فهرست بیشترین توضیحات

مقالات/ موفقیت، واجب تر از نان شب
خیلی اسم قشنگیه…هر موقع در موردش صحبت می شه احساس شور و شعف خاصی برای رسیدن بهش تو چشم ها موج میزنه. اصلاً مگه میشه تو دنیا زندگی کرد و به عشق چیزی غیر از موفقیت نفس کشید،حتماً یادتونه از بچگی دوست داشتیم از موفقیت هامون بگیم و آدمها تشویقمون کنند و حتی موفقیت هایی که قراره تو آینده به اون دست پیدا کنیم و به اطرافیانمون شرح بدیم . اما یه جای نگران کننده همیشه وجود داره که درصدی بسیار پایینی تو زندگیشون به موفقیت می رسند و بقیه فقط در آرزوی اون موفقیت خواهند موند. قراره تو این نوشته خودمونی یک بار برای همیشه راه موفقیت خودمون رو پیدا کنیم و با قدرت برای رسیدن به اون تلاش کنیم. به شما قول می دهم اگر با دقت مطالب این نوشته رو دنبال کنید به این نتیجه بزرگ خواهید رسید که شما هم می توانید به آرزوهایتان برسید و همین الان قدم بزرگی برای رسیدن به آن بردارید...
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 25/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ رشد در زمینه موفقیت
قبل از اینکه برم سراغ رشد فردی…حتماً شما هم یادتونه تو درس های مدرسمون بعضاً سوالاتی بود که شاید الان از جوابش خندمون بگیره و به خاطر سادگیش سری به علامت تمسخر بچرخونیم؛ولی اون وقت با قدرت جواب سوال رو میدادیم و با غرور به نمره کاملی که از اون سوال می گرفتیم نگاه می کردیم.یادمه تو درس زبان فارسی یکی از سوالات امتحانی این بود که جملات تاکیدی چیست؟ و اگه فقط شما تو جواب می نوشتی جملاتی که برای تاکید می آیند نمره کامل اون سوال رو می گرفتید. شاید باورش برای شما کمی سخت باشه اما تو این سالهایی که دارم رشد فردی و موفقیت رو به افراد زیادی تدریس می کنم با تمام وجودم به این مطلب اعتقاد دارم که رشد فردی، هم تعریفش و هم رسیدن بهش مثل جواب اون سوال آسونه،فقط یه ذره پشتکار و مهارت می خواد…همین!
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 24/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ کنترل ذهن
بودا: ذهن همه چیز است .به هر چه فکر کنی ، همان خواهی شد . قطعا شماهم بارها درباره قدرت ذهن، تاثیر اون در مسیر رسیدن به موفقیت و نقش مهمی که درحس و حال ما داره، مطالعه کردید و مطالب زیادی شنیدید . قدرت ذهن یا همان قدرت درونی ، غیر قابل انکارهست و هرگز نمیشه تاثیر اون بر زندگی رو نادیده گرفت. شما در مسیری پیش خواهید رفت که ذهن شما انتخاب کرده و اعمال و رفتار شما رو مطابق با همان مسیر برنامه ریزی خواهد کرد.در واقع کنترل زندگی شما به طور کامل در دست ذهن شماست. ما توانایی این رو نداریم که این قدرت رو از ذهن خودمان سلب کنیم و یا در مقابل اون ایستادگی کنیم ، بلکه تنها و بهترین کاری که میتوانیم انجام بدیم این هست که ورودی های ذهن خود رو کنترل کنیم تا بتونیم از این قدرت نامحدود برای رسیدن به اهداف و خواسته هایی که دوست داریم ، استفاده کنیم. جایی برای نگرانی وجود نداره. شما میتونید ذهنتون رو طوری تعلیم بدید که با تمام توان برای رسیدن به رویاهاتون به شما کمک کنه.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 24/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ ارتباط موثر
یکی از مهم ترین بخش های موفقیت و یکی از مباحث مهم رشد فردی ، توانایی برقراری ارتباط خوب و موثر با دیگران هست . فرقی نمیکنه در چه جایگاه اجتماعی قرار دارید. همسر یا پدرو مادر، مدیر یا کارمند،مدرّس یا دانش آموز،مشتری یا فروشنده . در هر شغل و موقعیتی که باشید،توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران میتونه: براتون کلی مشتری ثابت و دائمی جمع کنه ، میتونه روابطتون باهمسر و فرزندانتون رو محکم کنه و بهبود ببخشه، میتونه شما رو برای دانش آموزاتون به یک الگو تبدیل کنه ، میتونه شما رو به بهترین مدیراز دیدگاه کارمندانتون تبدیل کنه و کلی اتفاقات دیگه . اگر تا امروز به این نکته ضروری و کارسازتوجهی نکرده بودید، اصلا نگران نباشید همین حالا با ما همراه بشید تا چندتا نکته کلیدی رو یاد بگیرید.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 22/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ قدرت نه گفتن
همه ی ما بار ها و بارها توی موقعیت هایی قرار گرفتیم که «نه» گفتن برایمان خیلی سخت بوده و با اینکه تمایلی به قبول کردن و بله گفتن نداشتیم اما قبول کردیم ونتوانستیم «نه» بگوییم. این ها مواقعی بوده که برنامه ی از قبل تعیین شده داشته اید و با بله گفتن از اهداف بزرگ خود دست برداشته اید و با این شرایط میتوان یکی از سنگ ریزه های مسیر موفقیت را نداشتن توانایی و قدرت «نه» گفتن را نام برد. خیلی از مواقع خودخوری و مشکلاتی که برای ما پیش میاد به خاطر اینه که نمیتونیم به راحتی «نه» بگیم. وقتی نتونیم در مقابل درخواست های غیر معقول دیگران «نه» بگیم اونوقت مجبور به انجامش میشیم و در نهایت ذهنمون درگیر این میشه که چرا نتونستیم «نه» بگیم تا حال خوب خودمون خراب نشه. گاهی وقت ها ما با بله گفتن های بی جا خودمون رو به درد سر و مشکلات می اندازیم. وقتی در مقابل هر نوع درخواست و خواسته ای «نه» نمیگوییم باعث میشه خیلی از زمانهایی رو که برامون با ارزش هستند رو از دست بدیم. وهمینطور که ما از «نه» گفتن ترس داریم که نمیتونیم از آن استفاده کنیم درنتیجه درخواست های دیگران رو قبول میکنیم که در پی آن نظم و برنامه ریزی قبلیمون بهم میخوره. در این مقاله سعی داریم چند راهکار را بیان کنیم تا قدرت «نه» گفتن رو افزایش بدیم.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 22/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ افزایش قدرت یادگیری با ۷ راهکار عملی
همه ی ما دوست داریم وقتی کلاس یا دوره ای شرکت میکنیم یا وقتی در مدرسه یا دانشگاه هستیم و یا شروع به مطالعه کتابی میکنیم،خیلی سریع تر و با عمق بیشتری مطالبی که میشنویم یا میخوانیم رو فرا بگیریم.این مهارتی است که عده ای از آن برخوردار هستند و ما از آنها به عنوان افراد باهوش و با استعداد یاد میکنیم. حالا سؤال اینجاست:آیا این مهارت رو ما میتوانیم کسب کنیم یا این که این امری خدادادی است و ما دخالتی در افزایش و یا کاهش آن نداریم؟ و این هدیه ای از طرف خداست که به بعضی ها داده و به دیگران نداده است. مشخصه که جواب منفی است. من در این مقاله سعی دارم ۷ راه حل مهم و کاربردی را برای بالا بردن قدرت و سرعت یاد گیری برای شما خوانندگان عزیز مطرح کنم. شک ندارم با عمل به این ۷ راهکار سرعت و قدرت یادگیریتون به طور چشم گیری افزایش خواهد یافت.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 21/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ افزایش تمرکز
شاید براتون اتفاق افتاده باشه:خواستید در عرض یک ربع مثلاً ۱۰ صفحه کتاب مطالعه کنید،اما بعد از گذشت نیم ساعت به خودتون میاید و میبینین که چند خط بیشتر جلو نرفتید. یا اینکه سر کلاس هستید و فکرتان مشغول چیزی میشه و ناگهان متوجه میشید که همه در حال برخواستن و ترک کلاس هستند،بله کلاس تموم شده و شما هیچ چیزی از درس رو متوجه نشدید. البته شاید مقابل این قضیه هم براتون پیش اومده باشه:چقدر لذت بخشه وقتی که مدتی غرق در کاری میشویم و نتیجه اش این میشه که اون کار رو به بهترین شکل ممکن و در کمترین زمان به پایان میرسانیم و احساس اعتماد به نفس بالاتری داشته باشیم. من در این مقاله سعی کردم مهم ترین عوامل عدم تمرکز و همچنین راهکارهایی برای افزایش قدرت تمرکز را برای شما بیان کنم.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 21/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ هدف
همین چند وقت پیش بود که داشتم درباره هدفم با یکی از دوستام حرف میزدم . من با کلّی انگیزه و اشتیاق از هدف بزرگی که داشتم صحبت میکردم و اون در آخر با گفتن یک جمله تمام حال خوبم رو نابود کرد. ” دست از این بلند پروازی های الکی بردار” این جمله نیم خطی باعث شد سکوت کنم و دیگه هیچی نگم. تا مدتها با خودم درگیر بودم و مدام از خودم میپرسیدم : “نکنه حق با اون باشه؟ شاید اون داره درست میگه .” تا اینکه بالاخره بعد از کلی کلنجار رفتن با خودم ، پرس و جو کردن از دیگران ومطالعه متوجه شدم اشتباه من کجا بوده و چرا انقدر دچار تردید شدم . چرا به هدف بزرگی که داشتم ، شک کردم و فکر کردم توان رسیدن به اون رو ندارم؟ فکر میکنم همگی شما بارها هدفهای بزرگی رو انتخاب کردید اما بعد خیلی راحت بخاطر این قبیل حرف ها به خودتون گفتید :”بیخیال بابا . من کجا و چنین هدفی کجا؟” ولی ما تصمیم داریم بهتون ثابت کنیم شما دقیقا لایق اون هدف هستید و باید بهش برسید و قصد داریم راه و روش رسیدن به بزرگترین هدف زندگیتون رو بهتون یاد بدیم. پس همراهمون باشید.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 20/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ انعطاف پذیری
همیشه در اطراف ما افرادی وجود دارند که با کوچکترین تغییری صدای اعتراضشون بلند میشه و حس اضطراب و خشم تمام وجودشون رو فرا میگیره. آدم هایی که به محض بروز کوچکترین مشکلات در زندگیشون دست و پا گم میکنند و با تصور اینکه دنیا به آخر رسیده، زندگی رو به کام خودشون و اطرافیانشون تلخ میکنند. مشکل این افراد تنها از یک موضو منشأ میگیره و اون چیزی نیست جز انعطاف پذیری. افرادی که ویژگی انعطاف پذیری در آنها وجود نداره معمولا به سختی با شرایط جدید و اتفاقات تازه سازگاری پیدا میکنند و این موضوع نه تنها خوشون بلکه اطرافیانشون رو هم به شدت آزار میده. اگر در اطرافیانتون کسی چنین مشکلی رو داره و یا حتی خود شما با این مسئله روبرو هستید ، همین حالا اقدام کنید و برای حل این موضوع اقدام کنید.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 20/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ اصلی ترین عامل موفقیت
قبل از اینکه برم سراغ رشد فردی…حتماً شما هم یادتونه تو درس های مدرسمون بعضاً سوالاتی بود که شاید الان از جوابش خندمون بگیره و به خاطر سادگیش سری به علامت تمسخر بچرخونیم؛ولی اون وقت با قدرت جواب سوال رو میدادیم و با غرور به نمره کاملی که از اون سوال می گرفتیم نگاه می کردیم.یادمه تو درس زبان فارسی یکی از سوالات امتحانی این بود که جملات تاکیدی چیست؟ و اگه فقط شما تو جواب می نوشتی جملاتی که برای تاکید می آیند نمره کامل اون سوال رو می گرفتید. شاید باورش برای شما کمی سخت باشه اما تو این سالهایی که دارم رشد فردی و موفقیت رو به افراد زیادی تدریس می کنم با تمام وجودم به این مطلب اعتقاد دارم که رشد فردی، هم تعریفش و هم رسیدن بهش مثل جواب اون سوال آسونه،فقط یه ذره پشتکار و مهارت می خواد…همین!
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 18/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ چجوری موفق بشیم؟
خیلی اسم قشنگیه…هر موقع در موردش صحبت می شه احساس شور و شعف خاصی برای رسیدن بهش تو چشم ها موج میزنه. اصلاً مگه میشه تو دنیا زندگی کرد و به عشق چیزی غیر از موفقیت نفس کشید،حتماً یادتونه از بچگی دوست داشتیم از موفقیت هامون بگیم و آدمها تشویقمون کنند و حتی موفقیت هایی که قراره تو آینده به اون دست پیدا کنیم و به اطرافیانمون شرح بدیم . اما یه جای نگران کننده همیشه وجود داره که درصدی بسیار پایینی تو زندگیشون به موفقیت می رسند و بقیه فقط در آرزوی اون موفقیت خواهند موند. قراره تو این نوشته خودمونی یک بار برای همیشه راه موفقیت خودمون رو پیدا کنیم و با قدرت برای رسیدن به اون تلاش کنیم. به شما قول می دهم اگر با دقت مطالب این نوشته رو دنبال کنید به این نتیجه بزرگ خواهید رسید که شما هم می توانید به آرزوهایتان برسید و همین الان قدم بزرگی برای رسیدن به آن بردارید.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 17/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ جادوی بداهه گویی
در یک جمع دوستانه هستید و همه مشغول گپ زدن با همدیگه هستند اما شما فقط نظاره گر هستید و هر چقدر در ذهنتون دنبال موضوعی برای صحبت میگردید، چیزی پیدا نمیکنید . در یک جلسه کاری مهم بدون هماهنگی قبلی ناگهان از شما خواسته میشه چند کلمه ای برای جمع سخنرانی کنید ، با استرس به دیگران خیره میشید و نمیتونید کلامی بر زبان بیارید. درباره موضوعی صحبت به میان میاد و شما اطلاعات بسیار زیادی دارید اما نمیدونید چطور باید این اطلاعات رو در اختیار دیگران قرار بدید . هر یک از ما بارها در چنین موقعیت های آزاردهنده ای گرفتار شدیم و حس سرخوردگی تمام وجودمون رو احاطه کرده. برای اینکه بتونیم از دست این مشکل رهایی پیدا کنیم نیاز نیست کار سختی انجام بشه فقط باید مهارت بداهه گویی رو در خودمون تقویت کنیم . بداهه گویی یعنی همین که در هر زمان و مکانی که حضور دارید بتونید بدون آمادگی قبلی تمرکز کنید و در مورد موضوعی به سادگی صحبت کنید . همراه ما باشید تا با چند روش ساده و کاربردی این مهارت ضروری و کاربردی رو فرا بگیرید.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 16/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ سنگریزه های موفقیت
حتماً برای شما هم اتفاق افتاده که در حال راه رفتن هستید و احساس می کنید سنگ ریزه کوچکی داخل کفش شما رفته، تو اون لحظه به شما چه احساسی دست می ده؟ آیا می تونید مثل قبل و به اون راحتی به مسیرتون ادامه بدید؟ جواب این سوال بسیار ساده است،مسلماً نه! با رفتن اون سنگ ریزه داخل کفش شما حالا دیگه اون راحتیه قبل رو نخواهید داشت و با حس بدی راهتون رو ادامه خواهید داد و بسیار زودتر از حالت عادی خسته خواهید شد و دست از ادامه مسیر خواهید کشید. وقتی کمی دقت رو چاشنی فکرمون می کنیم می بینیم که تو زندگی همه ما هم سنگ ریزه هایی وجود داره که می تونه برداشتن گام های موفقیت رو برای ما مشقت بار ،سرعت گام های مارو کند، حال دلمون رو خراب و شاید در انتهای کارمارو از ادامه مسیر موفقیت منصرف کنه وقتی به مسیر موفقیت نگاهی می اندازیم می بینیم که تو این مسیر هم سنگ ریزه ها و کارهای به ظاهر کوچکی وجود داره که برداشتن گام های موفقیت رو برای ما سخت و طاقت فرسا می کنه.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 16/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ تنبلی، سد مستحکم موفقیت
تا الان چند بار براتون پیش اومده که تصمیم گرفتید کاری رو انجام بدید اما موقع انجام دادنش خیلی راحت دست از کار کشیدید؟ چند بار از جمله ی معروف «از شنبه شروع میکنم » استفاده کردید ؟ فکر میکنم همگی ما یک بار هم که شده این حس رو تجربه کرده باشیم که دوست داشتیم مثل آدمهای موفق و فعال رفتار کنیم و کارهامون رو‌پیش ببریم اما نتونستیم و فقط حسرت خوردیم. چند بار بخاطر انجام ندادن درست کارهاتون تحقیر شدید ؟ علت تمام این بی حالی ها ، تمام این حس های بد،تحقیرها و‌حسرت خوردن ها چیزی نیست جز «تنبلی» . اگر دوست دارید به آرزوهاتون برسید، دوست دارید اسمتون توی لیست افراد موفق باشه و در یک کلام دلتون میخواد که بدرخشید و از دست این بلای خانمان سوز خودتون رو نجات بدید حتما راهکارهای ساده زیر رو مطالعه کنید تا مهارت های لازم برای حل این مشکل رو به دست بیارید. البته خیلی هم ناامید و نگران نباشید . همینکه تصمیم گرفتید این مقاله رو بخونید بهتون تبریک میگم اولین قدم رو به سمت تغییر این عادت برداشتید.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 15/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ اهمیت رضایت شغلی
یه راه حل ساده برای رسیدن به موفقیت الگوپذیری از انسان های موفقه… یعنی اینکه ببینیم اونها چه کارهایی رو انجام می دادند و از چه کارهایی دست کشیدند که ما هم با توجه به شرایط خودمون اونها رو تو زندگی خودمون اجرایی کنیم. یادمون نره اگه کاری که همیشه انجام می دیم رو دوباره انجام بدیم همون نتیجه ای رو می گیریم پس بیاید خودمون و شبیه افراد موفق کنیم تا موفق شیم! شک نکنید که میشه…
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 15/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ مهارت تبدیل سختی ها به خوشی
حتماً برای شما هم اتفاق افتاده که برای رسیدن به هدفتون کلی دچار سختی و مشکل شدید؛ که خیلی از اونها سرعت موفقیتتون رو کاهش داده،شما را ازادامه مسیر دلسرد کرده، باعث ناراحتی و رنجش خاطرتون شده و در یک جمله شاید شما رو متوقف کرده و دیگه حرکتی برای رسیدن به هدفت از شما دیده نمیشه… با من همراه شوید تا یه نگاه قشنگ تو این شرایط رو با هم یاد بگیریم تا با عمل به اون زندگی متفاوتی رو تجربه کنیم. اول از همه بذارید تکلیف خودمون رو مشخص کنیم!
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 14/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ زندگی شاد
دقت کردید خیلی از موقع ها میخواهیم یه کاری رو شروع کنیم و هدفی رو انتخاب کردیم و برای محقق شدن اون هدف قراره اولین قدم هارو برداریم و اتفاقات خوبی رو رقم بزنیم و به موفقیت برسیم اما بعد از فکر کردن به اینکه مردم ممکنه چی بگن دست از هدف و کارمون برمیداریم . یعنی وقتی فکر حرف مردم رو میکنیم از کاری که ممکن بود به شدت در اون پیشرفت داشته باشیم دست برداریم. یا بعضاً وقتی هدفمون رو به دیگران میگیم یا خودشون متوجه هدف و کار ما میشوند،حرف هایی رو میزنند که باعث ناامیدی ما میشه. اما متاسفانه باعث میشوند که ما از هدفمون دست برداریم و انگیزه کار کردن روی هدفمون رو هم از دست بدیم. حرف مردم اگر خیلی بیش از حد مورد توجه ما قرار بگیره خسارات جبران ناپذیری رو بهمون وارد میکنه. شخصی رو در نظر بگیرید که بهترین ایده ها رو در ذهن خودش پرورش میده و ممکنه با محقق شدن حتی یکی از اون ایده ها زندگی خودش و حتی جهان رو متحول کنه. اما چون ایده ها بزرگ تر از فکر بقیه هستند مردم شروع به تمسخر و اظهار نظرهای بیهوده میکنند. به نظرتون با وجود اینحرف ها اون شخص جرئت به انجام کار رو پیدا میکنه؟ حرف مردم باعث میشه تمام انگیزه اولیه برای کار کردن از بین بره…
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 14/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ فن بیان
یادمه خودم تا صحبت از فن بیان میشد سریع یاد سخنرانان و مجریان مطرح دنیا می افتادم؛گویا فکر می کردم فن بیان فقط مخصوص به اونهاست و بقیه مردم نیازی به یادگیری اون ندارند. اما من خیلی زود متوجه این قضیه شدم که فن بیان مختص به یه گروه خاصی از مردم یا مشاغل خاص نیست و همه ما به نوعی به این مهارت در زندگی خودمون نیاز داریم ولی با همه این تفاسیر باید اعتراف کنم که مثل فکر اشتباه سابق من هنوز هم خیلی ها همچین تفکری رو دارند و این رو میشه از عدم اهتمام اونها به یادگیری این مهارت تو زندگیشون فهمید. حتماً شما هم با من موافقید که قریب به اتفاق مردم ارزش این مهارت رو برای زندگی خودشون واقف نیستند و به همین علت هم نیازی به یادگیری اون نمی دانند. در این نوشته سعی می کنیم با نیازهای خودمان به این مهارت تقریباً ضروری زندگی که از آنها غافل بوده ایم آشنا شویم و با خوب صحبت کردنمان گام موثری در رشد فردی خود و حال خوب خودمان و اطرافیانمون برداشته باشیم. به شما این اطمینان را می دهم که پس از مطالعه این مقاله دید شما نسبت به این مقوله کاملاً تغییر کنه و از این پس در گوشه ذهنتان برای یادگیری این مهارت پر کاربرد زندگیمان جایی باز کنید.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 13/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ اشتباه بزرگ هدفگذاری
هدفگذاری یکی از مهمترین مباحث رشد فردی و مهارت های لازم برای هر موفقیتی در زندگی ماست . انسان بی هدف به مانند کشتی بدون ناخدا حوادث روزگار او را به این سمت و آن سو خواهد برد و آینده درخشانی را برایش متصور نخواهیم بود. در این مقاله با یک دید متفاوت به قضیه هدف نگاه کردیم و آن هم اینکه اشتباهات رایج هدفگذاری که بسیاری از شکست ها در پی آن می آیند بررسی و مورد توجه قرار خواهد گرفت. اجازه بدهید در همین ابتدا خیالتان را راحت کنم اگر این اشتباه بزرگ هدفگذاری را با دقت مورد توجه قرار دهید تا گریبان گیرتان نشود، بدون شک شاهد بسیاری از اتفاقات خوب در زندگی خواهید بود ولی اگر این اشتباهات را در اهدافتان تکرار کردید دچار مشکلات خود ساخته ای بسیاری در رسیدن به اهدافتان خواهید شد .
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 13/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ اهمیت مطالعه و کتابخوانی
این آمار مطالعه تو کشورمون جای تأسف داره ؛تو بهترین حالت کمتر از چند دقیقه تو روز سر و کارمون به مطالعه می خوره.امّا خیلی نمی خوام به شما خورده بگیرم؛فرهنگ غالب کشور ما،آموزش های غیر اصولی مدارس و دانشگاه ها و ذهنیت منفی که از کتاب توی ذهن ما باقی مونده ما رو از مطالعه ناامید کرده است.اما حالا باید چی کار کنیم؟ مگه میشه تاثیر بسیار بالای مطالعه تو رشد فردی و موفقیت رو نادیده گرفت!
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 12/01/1398        آخرین مشاهده: 08/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ سال موفقیت
دقت کردید هر بار که وارد سال جدیدی میشیم چه انداره ذوق می کنیم و چه قدر قول به خودمون و دیگران میدیم؛با کلی امید و آرزو اهدافمون رو برای سال جدید می چینیم و چه مقدار آرزو که امیدواریم تو سال جدید عمرمون به اونها دست پیدا کنیم. اما یه سوال مهم،شما فکر می کنید معمولاً ما انسان ها به چند درصد از قول ها و اهدافی که مشخص می کنیم وفادار میمونیم و به اونها می رسیم؟ شاید جواب این سوال کمی دردناک باشه! اما واقعیت اینه که درصد پایینی از انسانها هستندکه به اهداف خودشون پایبند هستند و برای رسیدن به اون تا آخرین روز سال تلاش می کنند. واقعیت ناراحت کننده اینجاست که خیلی از افراد به علت مختلف از جمله تنبلی و اهمال کاری بعد از برداشتن فقط چند قدم به سمت اهدافشون و برخورد با اولین شکست دست از آرزو و هدف و سال جدید و… می کشند و دوباره به شکل و شمایل زندگی معمولی قبل برمی گردند. به شما این اطمینان را می دهم اگر به راهکارهای ارائه شده در این نوشته جامه عمل بپوشانیم بدون شک سال جدیدمان متفاوت تر و برتر از بقیه ایام عمرمان خواهد بود و سال موفقیت ما رقم خواهد خورد.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 12/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ خودتو شارژ کن!
همین الآن به گوشی موبایلتون نگاه کنید چند درصد شارژ داره؟ حتماً تجربه کردید وقتی که شارژ تلفن همراهتون کم میشه چه اتفاقی برای موبایلتون می افته… نور صفحه کم میشه بعضی از برنامه ها از دسترس خارج میشن و نمیشه ازشون استفاده کرد کارکرد موبایل پایین میاد و به زودی خاموش میشه و از کار خواهد افتاد تو این مواقع ما چی کار می کنیم؟؟ جواب سوال خیلی ساده است؛گوشی رو میزنیم تو شارژ(ببخشید از این سوالی که پرسیدم)
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 11/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ پشتکار و اراده
برای همه ما پیش اومده که کاری رو شروع کردیم اما زیاد طول نکشید که از ادامه آن منصرف شدیم… مثلا کسی که شروع به کم کردن وزن خودش کرده ، روز اول خیلی خوب رعایت میکنه ، روز دوم همینطور اما وقتی روز سوم روی ترازو میره و می بینه که وزنش زیاد تغییر نکرده پس از ادامه کار دست میکشه و نا امید میشه… یا کسی که در طی کل سال تحصیلی حتی کتاب رو باز نکرده و میخواد شب امتحان نمره 20 بگیره اما وقتی نتایج و میبینه با خودش میگه “ولش کن اصلا من برای درس خوندن ساخته نشدم…” موفقیت رو هیچکس یه شبه به دست نیاورده چون “موفقیت تکرار لجوجانه کارهای ساده است” و نیاز به استمرار و پشتکار قوی دارد.وشما در دراز مدت به نتیجه کارتون خواهید رسید. یه جمله هست که میگه: “شما تو سال های اول به اندازه زجرتون ، اجر نمیبرید ولی از سال های پنجم به بعد شما اصلا اندازه زجرتون ،اجر نخواهید برد” بهتون حق میدم اگر کمی گیج شده باشید،بیاید با هم جمله بالا رو یه بازنگری بکنیم:تو بخش اول جمله میگه تو سال های اول شما اصلا به اندازه زحمتی که برای موفقیتتون میکشید پاداش نخواهید برد ، اما بعد از پنج سال شما خیلی بیشتر از زحمتی که میکشید پاداش خواهید گرفت.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 11/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ موفقیت، عاملی که براش زندگی میکنیم
خیلی اسم قشنگیه…هر موقع در موردش صحبت می شه احساس شور و شعف خاصی برای رسیدن بهش تو چشم ها موج میزنه. اصلاً مگه میشه تو دنیا زندگی کرد و به عشق چیزی غیر از موفقیت نفس کشید،حتماً یادتونه از بچگی دوست داشتیم از موفقیت هامون بگیم و آدمها تشویقمون کنند و حتی موفقیت هایی که قراره تو آینده به اون دست پیدا کنیم و به اطرافیانمون شرح بدیم . اما یه جای نگران کننده همیشه وجود داره که درصدی بسیار پایینی تو زندگیشون به موفقیت می رسند و بقیه فقط در آرزوی اون موفقیت خواهند موند. قراره تو این نوشته خودمونی یک بار برای همیشه راه موفقیت خودمون رو پیدا کنیم و با قدرت برای رسیدن به اون تلاش کنیم. به شما قول می دهم اگر با دقت مطالب این نوشته رو دنبال کنید به این نتیجه بزرگ خواهید رسید که شما هم می توانید به آرزوهایتان برسید و همین الان قدم بزرگی برای رسیدن به آن بردارید.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 10/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ رشد شخصی
قبل از اینکه برم سراغ رشد فردی…حتماً شما هم یادتونه تو درس های مدرسمون بعضاً سوالاتی بود که شاید الان از جوابش خندمون بگیره و به خاطر سادگیش سری به علامت تمسخر بچرخونیم؛ولی اون وقت با قدرت جواب سوال رو میدادیم و با غرور به نمره کاملی که از اون سوال می گرفتیم نگاه می کردیم.یادمه تو درس زبان فارسی یکی از سوالات امتحانی این بود که جملات تاکیدی چیست؟ و اگه فقط شما تو جواب می نوشتی جملاتی که برای تاکید می آیند نمره کامل اون سوال رو می گرفتید. شاید باورش برای شما کمی سخت باشه اما تو این سالهایی که دارم رشد فردی و موفقیت رو به افراد زیادی تدریس می کنم با تمام وجودم به این مطلب اعتقاد دارم که رشد فردی، هم تعریفش و هم رسیدن بهش مثل جواب اون سوال آسونه،فقط یه ذره پشتکار و مهارت می خواد…همین!
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 10/01/1398        آخرین مشاهده: 08/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ باورهای محدودکننده
“من که از این عرضه ها ندارم “ “ما از این شانسا نداریم “ “این چیزا مال خارجیاس” “اینا فقط تو فیلما اتفاق میفته .” “زیادی بلند پروازی” و هزاران جمله از این مدل . این جملات براتون آشناست درسته؟ وقتی حرف از باور های محدود کننده میشه نیاز نیست دنبال چیزهای عجیب و غریب بگردید . باور های محدود کننده یعنی همین ها . جملاتی که در طول زندگیمون هزاران بار شنیدیم و بدون اطلاع از قدرت اثر گذاری فوق العاده اونها بار ها و بارها تکرارشون کردیم ، انقد که ذهن ما باورش شده که توانایی رسیدن به هیچ هدفی رو نداریم و باید به همین زندگی ساده و معمولی راضی باشیم. همین جملات به ظاهر ساده و حتی بامزه که خیلی وقتها هم فقط برای شوخی به کار برده میشه مثل یک سرعت گیر در مسیر رسیدن به اهدافمون قرار گرفته و روند رشد و پیشرفت ما رو به طرز چشمگیری کاهش داده و گاهی حتی رسیدن به هدف رو برای ما غیر ممکن کرده. یکی از مهم ترین مباحث در زمینه رشد فردی قدرت ذهن و باورهای ما هستند که میتونیم بگیم در واقع جزء سنگریزه های مسیر موفقیت محسوب میشن.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 10/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ اصول متقاعد سازی
حتما برای همه ما پیش اومده که بخوایم کاری رو انجام بدیم یا اینکه حرفی رو برنیم،ولی طرف مقابلمون که می تونه هر کسی باشه مقاومت کرده و مانع انجام کار مورد دلخواه ما شده و یا حرف ما رو قبول نکرده و خب طبیعتاً ما هم به خواسته خودمون نرسیدیم. *- درخواست افزایش حقوق داریم و می خوایم مدیرمون و متقاعد کنیم *- فروشنده ایم و می خوایم مشتری هامون رو متقاعد کنیم که از ما خرید کنند و با ما قرارداد امضاء کنند *- از اون طرف شما مشتری هستیم و می خوایم فروشنده رو متقاعد کنیم که به ما تخفیف بیشتری بدهد *- خواسته ای ازهر کس دیگر داریم و نیاز به همراهی او در کار مورد نظرمون داریم و باید اون و متقاعد کنیم *- فرزندمون به حرفامون تو خونه گوش نمی ده و ما به مشکل بزرگی تو تربیت اون برخوردیم و باید اون و متقاعد کنیم
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 08/01/1398        آخرین مشاهده: 08/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ قانون 80-20
اگر به شما بگویم که این امکان را دارید تا از طریق متمرکز نمودن وقت و انرژی‌تان بر انجام برخی از کارهایی که هم‌اکنون نیز در حال انجامشان هستید، زندگی خود را به طرز شگفت‌انگیزی متحول کنید، نتایج بهتری بگیرید، پول بیشتری به‌دست آورید و از موفقیت‌های بیشتری لذت ببرید، چه خواهیدگفت؟
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 07/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ مهارت مشکل گشایی
حتما برای همتون پیش اومده که وقتی توخونه یا محل کارتون هستید به مشکل خاصی برمیخورید و نمیدونید دقیقا باید برای رفع اون مسئله چیکار کنید.و یا چه راهی رو برای پایان بخشیدن به مشکلتون انتخاب کنید. من در این مقاله سعی دارم به صورت خلاصه و کاربردی،راهی رو به شما معرفی کنم تا به آسونی بتونید برای حل و فصل کردن مشکلاتتون راه حل داشته باشید
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 07/01/1398        آخرین مشاهده: 08/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ بزرگترین عامل موفقیت
رشد فردی یعنی چی؟ رشد فردی همون طور که از اسمش پیداست یعنی شما رو خودتون کار کنید. تمرکزتون رو از دیگران بردارید و به خودتون منعطف کنید. هر روز یک قدم کوچک به سمت بهتر شدن بردارید و مدام خودتون رو تو مسیر موفقیت ببینید. مسئولیت صد در صد زندگیتون رو بر عهده بگیرید و از اینکه شکست ها و ناکامی هاتون رو به گردن دیگران بندازید،اجتناب کنید.اصلاً وقتی عمیق تر فکر می کنیم می بینیم یکی از اهداف خلق شدن و زندگی کردن ما انسان ها روی زمین،همین رشد فردی یعنی بهتر شدن و تعالی ماست.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 05/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ استعداد خود را کشف کنید با 3 راه حل ساده
کلمه استعداد رو توی زندگیمون زیاد شنیدیم،ظاهرا هرکس تعریف خودش رو برای استعداد داره،مثلا وقتی دانش آموزی تو مدرسه نمره خوبی میگیره همه میگن که بچه با استعدادیه. ولی باید گفت که خیلیا استعداد رو با خلاقیت،هوش و یا مهارت اشتباه میگیرن و خودشون هم نمیدونن که استعداد به چی میگن؟ ولی باید اینو بدونیم که بعضیا تو زمینه ای استعداد دارند ولی خودشون نمیدونند و بعضیای دیگه تو زمینه ای استعداد ندارند ولی فکر میکنن که در اون مورد بخصوص با استعدادند.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 05/01/1398        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ موفقیت، تنها دلیل نفس کشیدن
موفقیت از آن دسته کلماتی است که هر کس تعریف خاص خودش را از آن دارد؛یکی موفقیت را در پول و ثروت می بیند و دیگری در شهرت،یکی در رشد فردی می بیند و کسی هم در رضایت از زندگی. شک نکنید اگر کمی با جزئیات به کلمه موفقیت و تعریف آن توجه کنیم خواهید دید که به ازای هر نفر در دنیا تعریفی برای موفقیت وجود دارد. پس این نکته مهم را هیچ گاه فراموش نکنید که اگر قرار است روزی کسی برای شما موفقیت را تعریف کند آن کس شخصی نیست جزء خودتان؛دلیلش هم مشخص است چون هر کس بهتر از بقیه هدف خودش را می شناسد و می داند که چه چیزی و با چه درجه و شدتی حالش رو خوب می کند و رضایت از زندگی برای او ایجاد می کند. همین الان دست به کار شوید و بنویسد که موفقیت از دید شما چیست؟ به چه جایگاهی برسید خود را موفق می بینید؟با چه درآمد ماهیانه ای؟ دوست دارید چه تاثیراتی از خودتان به جا بگذارید؟ سطح سلامتی روحی و جسمیتان در چه حدی باشد؟ و… دقت کنید ده ها سوال دیگر از این موضوعات باید از خود بپرسید تا پازل تعریف موفقیت شما تکمیل شود.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 04/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ راه های افزایش اعتماد به نفس
ای کاش! چقدر این کلمه برای هممون آشناست و باهاش خاطره ها داریم یه کم برگردیم به خاطره هامون،کجا از این کلمه استفاده کردیم؟ جایی که باید کاری انجام میدادیم ولی انجام ندادیم یا حرفی رو باید میزدیم ولی نزدیم شاید برای شما هم شده که به کلاس،سمینار یا مجلسی رفتید که سخنران یا استاد اون در حال سخنرانی بوده و همونجا اولین چیزی که به ذهنتون خورده این بوده که “من که خیلی خوب این مطالب رو بلدم و مسلط هستم و توی یک کلام من که خیلی بهتر از این استاد یا سخنران هستم” پس چرا الان جایگاه اون باید استادی باشه و هنوز جایگاه من همینجایی که هستم یعنی شاگرد؟ شاید یکی از مهم ترین دلایلش نداشتن اعتماد به نفس است. بله دوستان به همین سادگی میشه موفق نشد و مسیر زندگی به جایی تغییر کنه که اصلا هدف و آرزوی ما نیست. وقتی زندگی بدون خواسته ما به این سو پیش بره ما لذت و رضایت از زندگیمون خیلی کم میشه و به مرور دیگه کمتر شاد خواهیم بود تا حالا شده به خاطر نداشتن اعتماد به نفس نتونید خواستتون رو بیان کنید و تن بدید به خواسته دیگران و کاری که اصلا باب میلتون نیست رو انجام بدید؟ تا حالا شده به خاطر نداشتن اعتماد به نفس یه موقعیت خوب توی زندگی تو از دست بدید؟ من در این مقاله سعی کردم این موضوع رو بررسی کنم و راه های افزایش اعتماد به نفس رو به شما معرفی کنم.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 04/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ جادویی به نام نظم
در دوران مدرسه بارها به همکلاسی که نمرات بالایی داشت غبطه خوردیم. زمانی که دانشگاه مورد علاقمون قبول نشدیم تا مدت ها کلافه و سردرگم بودیم . چندین بار با دیدن فردی که اندام خوبی داره ، با حسرت نگاهش کردیم . امّا آیا هیچ وقت با خودتون فکر کردید این افراد چطور و از چه راهی به این دستاوردها رسیدند؟ آیا ما از همکلاسی دوران مدرسه خودمون بی استعدادتر بودیم؟ آیا کسی که دانشگاه خوبی قبول میشه از ما باهوش تر هست؟ خوشبختانه باید بگم شما نه بی استعداد هستید و نه از هوش کمتری برخوردارید ، شما فقط از نداشتن “نظم” رنج میبرید و عامل این همه حسرت خوردن ها چیزی نیست جز بی نظمی. هیچ موفقیتی نتیجه استعداد یا هوش بالاتر نیست. چه بسا بارها افرادی رو دیدیم که هوش و استعداد فوق العاده ای داشتند اما به هیچ جا نرسیدند . جادویی که میتونه ما رو به تمام اهدافمون ، چه کوچک و چه بزرگ برسونه چیزی نیست جز “نظم”.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 03/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ حفظ موفقیت،مهم تر از کسب موفقیت
رسیدن به موفقیت خودش دارای پیچ و خم و فراز و نشیب های فراوانی است.اما شاید حفظ موفقیت از رسیدن به موفقیت مهم تر باشد.چراکه خیلی از موقع ها شده که بعد از رسیدن به موفقیتی (هرچند کوچک)در زندگی تا چند روز آتش و حرارت اون توی وجودمون هست اما کم کم احساس میکنیم که اون حرارت جای خودشو داره به سردی و تاریکی میده. من در این مقاله سعی دارم که نکاتی رو با شما عزیزان مطرح کنم که تا جایی که میتونیم حس و حال موفقیت رو توی وجودمون برای زمان طولانی تری حفظ کنیم.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 02/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ چرا شکست میخوریم
اولین حادثه تلخ زندگی از دست دادن مادر در حساس ترین دوران زندگیش بود . مادری که مشوّق اصلی و حامی واقعی اون محسوب میشد . دومین شکست رو زمانی تجربه کرد که ازدواجش تنها 13 ماه دوام داشت و بعد از جدایی با دختر نوزادش تنها و بی سرپناه رها شد . تنها ، بدون هیچ شغل و درآمدی ، بدون داشتن کسی که مورد حمایتش قرار بگیره با دخترش در آپارتمان کوچکی و فقط از طریق کمک های مالی دولت امرار معاش میکرد. تصمیم گرفت ایده ای که به تازگی در ذهنش شکل گرفته بود به صورت مجموعه داستانی بنویسه و به چاپ برسونه امّا هیچ ناشری بعد از خواندن داستانش حاضر به چاپ اون نبود. تسلیم نشد و به خودش اینطور قول داد :”تا زمانی که تمام ناشران به من جواب منفی ندادند، دست از تلاش برنمیدارم.” حالا تبدیل به یکی از قدرتمندترین سلبریتی ها و یکی از ثروتمندترین نویسندگان جهان شده. “جی.کی.رولینگ” خالق مجموعه داستانی “هری پاتر“
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 02/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ حال خوب
الان که دارم براتون این مقاله رو می نویسم خیلی حالم خوبه و واقعاً از اعماق وجودم آرزو می کنم حال دل تک تک شما هم عالی و عالی تر بشه. راستی اصلاً حال خوب به چی میگن؟چه طور میتونیم بهش دست پیدا کنیم؟ چه کسانی تو داشتن حال خوب ما تاثیر گذار هستند؟ و کلی سوال دیگه که میشه پرسید؟دوستان قبل از پاسخ دادن به این سوالات باید بهتون بگم که حال خوب رو شاید بتونیم با جرأت دلیل خیلی از تلاش های روزمره خودمون بدونیم؛ حالا یا ما از این قضیه آگاهیم و از همون اول هدف اصلی زندگیمون حال خوب داشتنه و یا دنبال چیزهایی هستیم که اونها حال مارو خوب کنند،وقتی شما هم کمی به این مطلب دقت نظر داشته باشید با من هم عقیده خواهید بود که حال خوب هدف اول و آخر تمام تلاش ها و دست و پا زدن های ما تو این دنیاست .با من تو این نوشته ای که از جنس دل هست همراه باشید تا مطالب و راهکارهایی رو یاد بگیریم که به کمک اونها بتونیم حال خوب دلهامون رو بیش از پیش داشته باشیم.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 01/01/1398        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ قدرت کلمات
مردی را میشناختم که یکریز میگفت : ” من هیچ گاه سر وقت به اتوبوس نمیرسم. بی برو برگرد همین که برسم اتوبوس هم میرود.اما دختر او مدام میگفت:”من همیشه به اتوبوس میرسم . همین که برسم سرو کله ی اتوبوس هم پیدا میشود.” این وضع سالها ادامه داشت .هر یک از آنها قانون خود را وضع کره بود .یکی قانون موفقیّت و دیگری قانون شکست. قسمتی از کتاب ” بازی زندگی و راه این بازی” نوشته : ” فلورانس اسکاول شین“. در این بخش کتاب به خوبی درباره جادوی کلمات و اثرات قدرتمند اونها بر زندگی ما بحث شده . شما میتونید با کلماتی که به کار میبرید ثروت یا فقر، بدبختی یا خوشبختی، بیماری یا سلامتی رو به سمت زندگی خودتون دعوت کنید . قطعا اگر از قدرت کلمات آگاه باشید خیلی از واژگان رو از دایره لغات خودتون حذف میکنید و به هیچ وجه دیگه از اونها استفاده نخواهید کرد.اگر مایل هستید تا با استفاده از قدرت کلام خوشبختی رو به سمت زندگیتون هدایت کنید، حتما با ماهمراه باشید.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 29/12/1397        آخرین مشاهده: 06/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ موفقیت
خیلی اسم قشنگیه…هر موقع در موردش صحبت می شه احساس شور و شعف خاصی برای رسیدن بهش تو چشم ها موج میزنه. اصلاً مگه میشه تو دنیا زندگی کرد و به عشق چیزی غیر از موفقیت نفس کشید،حتماً یادتونه از بچگی دوست داشتیم از موفقیت هامون بگیم و آدمها تشویقمون کنند و حتی موفقیت هایی که قراره تو آینده به اون دست پیدا کنیم و به اطرافیانمون شرح بدیم . اما یه جای نگران کننده همیشه وجود داره که درصدی بسیار پایینی تو زندگیشون به موفقیت می رسند و بقیه فقط در آرزوی اون موفقیت خواهند موند. قراره تو این نوشته خودمونی یک بار برای همیشه راه موفقیت خودمون رو پیدا کنیم و با قدرت برای رسیدن به اون تلاش کنیم. به شما قول می دهم اگر با دقت مطالب این نوشته رو دنبال کنید به این نتیجه بزرگ خواهید رسید که شما هم می توانید به آرزوهایتان برسید و همین الان قدم بزرگی برای رسیدن به آن بردارید.
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 28/12/1397        آخرین مشاهده: 08/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

مقالات/ رشد فردی
قبل از اینکه برم سراغ رشد فردی…حتماً شما هم یادتونه تو درس های مدرسمون بعضاً سوالاتی بود که شاید الان از جوابش خندمون بگیره و به خاطر سادگیش سری به علامت تمسخر بچرخونیم؛ولی اون وقت با قدرت جواب سوال رو میدادیم و با غرور به نمره کاملی که از اون سوال می گرفتیم نگاه می کردیم.یادمه تو درس زبان فارسی یکی از سوالات امتحانی این بود که جملات تاکیدی چیست؟ و اگه فقط شما تو جواب می نوشتی جملاتی که برای تاکید می آیند نمره کامل اون سوال رو می گرفتید. شاید باورش برای شما کمی سخت باشه اما تو این سالهایی که دارم رشد فردی و موفقیت رو به افراد زیادی تدریس می کنم با تمام وجودم به این مطلب اعتقاد دارم که رشد فردی، هم تعریفش و هم رسیدن بهش مثل جواب اون سوال آسونه،فقط یه ذره پشتکار و مهارت می خواد…همین!
مجتبی مصطفایی
مجتبی مصطفایی
تاریخ ثبت: 26/12/1397        آخرین مشاهده: 09/01/1403        آخرین توضیحات:         تعداد توضیحات: 0

4375 ردیف در 110 صفحه
   << بعدی  20  19  18  17  16  15  14  13  12  11  10  9  8  7  6  5  4  3  2  1  قبلی >>
دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

پرسش ها و پاسخ ها

    با عرض سلام و خسته نباشید در صورتی شرکتی به عنوان اسپانسر با ما مشغول فعالیت باشد از نظر اداره مالیاتی پول های واریزی از طرف اسپانسر به چه صورت شناسایی میشود ؟ آیا معاف از مالیات است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    باسلام من کاردان دامپزشکم باشراکت مرغداری خریدیم مرغدار نمونه کشور شدم سرم کلاه گذاشتن مرغداری رو فروختن .میخوام کار شروع کنم نمیدونم چیکار باید بکنم.از مردم فراری شدم میترسم با هر کس کار کنم سرم کلاه

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام،وقت بخیر زمانی که لیست تعدیل حقوق تهیه می گردد و حقوق و عیدی از مالیات معاف می گردند در سیستم حسابداری چطور باید مالیات حقوق را کسر کرد متشکرم

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام وقت بخیر من دوتا حساب دارم به نام پیش دریافت عوارض و ارزش فزوده و پیش پرداخت عوارض و ارزش افزود موقع پرداخت ارزش افزوده و عوارض چطوری سند بزنم و این که چرا تفاوت ارزش افزوده خرید من و ارزش ا

    مانوئیل یوحنائی
    مانوئیل یوحنائی ( حسابداری مالی و مالیاتی -حسابداری صنعتی - حسابرسی - حسابرسی داخلی  )

    سلام ، وقت بخیر نحوه سند زدن پرداختی بیمه تامین اجتماعی به چه صورته ؟ بدون این که تو لیست حقوق و دستمزد بیام ه صورت جداگانه چطوری ثبت بزنم؟

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام به مشاور محترم من تازه دیپلم در رشته حسابداری گرفته ام نمی دانم به تحصیل در دانشگاه ادامه دهم یا خیر ؟ با توجه به اینکه بیکاری در مقطع دانش آموختگان عال زیاد است چه کنم ؟ لطفا" رهنمایی بفرمائید

    عیسی ذوقی
    عیسی ذوقی ( مشاور بازرگانی، مالی ومالیاتی  )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت جنابعالی چنانچه پروانه بهره برداری کارگاه یا کارخانه ای که در شهرک صنعتی به نام فرد باشد ولی همین شخص مدیرعامل شرکتی باشد که در همان کارگاه مشغول تولید است و برای آن شرکت دفاتر قانونی تهی

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت استاد محترم برای آموزش کارکنان در دوره آموزشی اکسل در حسابداری میخواستم ببینم چطوری باید با شما هماهنگی کنیم. با تشکر

    مهدی مقدسی
    مهدی مقدسی ( مشاوره مالی ،حسابداری و حسابرسی مالی و مالیاتی ،قانون مالیات های مستقیم. اکسل .قوانین بازار سرمایه، )