کشور فاقد متقاضی کافی هستند
محمدابراهیم امین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با تأکید بر اینکه در انجام فعالیت‌های بیمه‌ای باید جنبه تقاضا و عرضه بیمه‌نامه‌ها مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: شرکتهای بیمه عرضه کننده بیمه‌نامه هستند و عدم خرید یا فروش بیمه‌نامه‌ها در چارچوب موضوعات دیگری قرار می‌گیرد.
وی در ادامه در خصوص محدودیت شرکت‌های بیمه در عرضه بیمه‌های مسئولیت، افزود: شرکت‌های بیمه قادرند انواع بیمه‌نامه‌های مسئولیت‌ را با ارزیابی ریسک‌ مناسب به متقاضیان ارائه دهند البته در صدور این بیمه نامه‌ها باید نرخ و شرایط معینی مد نظر گرفته شود.
به گفته وی بیمه‌نامه‌های مسئولیت زمانی از جانب شرکت‌های بیمه‌ای صادر می‌شوند که متقاضی برای خرید آنها وجود داشته باشد و این امر در حالی‌است که متأسفانه در کشور متقاضیان زیادی برای خرید این بیمه‌نامه‌ها وجود ندارد.
این مقام مسئول بیمه با اشاره به اینکه 70 درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت قرار دارد، گفت: با توجه به آمار مذکور مدیران دولتی تمایل چندانی به خرید پوشش‌های بیمه‌ای ندارند که این امر شرکت‌های بیمه را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
امین معتقد است تمام شرکت‌های بیمه‌ای داخلی با کمال میل علاقمند به صدور بیمه‌نامه‌ها هستند ولی متقاضی وجود ندارد.
مدیر عامل بیمه البرز با تأکید بر اینکه هر بیمه‌نامه‌ای با کسب شرایط عمومی لازم از طرف شورای عالی بیمه مورد تصویب قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بیمه‌نامه‌ها بعد از تصویب شورای عالی به شرکت‌های بیمه ارجاع می‌شوند تا با توجه به شرایط اقتصادی جامعه نرخ‌های خود را براساس ریسک تعیین کنند البته تا زمانی که خریداری برای ریسک‌ها نباشد طبیعتاً شرکت‌های بیمه نیز آنها را ارائه نخواهند داد.
وی عدم وجود عامل "تقاضا " را در ارائه بیمه‌های مسئولیت مهم دانست و افزود: علاوه بر عامل مذکور این نکته را نیز باید یادآوری کرد که شرکت بیمه یک اصولی دارد که نمی‌تواند برای هر ریسکی بدون چارچوب و کار کارشناسی بیمه‌نامه صادر کند.

* خواسته‌های غیرمعقول قابلیت بیمه شدن ندارند

مدیر عامل بیمه البرز با بیان اینکه هر مسئولیتی قابلیت بیمه شدن ندارد، تصریح کرد: مسئولیتی قابلیت بیمه شدن دارد که خریدار بیمه‌نامه یا بیمه‌گذار به طور عمدی دخالتی در وقوع ریسک آن نداشته باشد زیرا در صورت دخالت بیمه گذار در وقوع خسارات، صدور بیمه نامه در آن رابطه معنا پیدا نمی‌کند.
به گفته وی درخواست‌های بیمه‌ای باید تعریف و ارزیابی شده و در چارچوب ریسک‌ها بگنجد به نحوی که اگر در صورت مطابقت با اصول مربوطه شرکت‌های بیمه برای آنها بیمه‌نامه صادر نکنند می‌توان به ضعف شرکت‌های بیمه خرده گرفت اما اینکه افراد به هر دلیلی به علت عدم شناخت اصول بیمه‌ای و استانداردهای آن بخواهند هرگونه خطری را تحت پوشش بیمه قرار دهند، شرکت‌های بیمه نمی‌توانند با تمام درخواست‌های آنها موافقت نمایند.
امین با تأکید بر اینکه شرکت‌های بیمه داخلی می توانند برای تمام ریسک‌ها در قالب استانداردها و ضوابط بیمه‌گری، بیمه‌نامه تعریف کنند، اظهار داشت: شرکت‌های بیمه در برخی موارد می‌توانند به تنهایی اقدام به صدور بیمه‌نامه کنند اما در برخی مواقع صدور بیمه‌نامه‌ها اجازه بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه را احتیاج دارد.
به گفته وی شرکت‌های بیمه باید ارزیابی‌های مناسبی را برای صدور بیمه‌نامه‌های مسئولیت انجام دهند و با آمار و اطلاعات و تجریه و تحلیل موضوع مربوطه تصمیم به صدور بیمه‌نامه‌ها کنند، زیرا در صورت اقدامات مذکور ممکن است در آینده با خسارات زیاد مواجه شده و نتوانند به تعهدات خود عمل کنند.
مدیر عامل بیمه البرز در خصوص تأثیر نرخ شکنی تعدادی از شرکت‌های بیمه در بیمه‌های مسئولیت،‌ اظهار داشت: نرخ‌های فنی به دلیل آنکه مربوط به ماهیت ریسک‌هاست از یک شرکت به شرکت دیگر تفاوت نمی‌کند، بلکه مطلبی که در اینجا مهم و اساسی است حق بیمه‌های این بیمه‌نامه است زیرا نرخ فنی حق بیمه‌های شرکت را تعیین نکرده بلکه آنچه در حق بیمه‌ها و نرخ فنی تأثیر می‌گذارد مسئله هزینه‌های شرکت بیمه است.
وی در ادامه افزود: یک شرکت بیمه‌ که هزینه‌های پایینی دارد به طور حتم حق بیمه‌های کمتری را نیز از مشتریان خود اخذ می‌کند در حالی که شرکت‌ بیمه‌ای که سرمایه و ذخایر زیاد و کارایی بالایی دارد برای حذف رقبا حق بیمه‌های کمی را تعیین می‌کند.
به گفته وی این یک رقابت بر سر مدیریت و بهره‌وری و کاهش هزینه‌هاست به صورتی که هر شرکت آمار متفاوتی را به خود اختصاص داده است.
این مقام مسئول بیمه در خصوص فعالیت‌های این شرکت بیمه در حوزه بیمه‌های مسئولیت، گفت: بیمه البرز تمام بیمه‌نامه‌هایی که متقاضی کافی دارد را ارائه می‌دهد البته این امر بستگی دارد به اینکه تا چه میزان مشتری به این شرکت مراجعه کند.
وی در ادامه افزود: بیشترین بیمه‌های مسئولیتی که در حال حاضر در کشور رایج است بیمه مسئولیت کارفرما و کارگران، مسئولیت سازندگان، ‌پزشکان و غیره است به صورتی که هر کس می‌تواند تحت ضوابط خاص مسئولیت‌های موردنظر را تحت پوشش قرار دهد.


 
مدیرعامل بیمه توسعه در گفت‌وگو با فارس:
"نرخ شکنی " بلای جان صنعت بیمه و بیمه‌های مسئولیت است
خبرگزاری فارس: مدیر عامل بیمه توسعه با اشاره به افزایش رقابت بین شرکت‌های بیمه‌ای با آزادسازی تعرفه‌های بیمه گفت: در حال حاضر ارائه نرخ‌های غیر فنی و بدون هیچ محاسبه‌ای از سوی شرکت‌های بیمه بزرگترین مشکل بیمه‌‌های مسئولیت در کشور است.

قدرت‌الله اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، ضمن تأکید براینکه بیمه‌های مسئولیت یکی از بهترین رشته‌های بیمه‌ای موجود در کشور است، اظهار داشت: یکی از مزیت‌های اصلی این بیمه‌نامه برای شرکت‌های بیمه محاسبه دقیق سود و زیان آنها است چراکه در بیشتر موارد شرکت‌ها آمار دقیقی از منافع و زیان‌های بیمه‌نامه‌های خود ندارند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیمه‌های مسئولیت فاقد سازمان مشخصی برای خود هستند، افزود: با توجه به آزاد‌سازی تعرفه‌ها زمینه فعالیت تا حدودی برای شرکت‌های بیمه‌ای فراهم شده است، اما باید این نکته را یاد آوری کرد که ارائه نرخ‌های غیر فنی و بدون هیچ محاسبه‌ای از سوی شرکت‌های بیمه در حال حاضر بزرگترین مشکل این بیمه‌نامه‌ها در کشور است.
به گفته وی، شاید وجود علت مذکور باعث شده است تا اغلب شرکت‌ها در ارائه بیمه‌های مسئولیت عاجز باشند به نحوی که اگر این روند ادامه پیدا کند به طور حتم در آینده به ضرر صنعت بیمه خواهد بود.

* صنعت بیمه در حال از دست دادن رشد 25 درصدی خود است

این مقام مسئول بیمه با اشاره به اینکه صنعت بیمه در سال‌های 82 تا 87 رشد 25 درصدی را شاهد بود، خاطرنشان کرد: در این سال‌ها با اتخاذ سیاست‌های مناسب یک روش پیش گیرانه‌ای در صنعت بیمه به وجود آمده بود که در نتیجه استمرار آن ضریب نفوذ بیمه در آینده می‌توانست اصلاح و افزایش پیدا کند اما با توجه به نرخ‌های بسیار پایینی که از جانب شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌شود این نرخ رشد در حال حاضر از 25 درصد کاهش یافته است.
اسدی با تأکید براینکه از سال 88 که طرح آزاد سازی‌ تعرفه‌ها شروع به کار کرده است، افزود: با توجه به اینکه طرح مذکور برای شرکت‌های بیمه بسیار ارزشمند است ولی به جهت عدم رعایت ضوابط و نرخ فنی های دقیق از سوی شرکت‌های بیمه‌ای متأسفانه در حال حاضر نرخ شکنی‌ها به یک معضل تبدیل شده و صنعت بیمه را تهدید می‌کند.
به گفته وی، در صورت وقوع این اتفاق ضریب نفوذ بیمه تنها افزایش نخواهد یافت بلکه احتمالاً کاهش قابل توجهی را نیز در آینده شاهد خواهد بود.
مدیر عامل بیمه توسعه مقصر اصلی رکود بیمه‌های مسئولیت در کشور را شرکت‌های بیمه دانست و افزود: در حال حاضر شرکت‌های بیمه در یک رقابت ناسالم با یکدیگر فعالیت می‌کنند به صورتی که برای کسب بازار بیشتر و سبقت از یکدیگر حتی از ارائه نرخ‌های فنی و نامعقول نیز کوتاهی نمی‌کنند.

* "نرخ شکنی " صنعت بیمه کشور را به نابودی می‌کشاند

وی ضمن تأکید بر اینکه بیمه مرکزی بحث توانانگری مالی را در این رابطه مطرح کرده است، اظهار داشت: بیمه مرکزی اکنون سیاست نظارت مالی را جایگزین نظارت تعرفه‌ای قرار داده است به نحوی که شرکت‌های بیمه‌ای که توانایی مالی مطلوبی در برابر کاهش قیمت‌ها داشته باشند به آسانی می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.
اسدی با اشاره به اینکه بیمه توسعه درمسیر نرخ‌های پایین حرکت نمی‌کند، تصریح کرد: این شرکت بیمه تمام تلاش خود را در ارائه نرخ‌های منطقی، معقول و محاسبه‌ای به بیمه گذاران انجام می‌دهد به صورتی که اگر نتوانیم در برخی از رشته‌ها فعالیت و عملکرد حساب شده‌ای داشته باشیم، اصلاً به آنها ورود نخواهیم کرد.
مدیر عامل بیمه توسعه در خصوص طرح‌های جدید این شرکت بیمه برای توسعه بیمه‌های مسئولیت، افزود: بیمه‌های مسئولیت رشته فوق‌العاده وسیعی است که احتیاج به تلاش زیاد دارد، منتهی اگر شرکت‌های بیمه نرخ‌های معقول و حساب شده‌ای را در این حوزه ارائه کنند سایر شرکت‌ها نیز تمایل بیشتری در ایجاد نوآوری در این رشته‌ها را خواهند داشت.
وی در پاسخ به این سئوال که وضعیت‌ بیمه‌های مسئولیت را در بیمه توسعه چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: این شرکت بیمه تمرکز زیادی در بیمه مسئولیت کیفیت ساختمان دارد و در این حوزه همکاری و قراردادهای مناسبی را با وزارت مسکن انجام داده‌است، به عقیده بنده وضعیت این شرکت در این بیمه‌نامه بسیار مطلوب است.
اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: بیمه توسعه در فعالیت‌های آینده خود به دنبال ارائه "بیمه کیفیت محصول " اعم تولیدی و صنعتی است زیرا این بیمه‌نامه که یکی از بهترین رشته‌ها در بیمه های مسئولیت به شمار می‌آید و تولید کنندگان را ملزم به رعایت چارچوب و ضوابط استاندارد برای محصولات خود می‌کند



ارسال محتوا به دوستان نظرات خود را در رازنامه ثبت کنید                به اشتراک گذاری محتوا در فیسبوک به اشتراک گذاری محتوا در گوگل پلاس به اشتراک گذاری محتوا در لینکدین به اشتراک گذاری محتوا در توی تر

مشخصات ثبت اطلاعات

مدیریت رازنامه

مدیریت رازنامه

تاریخ ثبت:
1389/08/29
بروزرسانی:
1389/08/29
آخرین مشاهده:
1403/04/26

نظرات و پیشنهادات


دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

پرسش ها و پاسخ ها

    با عرض سلام و خسته نباشید در صورتی شرکتی به عنوان اسپانسر با ما مشغول فعالیت باشد از نظر اداره مالیاتی پول های واریزی از طرف اسپانسر به چه صورت شناسایی میشود ؟ آیا معاف از مالیات است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    باسلام من کاردان دامپزشکم باشراکت مرغداری خریدیم مرغدار نمونه کشور شدم سرم کلاه گذاشتن مرغداری رو فروختن .میخوام کار شروع کنم نمیدونم چیکار باید بکنم.از مردم فراری شدم میترسم با هر کس کار کنم سرم کلاه

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام،وقت بخیر زمانی که لیست تعدیل حقوق تهیه می گردد و حقوق و عیدی از مالیات معاف می گردند در سیستم حسابداری چطور باید مالیات حقوق را کسر کرد متشکرم

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام وقت بخیر من دوتا حساب دارم به نام پیش دریافت عوارض و ارزش فزوده و پیش پرداخت عوارض و ارزش افزود موقع پرداخت ارزش افزوده و عوارض چطوری سند بزنم و این که چرا تفاوت ارزش افزوده خرید من و ارزش ا

    مانوئیل یوحنائی
    مانوئیل یوحنائی ( حسابداری مالی و مالیاتی -حسابداری صنعتی - حسابرسی - حسابرسی داخلی  )

    سلام ، وقت بخیر نحوه سند زدن پرداختی بیمه تامین اجتماعی به چه صورته ؟ بدون این که تو لیست حقوق و دستمزد بیام ه صورت جداگانه چطوری ثبت بزنم؟

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام به مشاور محترم من تازه دیپلم در رشته حسابداری گرفته ام نمی دانم به تحصیل در دانشگاه ادامه دهم یا خیر ؟ با توجه به اینکه بیکاری در مقطع دانش آموختگان عال زیاد است چه کنم ؟ لطفا" رهنمایی بفرمائید

    عیسی ذوقی
    عیسی ذوقی ( مشاور بازرگانی، مالی ومالیاتی  )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت جنابعالی چنانچه پروانه بهره برداری کارگاه یا کارخانه ای که در شهرک صنعتی به نام فرد باشد ولی همین شخص مدیرعامل شرکتی باشد که در همان کارگاه مشغول تولید است و برای آن شرکت دفاتر قانونی تهی

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت استاد محترم برای آموزش کارکنان در دوره آموزشی اکسل در حسابداری میخواستم ببینم چطوری باید با شما هماهنگی کنیم. با تشکر

    مهدی مقدسی
    مهدی مقدسی ( مشاوره مالی ،حسابداری و حسابرسی مالی و مالیاتی ،قانون مالیات های مستقیم. اکسل .قوانین بازار سرمایه، )