فهرست اطلاعات

  • مقالات
ناکارایی جرایم مالیاتی
جرایم مالیاتی مبالغی است که از سوی قانون گذار به دلیل تاخیر در تسلیم یا عدم تسلیم اظهارنامه یا ترازنامه و حساب سود و زیان ، تاخیر در پرداخت مالیات یاعدم پرداخت بدهی مالیاتی و ... برای مودیان متخلف وضع شده است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
سازمان مالیاتی و تکلیف غیرممکن
ماده (104) قانون مالیات‌های مستقیم اشاره می‌دارد:
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تجدید ارزیابی دارایی‌ها و معافیت مالیاتی
کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تجدید ارزیابی دارایی‌ها، اندوخته سرمایه‌ای و سهام جایزه‌ای، معافیت مالیاتی، افزایش قیمت‌ها برای مصرف‌کننده را در لایحه بودجه سال 1390پیشنهاد کرده است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
نقدی بر بخشنامه سازمان امور مالیاتی
سازمان امور مالیاتی کشور در تاریخ 18/7/1385 طی بخشنامه شماره 28345/2401/232 که به‌منظور ایجاد رویه واحد و رفع ابهامات موجود در گزارشات حسابرسی مالیاتی صادر شده،
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
بستانکاری حساب‌های نقدی و بانکی
طبق قانون مالیات‌های کشور، یکی از موارد رد دفاتر قانونی، بستانکار شدن حساب‌های نقدی و بانکی است،
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
جایگاه اسناد مالیاتی در تجارت
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، اسناد صادر شده از ادارات مالیاتی یک سند رسمی دولتی محسوب می شود
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
نقدی بر اصلاح و شیوه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال 1366 است و اصلاحاتی به صورت کلی در سنوات 1371 و 1380 روی قانون انجام شد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
ابطال یک بخشنامه مالیاتی دیگر و تداوم بی‌عدالتی مالیاتی
با شکایت چند مودی مالیاتی به دیوان عدالت اداری در خصوص عدم انطباق بخشنامه صادره سازمان امور مالیاتی شماره 30545 /393 /232 مورخ 18 /3/1388با قانون که طی آن با برداشت ممیزان مالیاتی، سود سپرده‌های بانکی در سال 1387 در برگ تشخیص‌های صادره، مشمول شده بود، باطل شد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
بطال تمبر در وکالت اختلافات مالیاتی
یکی از مسائل معمول در فرآیند تشخیص و وصول مالیات، وجود موارد اختلاف مالیاتی بین مودیان مالیاتی و کارشناسان امور مالیاتی است که در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی رسیدگی می‌شود.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
تجدید ارزیابی و آثار مالیاتی آن
به موجب استانداردهای حسابداری ایران، یکی از روش‌‎های مورد قبول در حسابداری دارایی‌های ثابت مشهود و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، روش تجدید ارزیابی است که در این نوشتار به دنبال نقد آن نیستیم و فقط می‌خواهیم به آثار مالیاتی ناشی از به کارگیری این روش بپردازیم.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
گزارش حسابرسی و تشخیص علی‌الراس!
چند روز پیش دستورالعملی از سوی رییس کل محترم سازمان امور مالیاتی در مورد نحوه اجرای ماده 6 آیین‌نامه راهکارهای افزایش ضمانت اجرایی و تقویت حسابرسی مصوب وزرای عضو کمیسیون اقتصاد صادر شد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
قبض‌های مالیاتی سرگردان «مالیات‌های پرداخت شده بدون صاحب
یکی از ویژگی‌های اساسی مالیات، این است که سهل‌الوصول باشد و با کمترین هزینه وصول به خزانه مملکتی واریز شود.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
اظهارنامه الکترونیکی «ابتکاری جدید یا چالشی مضاعف
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در آستانه تیرماه (موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی) از تمهیدات جدید این سازمان به ویژه اظهارنامه‌های الکترونیکی خبر داده و اجرای طرح «اظهارنامه الکترونیکی» را ابتکاری جدید عنوان کرده است
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
بهشت مالیاتی- جهنم مالیاتی
هشدار اصول‌گرایان و برخی دیگر از نمایندگان محترم از عدم پرداخت مالیات واقعی اصناف و تکلیف به سازمان مالیاتی برای وصول مالیات حقه از اهمیت زیادی برخوردار است آنهم در شرایطی وظیفه قانونی در امر پی‌گیری اجرای قانون مصوب با نمایندگان محترم مجلس است. قانون مالیات سال 1380 را نمایندگان محترم مجلس تصویب کردند
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
سازمان امور مالیاتی و توافق با اصناف
سرانجام پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، چالش میان سازمان امور مالیاتی و اصناف پایان یافت و همگان متوجه شدند که اصناف برنده واقعی این ماراتن بودند و بازندگان واقعی، سازمان امور مالیاتی، خزانه مملکتی یا به عبارتی کل افراد این جامعه (به جزاصناف)بودند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
لزوم تغییر در ترکیب هیات‌های حل اختلاف مالیاتی
به موجب مفاد ماده 244 قانون مالیات‌های مستقیم، مرجع رسیدگی به کلیه اختلافات مالیاتی، جز در مواردی که ضمن مقررات قانون یاد شده، مرجع دیگری برای آن پیش‌بینی شده، هیات حل اختلاف مالیاتی است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
اجرای صحیح مالیات بر ارزش افزوده در کشور ما غیرممکن است
بحث مالیات بر ارزش افزوده و اجرای آن در کشور بحثی است قدیمی. چنان‌که از زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی‌رفسنجانی این بحث مطرح بود و در دولت آقای خاتمی‌هم در قالب تدوین لایحه دنبال می‌شد.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
حسابدار مستقل باشم یا رسمی
ماده 28 قانون بر ارزش افزوده اجازه تاسیس نهادی موسوم به "جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران" را به سازمان امور مالیاتی می دهد که به ارائه خدمات مشاوره ای طبق قوانین ومقررات مالیاتی به مودیان نمایند
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
عقب نشینی مالیاتی تیر خلاص به جامعه حسابداران‏
در جوامع پیشرفته، هر خانوادهای دارای سه مشاور خانوادگی مانند وکیل دعاوی،پزشک وحسابدار دارد اما وضعیت در ایران به گونه ای رقم خورده که هر خانواده هیچکدام از انها را مگر در سطوح ثرتمندان جامعه ندارد واحساس نیاز نیز نمی کند.این عدم نیازگریبان دولت در ایران را نیز گرفته است.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
ویژگی های مالیات برارزش افزوده ‏
مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات بر مصرف است که هم اکنون بر بیش از ۱۲۰کشور ‏جهان اجرا می شود. این مالیات در واقع نوعی مالیات بر فروش کالا و خدمات چند مرحله ای ‏است که طی مراحل زنجیره واردات تولید ، توزیع ، مصرف با نرخ مالیات ثابت ( غیر تصاعدی ) ‏اعمال می شود و در نهایت مصرف کنندگان نهایی، تنها پرداخت کننده واقعی آن هستند .‏نظام مالیات بر ارزش افزوده به دلیل انتقال مالیات از بخش تولید به مصرف و در برگرفتن کلیه ‏مبادلات اقتصادی موجبات نظام مالی را فراهم کرده و منبع مناسب و قابل اتکایی نیز برای ‏تأمین درآمدهای دولت خواهد بود.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
41 ردیف در 3 صفحه
   << بعدی  3  2  1  قبلی >>
تازه ها


دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

تازه های مشاوره

رازنامه در شبکه های اجتماعی
دریافت نسخه اندروید از رازنامه دریافت نسخه اندروید از گوگل دریافت نسخه اندروید از بازار
تمامی حقوق طراحی ,ساخت وعرضه متعلق به مشاوره رازنامه می باشد.
شرایط و مقررات استفاده از رازنامه . .