فهرست اطلاعات

  • مقالات
روش های سنتی و مدرن کارمندیابی
کارمندیابی فرآیندی است که به وسیله آن کسانی شناسایی می گردند که به نظرمی رسد توانایی بالقوه‌ای برای عضویت در سازمان و انجام وظایف محول دارند و موجبات جذب آنها به سوی سازمان فراهم می شود. کارمندیابی فرآیندی "واسطه ای" است، یعنی طی آن کسانی که جویای کار هستند و کسانی که خواهان نیروی کار هستند برای نخستین بار با یکدیگر روبرو می شوند تا طی فرآیند انتخاب و گزینش توانایی واقعی آنها برای احراز شغل و ورود به سازمان تعیین شود.
مهدی سیاح نیا
مهدی سیاح نیا
30 اصول جهانی موفقیت در زندگی
رسیدن به موفقیت راه پیچیده و غیرقابل دسترسی نیست تنها کفیست با روز و قوانین آن که توسط افراد با تجربه به دست آمده آشنا شده و آنها را به کار گیرید
دکتر سید مرتضی زنده باد
دکتر سید مرتضی زنده باد
ذهن ناخودآگاهتان را از نو برنامه‌ نویسی کنید
خیلی مهم است که این واقعیت را درک کنید: برای اینکه بتوانید یک تغییر بادوام در عادات، افکار، ایده‌ها، نگرش، جهان‌بینی و عقایدتان ایجاد کنید، باید الگوهایی که در ذهن ناخودآگاهتان هست را تغییر دهید. برنامه‌نویسی ذهن ناخودآگاه به نظر ترسناک می‌رسد ولی کاملاً امکان‌پذیر است. تکنیک‌هایی که در زیر به آن اشاره می‌کنیم، به شما ‌آموزش می‌دهد چطور قدم به قدم قدرت ناخودآگاهتان را با چند دقیقه در روز وقت گذاشتن، به دست بگیرید. اعمال کردن این تکنیک‌ها نیازمند زمان، تمرین و پشتکار است. البته این سه عامل فقط زمانی معنا پیدا کرده و شما را به سمت موفقیت هدایت می‌کند که بدانید چه می‌کنید.
دکتر سید مرتضی زنده باد
دکتر سید مرتضی زنده باد
چطور طبق درآمد تان زندگی کنید
بعضی‌ها یعنی درواقع خیلی‌ها اینطورند. بیشتر از درآمد و مقدار پولی که پس‌انداز می‌کنند، خرج می‌کنند و هر روز بیشتر و بیشتر خودشان را بدهکار می‌کنند. افتادن در دام چنین عادتی خیلی آسان است و بیرون آمدن از آن نیاز به کمی برنامه‌ریزی و نظم دارد.
دکتر سید مرتضی زنده باد
دکتر سید مرتضی زنده باد
۹ دلیل که نشان می دهد باید طرز فکر خود را عوض کنید
این افکار خودمان است که کمکمان می‌کند یا به ما ‌آسیب می‌زند. وقتی فکر ما تغییر می‌کند، همه چیز در دنیای بیرون آرام‌آرام شروع به تغییر می‌کند. «یک اثر هنری فوق‌العاده، زیبا و گرانبها جلوی رویت است! بسیار استادانه و پرجزییات درست شده – زحمت شبانه‌روزی از هنر و فداکاری! رنگ‌ها و بافت‌های آن مثل هیچ چیز دیگر نیست. چنان درخششی دارد که چشم را خیره می‌کند. بااینحال تو انتخاب میکنی که چشمانت را به مگس سیاه ریزی بدوزی که روی آن نشسته است. چرا باید اینکار را بکنی؟»
دکتر سید مرتضی زنده باد
دکتر سید مرتضی زنده باد
تجربه‌های تلخ همه‌ی ما از خدمات و کالاهای ایرانی و راهکارهایی برای بهبود اعتبار محصولات و خدمات ایرا
مشتریان ایرانی در حین خرید کالای الکتریکی چرا به راحتی محصول کره‌ای یا ژاپنی یا آلمانی و ... را انتخاب می‌کنند؟ مسئله فقط بهتر بودن کیفیت آنها نیست؛ بلکه عدم اطمینانی در درون آنها نسبت به برند ایرانی شکل گرفته است. از طرف دیگر محصولات خوبی مثل ایران رادیاتور یا بوتان یا شیرآلات قهرمان یا محصولات شوینده گروه گلرنگ و ... حس خوب و مطمئنی برای مشتریان دارد و ضرورتی بین مشتریان برای رفتن به سراغ محصول خارجی دیده نمی‌شود.
 علیرضا مسجدیان جزی
علیرضا مسجدیان جزی
۷ عامل که منجر به بلعیده شدن بازار شرکت های ایرانی توسط شرکت های بین المللی می شود
شرکت‌های خارجی در دو سال گذشته فعالیت‌های برجسته‌ای در بازار ایران داشته‌اند و اقدامات اولیه برای پیدا کردن شریک، تدارک دفتر اداری یا کسب مجوزهای لازم را انجام داده‌اند. در راستای ورود به بازار ایران شرکت‌های خارجی مهارت‌های ویژه و مزیت‌های نسبی (ابر توانمندی) خود را به خوبی نشان می‌دهند که برای شرکت‌های ایرانی نیز می‌تواند گاه به گاه ترسناک باشد. در ادامه برجسته‌ترین آنها را مرور می‌کنیم.
 علیرضا مسجدیان جزی
علیرضا مسجدیان جزی
گام هایی برای توسعه کانال تلگرام به عنوان یک کسب و کار
این روزها ایده‌های جالب دوستان در کانال سازی تلگرام به سرعت رشد کرده و کانال‌های تلگرام فعال و غیرفعال زیادی دیده می‌شود. با دید مثبت اگر نگاه کنیم، به نظر می‌آید هرکانال تلگرام برابر است با شناخت یک نیاز اطلاعاتی مردم که در حوزه کسب و کار می‌تواند این نیاز تبدیل به یک خدمت سودآور در میان‌مدت شود. لذا در این نوشته گام‌هایی برای توسعه‌ی کانال تلگرام به کسب‌وکاری پایدار پیشنهاد می‌شود. یادمان نرود در کسب و کار توسعه ندادن به معنای نابودی است و خیلی از کانال‌های تلگرام هم چون توسعه داده نشده‌اند، روتین می‌شوند و جذابیت خودشان را از دست می‌دهند. در این نوشته مخاطب ما کانال‌های تلگرامی هستند که به حد ده هزار عضو حداقل رسیده اند و شیب خوبی در توسعه دارند.
 علیرضا مسجدیان جزی
علیرضا مسجدیان جزی
در مورد اهدافتان حرف نزنید!
تصور کنید که درکافه اى کنار دوستانتان مشغول صحبت کردن درباره مسائل کارى و زندگیتان هستید. هرکدام مشتاقانه درباره موفقیت ها و دستاوردهایتان در زندگى صحبت میکنید. وقتى نوبت به شما میرسد ، ناخودآگاه تصمیم میگیرید درمورد رویاها و اهدافتان و برنامه هایى که براى رسیدن به آنها دارید ، صحبت کنید.. میگویید:"احساس میکنم وقتش رسیده که کسب و کار شخصى خودم را راه بیاندازم ، میخواهم خودم را در اتاق کارم حبس کنم ، سخت کار کنم تا به هدفم برسم .حتما موفق میشم ، از حالا به خاطر این موفقیت خوشحالم"
شرکت موج برتر اندیشه
شرکت موج برتر اندیشه
چرا بعضی آدم ها هرگز موفق نمی شوند؟
در کتاب"بهترین فروشنده ی دنیا" اثر اُ.جی مندینو به واقعیت خیلی مهمی اشاره شده بود که می گفت: "از میان هزار شخص دانا، ۲ نفر موفقیت را با کلامی مشابه تعریف خواهندکرد، اما شکست همیشه به یک طریق توصیف می شود.
دکتر سید مرتضی زنده باد
دکتر سید مرتضی زنده باد
پنج راهکار برای توسعه کسب و کار فعلی شما
امروزه افرادی که کسب و کاری دارند سود حاصل از آن رو به سختی می‌توانند روی زمین و سکه و دلار و بورس.. صرف کنند و دنبال فرصتی و ایده‌هایی هستند تا پولشان خواب نداشته باشد و بتوانند لااقل ارزش آن را حفظ کنند و به شکل حداکثری هم به چرخشش دربیاورند و سود بیشتری کنند. در ادامه چند راهکار برای توسعه کسب و کار فعلی شما بیان می‌شود.
 علیرضا مسجدیان جزی
علیرضا مسجدیان جزی
شرکت خود را به سبک 212 درجه رهبری کنید
یک قانون ساده علمی می‌گوید در 211 درجه فارنهایت آب داغ است اما در 212 درجه در حال جوش است، تولید بخار می‌کند و این بخار است که می‌تواند یک لکوموتیو را به حرکت درآورد. این همه تمایز را فقط یک درجه ایجاد کرد. شما سازمانتان را چگونه رهبری می‌کنید؟
معصومه فرخی
معصومه فرخی
قلق‌های تصمیم‌گیری بر سر دو راهی
قدرت تصمیم گیری یکی از توانمندیهای مهم است که در صورت زاه اندازی کسب و کار باید به آن مجهز باشید.
معصومه فرخی
معصومه فرخی
اصول آداب معاشرت تجاری
آنچه در پی می آید بخش هایی از کتاب «اصول آداب معاشرت تجاری» اثر باربارا پچر است. پچر درباره مهارت های خاصی صحبت می کند که حرفه ای های تجارت باید آنها را یاد بگیرند تا قرارهای کاریشان را خراب نکنند. به کمک همین مهارت های ساده، رابطه های حرفه ای بهتری برقرار خواهید کرد.
معصومه فرخی
معصومه فرخی
✅ چرا آلمانی‌ها با ساعات کاری کمتر بهره‌وری بالاتری دارند؟
چرا آلمانی‌ها با ساعات کاری کمتر بهره‌وری بالاتری دارند
معصومه فرخی
معصومه فرخی
داستان مدیریتی
برداشت مشتری مدارانه در شیوه ی برخورد و مدیریت مشتری براساس مثال عملی واقعی
معصومه فرخی
معصومه فرخی
The investigation of the relation between job involvement and organizational commitment
This paper investigates the relationship between job involvement and organizational commitment among lower-level employees in Iranian automaker industry. In this study, job involvement is an independeent variable, organizational commitment is dependent variable, and the analysis is performed using 100 randomly selected data through a questionnaire, which consists of four-parts. The study gathers biographical and occupational data using a self-designed 40-item questionnaire. The survey measures job involvement using Kanungo’s 10-item 5-point rating scale and organizational commitment is measured based on Mowday’s 15-item 5-point scale. The study uses different statistical techniques including Pearson Product Moment Correlation Technique and Multiple Regression Analysis. The results indicate that job involvement is strongly associated with organizational commitment. The paper therefore suggests that managers must put in all their efforts to promote job involvement in their companies
حمید رضا تاج نسائی
حمید رضا تاج نسائی
10 نکته ای که افراد موفق رعایت کرده اند!
کتابخانه‌هایمان را پر کرده‌ایم از انواع و اقسام کتاب‌های مربوط به موفقیت و عادات و رفتارهای افراد موفق. این کتاب‌ها را می‌خوانیم و سعی می‌کنیم در زندگی‌هایمان از آنها استفاده کنیم. بیشتر وقت‌ها این عادات کارایی ما را در زندگی بالا برده و زندگی‌مان را بهتر می‌کنند.
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
رازموفقیت چیست؟ ژنتیک، عرق‌جبین یا هیچ‎کدام!(1)
اگر در مورد راز موفقیت از مردم بپرسید، هر کس برای خودش نظریه‌ای دارد؛ اما شواهد چه می‌گویند؟ و مهم‌تر این که ما چه کاری می‌توانیم برای خود و فرزندانمان انجام دهیم؟
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
رازموفقیت چیست؟ ژنتیک، عرق‌جبین یا هیچ‎کدام!(2)
اگر در مورد راز موفقیت از مردم بپرسید، هر کس برای خودش نظریه‌ای دارد؛ اما شواهد چه می‌گویند؟ و مهم‌تر این که ما چه کاری می‌توانیم برای خود و فرزندانمان انجام دهیم؟
مدیریت رازنامه
مدیریت رازنامه
77 ردیف در 4 صفحه
   << بعدی  4  3  2  1  قبلی >>
دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

پرسش ها و پاسخ ها

    با عرض سلام و خسته نباشید در صورتی شرکتی به عنوان اسپانسر با ما مشغول فعالیت باشد از نظر اداره مالیاتی پول های واریزی از طرف اسپانسر به چه صورت شناسایی میشود ؟ آیا معاف از مالیات است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    باسلام من کاردان دامپزشکم باشراکت مرغداری خریدیم مرغدار نمونه کشور شدم سرم کلاه گذاشتن مرغداری رو فروختن .میخوام کار شروع کنم نمیدونم چیکار باید بکنم.از مردم فراری شدم میترسم با هر کس کار کنم سرم کلاه

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام،وقت بخیر زمانی که لیست تعدیل حقوق تهیه می گردد و حقوق و عیدی از مالیات معاف می گردند در سیستم حسابداری چطور باید مالیات حقوق را کسر کرد متشکرم

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام وقت بخیر من دوتا حساب دارم به نام پیش دریافت عوارض و ارزش فزوده و پیش پرداخت عوارض و ارزش افزود موقع پرداخت ارزش افزوده و عوارض چطوری سند بزنم و این که چرا تفاوت ارزش افزوده خرید من و ارزش ا

    مانوئیل یوحنائی
    مانوئیل یوحنائی ( حسابداری مالی و مالیاتی -حسابداری صنعتی - حسابرسی - حسابرسی داخلی  )

    سلام ، وقت بخیر نحوه سند زدن پرداختی بیمه تامین اجتماعی به چه صورته ؟ بدون این که تو لیست حقوق و دستمزد بیام ه صورت جداگانه چطوری ثبت بزنم؟

    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی  ( راهبری سیستم های حسابداری - مالیاتی مشاور مالی مالیاتی شرکت های دانش بنیان )

    سلام به مشاور محترم من تازه دیپلم در رشته حسابداری گرفته ام نمی دانم به تحصیل در دانشگاه ادامه دهم یا خیر ؟ با توجه به اینکه بیکاری در مقطع دانش آموختگان عال زیاد است چه کنم ؟ لطفا" رهنمایی بفرمائید

    عیسی ذوقی
    عیسی ذوقی ( مشاور بازرگانی، مالی ومالیاتی  )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت جنابعالی چنانچه پروانه بهره برداری کارگاه یا کارخانه ای که در شهرک صنعتی به نام فرد باشد ولی همین شخص مدیرعامل شرکتی باشد که در همان کارگاه مشغول تولید است و برای آن شرکت دفاتر قانونی تهی

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    سلام و وقت بخیر برای استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیک آیا معافیت مالیاتی وجود دارد؟ در صورت تایید، نحوه استفاده از معافیت چگونه است؟

    علیرضا سربی Alirezasorbi
    علیرضا سربی Alirezasorbi  ( حسابداری ، حسابرسی ، قوانین پایانه ها و سامانه مودیان ، کار ، تامین اجتماعی ، مالیات ها ، تجارت و حسابداری بهای تمام شده )

    با سلام خدمت استاد محترم برای آموزش کارکنان در دوره آموزشی اکسل در حسابداری میخواستم ببینم چطوری باید با شما هماهنگی کنیم. با تشکر

    مهدی مقدسی
    مهدی مقدسی ( مشاوره مالی ،حسابداری و حسابرسی مالی و مالیاتی ،قانون مالیات های مستقیم. اکسل .قوانین بازار سرمایه، )